Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forumet og dens brukere....

Go down 
+7
Linn
Antamina
Fanny
Marte
Simira
ElinK
jeanette
11 posters
AvInnlegg
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 16:53

jeg vil lufte noen ting med dere her inne, som kanskje ikke er så positivt, men som jeg føler er rett å lufte.

1.
Jeg syns det er ganske dårlig at flesteparten av dere som er faste brukere av forumet kun kommenterer enkelte brukere her inne.... det virker rett og slett som om noen skvises/fryses ut av miljøet fordi de har egne meninger og står for de.

2.
Det er tidligere laget til "hemmlige" oppdrettermøter for enkelte oppdrettere, og det syns jeg oxo er slemt gjort ovenfor de som ikke får være med.

3.
det slenges en del bemerkninger rundt ringene, det har det gjort siden sommeren, og det bemerkes en del ting som er lite hyggelig. jeg har selv blitt sett opp og ned og blitt kommentert om på utstilling...

Jeg syns disse tingene er ting å ta opp, fordi klubben, miljøet og pinscher rasene ikke er tjent med å ha det sånn... som jeg syns skal ryddes opp i, uten at dette blir en tråd om enkelte og at det skal bli shitsnakk rundt om.


jeanette

Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 17:11

Enig med deg. Det skjer forsatt mye rart blant enkelte medlemmer.
Jeg har valgt å holde meg litt unna og kommenterer kanskje ikke like mye som før. Det er ikke for å være overlegen, men det kan fort bli så innmari heftige diskusjoner ut av ingenting synes jeg.
Er litt trist at det skal være sånn.
Vet ikke hvordan det er rundt ringen, men har inntrykk av at stemningen rundt pinscher-ringen er generelt veldig god happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 17:45

For det første kan det være en idé å skille på klubb og forum når man diskuterer dette. Jeg har vært, men har foreløpig ikke valgt å fortsette som, medlem i pinscherklubben (rett og slett fordi jeg ikke har pinscher wink3 ). Jeg tror det gjelder flere som ikke nødvendigvis er medlem av klubben, selv om de er på forumet. Og omvendt. Jeg vet ikke om de som kommenterer rundt ringen osv. nødvendigvis er på forumet. Det er ihvertfall mange på forumet som IKKE er rundt ringen. Smile

I slike miljøer blir man mer kjent med enkelte enn andre. Alle kjenner ikke alle like godt. Det har med hvem som har samme oppdrettere, interesser, bor i nærheten, og møtes på klubbens og andre arrangement. En stor del av det som kommenteres her på forumet ser jeg som folk som kommenterer de de kjenner best og/eller har mest kontakt med. Og det fremstår nok lett som en kjerne, av de som er mer aktive på forumet og/eller treff o.l. Inntrykket mitt er at folk i starten ofte kommenterer og gratulerer alle for alt, men etterhvert "dabber av" og følger opp de de kjenner best. Folk er uansett flinke nok til å respondere til nykommere til at jeg ikke ser det som et problem.

At noen oppdrettere velger å møtes uten å offentliggjøre det får bli opp til dem. Etter min mening vil de fleste ha fordeler av å kunne utveksle meninger og erfaringer med flest mulig, men noen foretrekker mindre kretser som de er mer trygge på. Det behøver ikke å være personlig, noen er bare mer komfortable med mennesker de kjenner bedre, eller mindre antall mennesker.

Jeg forsvarer forumet veldig her nå, men det er blant annet fordi jeg - selv som ikke-pinscher-eier - har opplevd ganske godt miljø her, i det store og det hele. Tidvis dukker konflikter fram, og det er som oftest noen få personer som er veldig uenige og greier å gjøre det veldig utrivelig. Jeg tror den beste taktikken er å heve seg over dem og ignorere dem. Man må også akseptere at folk har forskjellige meninger og gjør ting på forskjellig måte, uten å kritisere dem nord og ned.
En på et annet forum jeg er på har en god signatur: Hvis du diskuterer med en idiot, er sannsynligheten stor for at de greier å trekke deg ned på deres nivå.

Det vil alltid være folk som er kjipe, ondskapsfulle, misunnelige, bedrevitere og wannabe. Jeg tror at hvis de som synes alt dette styret bare er teit greier å ignorere dem, og la være å bli en av dem selv, så er mye gjort.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 18:39

Jeg er av dem som liker å se fremover og ikke tilbake jeg da..
Prøver heller å forandre fremtiden til det bedre, enn å la fortiden gå å gnage på meg.
Selvfølgelig har jeg også opplevd ting som sitter dypt og ikke er like lett å glemme, men de fleste fortjener heldigvis en ny sjanse biggrin

Når det gjelder snakking om hverandre/hundene til hverandre, så tror jeg det er litt av det å være på utstilling ( desverre ).
Men jeg velger å ikke høre på/overse det som blir sagt, og holder meg til de jeg trives sammen med.
Det er så mange meninger om både det ene og det andre når man er på et slikt sted, og noen er mer nærtagne enn andre.
Jeg kunne selvfølgelig ønske det ikke var sånn..
Men alt i alt synes det det nesten alltid er god stemning i og rundt ringen happy6

Alle har forskjellige meninger, og som oftest er ikke alle enige i hvem som vinner.. Men jeg synes man skal glede seg på andres vegne og gratulere selv om man ikke er enig biggrin
Man vet jo selv hvor glad en selv blir når man får gratulasjoner happy3

Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg happy6

For min del går det litt i bølgedaler hvor aktiv jeg orker å være på forumet.
Veldig ofte sitter jeg på jobb og leser tråder og har ikke tid til å svare, og glemmer det bort neste gang jeg er inne..
Nå vet jeg ikke om det er noe spesiellt du sikter til Jeanette, men jeg tror ingen av medlemene på forumet har intensjoner om å skvise ut folk herfra ved å ikke kommentere på alle tråder.. Men det er mulig jeg er naiv, har en tendens til å være det noen ganger.. rolleyes3



Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 19:09

Jeg har valgt å være mindre aktiv på forumet, og bruker også mindre tid på å lese tråder.
Jeg har nok dabbet av en god del med tanke på å svare og kommentere på alt som skrives og alle bilder som blir lagt ut wink3
"Forumdilla" har gitt seg litt biggrin
Har knapt nok vært på utstillinger, og kun en gang har jeg hatt med Smulen (stilte jo selvfølgelig ikke happy4 ).
Jeg har dratt utelukkende for å se på det som skjer og bli kjent med folk.
Har blitt godt mottatt, og siden jeg er både blind og døv har jeg ikke fått med meg noe som helst negativt der og da biggrin
Jeg håper at alle nye, både på forumet og i ringene, får en kjempefin velkomst.
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 19:23

Jeg er ofte på forumet og leser, men sjelden jeg kommentere noe. Om jeg kommentere noe, så er det kun tilfeldigheter, og har ingenting med folkene som publisere det å gjøre. :-) Skjønner godt om folk ikke vil kommentere mine bilder jeg legger ut, siden jeg ikke er flink å kommentere deres bilder. Det blir vel kanskje fort slik at man kommentere gjerne tilbake til de som kommentere bildene og ellers innlegg man legger ut. Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyMan Jan 17 2011, 19:50

For min egen del så må jeg si det i det store og hele er ganske tilfeldig hva jeg kommenterer. Noen dager kan jeg kommentere mer, andre dager ingenting. Var en annen som nevnte at det er lett å lese noe og så glemme det bort igjen. Min hukommelse er litt som en sveitserost for tiden, så jeg glemmer veldig fort. Jeg kan glemme at jeg var inne på en tråd eller rett og slett glemme hva jeg hadde tenkt til å skrive og så dropper jeg det i stedet (når hjernen er tom eller kroppen for mye over dosetet osv...).

Det er sikkert noen som svarer mer bevisst, men da er det nok mer det at de kjenner noen bedre enn andre og så blir det bare sånn. Jeg velger ihvertfall å ikke tenke over det, siden det likevel ikke gir meg noe positivt wink3 Da har jeg mer enn nok andre ting å bruke energien min på! Uten at det er noen stor utfordring nå som jeg ikke har noe som helst energi, men jaja...

Angående evt kommentarer rundt ringene, så tenker jeg at det alltid vil være noe, siden man jo står og studerer hundene hele dagen. Som Marte skriver er det mange meninger og noen liker ditten og andre liker datten. Noen bør kanskje skru ned volumet litt og andre bør kanskje ikke si akkurat det de tenker alltid, men så er det også slik at man har forskjellige grenser for hva som føles ok. Noen kan bli såret av utsagn andre ikke føler er negativt ment i det hele tatt. happy6
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Stian

Stian


Antall Innlegg : 38
Join date : 19.12.2009
Age : 44
Bosted : Fredrikstad

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyTir Jan 18 2011, 19:07

jeanette skrev:
jeg vil lufte noen ting med dere her inne, som kanskje ikke er så positivt, men som jeg føler er rett å lufte.

jeanette skrev:
1.
Jeg syns det er ganske dårlig at flesteparten av dere som er faste brukere av forumet kun kommenterer enkelte brukere her inne.... det virker rett og slett som om noen skvises/fryses ut av miljøet fordi de har egne meninger og står for de.

Slik har det altid vært, og slik vil det altid være!

jeanette skrev:
2.
Det er tidligere laget til "hemmlige" oppdrettermøter for enkelte oppdrettere, og det syns jeg oxo er slemt gjort ovenfor de som ikke får være med.

Du var jo selv på dette hemmelige møtet?
Er du også slem da?

jeanette skrev:
3.
det slenges en del bemerkninger rundt ringene, det har det gjort siden sommeren, og det bemerkes en del ting som er lite hyggelig. jeg har selv blitt sett opp og ned og blitt kommentert om på utstilling...

Hva er det snakk om da?
For om det snakkes om hunder, både negativt og positivt, så ser ikke jeg på det som merkelig...
Utstilling er da en bedømming av eksteriør, hvor mange oppdrettere/raseentusiaster drar for å studere rasen vår.
Skal man stå der og holde kjeft? Er det bare dommeren som får ytre sin mening om hundene i stillhet på et kritikkskjema?

jeanette skrev:
Jeg syns disse tingene er ting å ta opp, fordi klubben, miljøet og pinscher rasene ikke er tjent med å ha det sånn... som jeg syns skal ryddes opp i, uten at dette blir en tråd om enkelte og at det skal bli shitsnakk rundt om.

Nytter lite å ta det opp, for det er ingen som ser problemet når det skal diskuteres her inne.
Vi er alle så skinnhellige eller naive, at bare det å innrømme at vi vet om at det skjer, vil være for drøyt..

Det beste man gjør er nok å skaffe seg egen bodyguard som kan passe på at alle oppfører seg som man ønsker når man er på utstilling! :happy

Jeg kommer til å fortsette å diskutere hund når jeg er på utstilling, og jeg er gjerne med på hemmelige møter!!
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com/minpin/miniaturepinscher.html
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyOns Jan 19 2011, 16:02

syns det du skriver er ganske upassende Stian, det er nytt utstillings år, og da syns jeg folk bør ta seg selv litt i nakken for å lage en hyggelig stemning rundt ringen.

Jeg var på det første møtet ja, men kom til maten, og ikke fikk jeg noe referat fra det "møtet" heller....

Det er ikke hundene det snakkes om, heller de som holder i båndet- og det syns jeg er lite respektløst. Helt greit at ikke alle liker alle, men så måle personer opp og ned i mnete syns jeg faksitk ganske lite om. Om den ene ser ut som den er gravid, eller den andre har rast ned i vekt spiller ingen rolle i eller utenfor en ring. Eller hva man har på seg for den saks skyld.





Til Toppen Go down
Stian

Stian


Antall Innlegg : 38
Join date : 19.12.2009
Age : 44
Bosted : Fredrikstad

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyOns Jan 19 2011, 16:24

jeanette skrev:
syns det du skriver er ganske upassende Stian, det er nytt utstillings år, og da syns jeg folk bør ta seg selv litt i nakken for å lage en hyggelig stemning rundt ringen.

Jeg var på det første møtet ja, men kom til maten, og ikke fikk jeg noe referat fra det "møtet" heller....

Det er ikke hundene det snakkes om, heller de som holder i båndet- og det syns jeg er lite respektløst. Helt greit at ikke alle liker alle, men så måle personer opp og ned i mnete syns jeg faksitk ganske lite om. Om den ene ser ut som den er gravid, eller den andre har rast ned i vekt spiller ingen rolle i eller utenfor en ring. Eller hva man har på seg for den saks skyld.


Hva er det jeg har skrevet som er upassende?
Jeg er bare ærlig når jeg deler mine meninger, men man burde kanskje ikke være det?

Jeg diskuterer ikke folka som er inne i ringen eller utenfor. Det er av liten interesse for meg. Jeg er der for å studere rasen vår.
Om noen velger å diskutere de tobente heller, så sier det vel litt mer om dem, enn de som blir diskutert! For da er vel hensikten med å gå på utstilling en litt annen enn hva min er iallefall!

Til Toppen Go down
http://kennelmae.com/minpin/miniaturepinscher.html
IdaCharlotte

IdaCharlotte


Antall Innlegg : 228
Join date : 23.06.2009
Age : 29
Bosted : Tromsø

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyTor Jan 20 2011, 18:55

jeanette skrev:
jeg vil lufte noen ting med dere her inne, som kanskje ikke er så positivt, men som jeg føler er rett å lufte.

1.
Jeg syns det er ganske dårlig at flesteparten av dere som er faste brukere av forumet kun kommenterer enkelte brukere her inne.... det virker rett og slett som om noen skvises/fryses ut av miljøet fordi de har egne meninger og står for de.

2.
Det er tidligere laget til "hemmlige" oppdrettermøter for enkelte oppdrettere, og det syns jeg oxo er slemt gjort ovenfor de som ikke får være med.

3.
det slenges en del bemerkninger rundt ringene, det har det gjort siden sommeren, og det bemerkes en del ting som er lite hyggelig. jeg har selv blitt sett opp og ned og blitt kommentert om på utstilling...

Her er jeg enig, har vært i vært i utstillings miljøet siden jeg var født men da andre raser også, Det har alltid vært sånn og tror det kommer til å være sånn. å sånn må man regne med. Jeg sier rett ut hva jeg mener om en hund, å det er meningen min, noen er ueninge mine meninger, som er helt greit ( akuratt som noen liker muttern andre liker fattern). men jeg sier aldri noe som virkelig sårer og tenker i gjennom hva jeg sier. Jeg kan ta ett eksempel men da på en annen rase. Min mor handler og er inne i ringen, hun som står vedsiden av meg er ikke så enig med min mor. Hun står høylytt å kommenterer hunden, alt negativt så klart. hun sier sånn alle på utstillings området hører, skal det virkelig være såå mye?
men litt må mann regne med!


Jeg syns disse tingene er ting å ta opp, fordi klubben, miljøet og pinscher rasene ikke er tjent med å ha det sånn... som jeg syns skal ryddes opp i, uten at dette blir en tråd om enkelte og at det skal bli shitsnakk rundt om.


jeanette

Til Toppen Go down
http://www.siennalotta.webs.com
Kinkade

Kinkade


Antall Innlegg : 2402
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyFre Jan 21 2011, 22:06

Marte skrev:
Jeg er av dem som liker å se fremover og ikke tilbake jeg da..
Prøver heller å forandre fremtiden til det bedre, enn å la fortiden gå å gnage på meg.
Selvfølgelig har jeg også opplevd ting som sitter dypt og ikke er like lett å glemme, men de fleste fortjener heldigvis en ny sjanse biggrin

Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg happy6



GODT SAGT Marte happy6

Jeg opplever de fleste både på forumet og "live" som hyggelige mennesker med de beste intensjoner. Diskusjoner her og der må de være rom for...hvor kjedelig hadde det ikke vært på forumet om vi alle skulle være enig i absolut alt? Og vi er da såpass voksne at vi klarer å ytre meninger, være uenig eller enig og så kunne omgås etterpå ?

Utstilling går man på for å få en subjektiv bedømning av sin hund for en dommer. Og da er det ( i hvertfall for min del) HELT greit at folk har sin subjektive mening om min hund også! Jeg forventer overhode ikke at alle i resten av miljøet skal like akkurat det samme som meg, og jeg vet utmerket godt hva som er pluss og minus med mine hunder så om noen andre ønsker å påpeke det så er det fritt fram happy3

Om noen så velger å fokusere over hvor brei jeg er over ræva eller at jeg har en bad hair day så får det være opp til dem, men ærlig talt så kan jeg ikke huske å ha hørt noen slike kommentarer rundt ringen...men mulig jeg er både halvdøv og en smule naiv for alt det jeg vet happy4

En ting er i hvertfall sikkert...jeg storkoser meg på utstilling, har gjort det i mange år og vil nok fortsette en god stund framover med det også happy6
Til Toppen Go down
http://www.kennelkinkade.com
*Cathrina*

*Cathrina*


Antall Innlegg : 359
Join date : 11.06.2009
Age : 33
Bosted : Trondheim

Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... EmptyLør Feb 12 2011, 14:48

Kinkade skrev:
Marte skrev:
Jeg er av dem som liker å se fremover og ikke tilbake jeg da..
Prøver heller å forandre fremtiden til det bedre, enn å la fortiden gå å gnage på meg.
Selvfølgelig har jeg også opplevd ting som sitter dypt og ikke er like lett å glemme, men de fleste fortjener heldigvis en ny sjanse biggrin

Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg happy6



GODT SAGT Marte happy6

Jeg opplever de fleste både på forumet og "live" som hyggelige mennesker med de beste intensjoner. Diskusjoner her og der må de være rom for...hvor kjedelig hadde det ikke vært på forumet om vi alle skulle være enig i absolut alt? Og vi er da såpass voksne at vi klarer å ytre meninger, være uenig eller enig og så kunne omgås etterpå ?

Utstilling går man på for å få en subjektiv bedømning av sin hund for en dommer. Og da er det ( i hvertfall for min del) HELT greit at folk har sin subjektive mening om min hund også! Jeg forventer overhode ikke at alle i resten av miljøet skal like akkurat det samme som meg, og jeg vet utmerket godt hva som er pluss og minus med mine hunder så om noen andre ønsker å påpeke det så er det fritt fram happy3

Om noen så velger å fokusere over hvor brei jeg er over ræva eller at jeg har en bad hair day så får det være opp til dem, men ærlig talt så kan jeg ikke huske å ha hørt noen slike kommentarer rundt ringen...men mulig jeg er både halvdøv og en smule naiv for alt det jeg vet happy4

En ting er i hvertfall sikkert...jeg storkoser meg på utstilling, har gjort det i mange år og vil nok fortsette en god stund framover med det også happy6



Veldig ening med dere damer happy6
Til Toppen Go down
http://www.hell-lykke.net
Sponsored content





Forumet og dens brukere.... Empty
PosteTema: Re: Forumet og dens brukere....   Forumet og dens brukere.... Empty

Til Toppen Go down
 
Forumet og dens brukere....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Forumet, og brukere av det
» På tide å legge ned forumet?
» Ny her på forumet:)
» Regler for forumet
» Reklame på forumet

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: