Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 oppdrettere.....

Go down 
+8
Karin Larsson
Kaja
Christine
Linn
Gry Elena
Takk for meg
Irene
micmay
12 posters
AvInnlegg
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 16:59


Etter å ha lest side opp og ned,hørt masse tips og mere til ,sitter jeg som et stooort ?.

Så med dette søker jeg tips om hva bør man se etter og ikke når man skal finne den rette oppdretteren for oss?
hva skal vi som kjøper se etter?
Leste nylig her inne at noen hadde til og med tatt betalt for antall kaffe kopper og kakestykker.. Hørte om ei som hadde blitt svindla noe lapper fra ei som solgt hunder på finn også. Ikke rart man blir litt susa.

Så hvis noen har no tips så tar vi de mer enn gjerne imot!! biggrin biggrin

God helg:)
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 17:10

Ta kontakt med flere oppdrettere, og finn ut med hvem kjemien passer best sammen med og hvem du føler at har den kunnskapen om rasen som du ønsker mtp. oppfølging.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 17:34

Enig med Irene oppdrettere..... 557338
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 19:52

Synes også du skal gå inn på linkesiden til NPK å ta kontakt med flere oppdrettere å se hvem du får best kjemi med happy6
Lykke til happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 20:32

Tusen takk:) Føler meg bare litt "utro" om man kontakter flere... men det er vel kanskje ikke helt tilfelle:)
Alt dette er helt nytt for meg,så da spør vi istede for å gå på en stor smell:)

NKP neste stopp!! biggrin
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 20:33

Å finne riktig oppdretter er ikke alltid så lett Smile Du er ikke på leting etter en ny bestevenn, men en som kan rasen og er dyktig og ærlig, slik at du får det beste utgangspunktet for ditt nye familiemedlem. Hvor mye kontakt du ønsker å ha med oppdretter er litt opp til deg, men de fleste ønsker vel å vite hvordan det går med "sine" valper og det syns jeg er bra happy6

Da jeg for en del år siden var på leting så jeg på raseklubbens hjemmeside, jeg snakket med valpeformidler for rasen, jeg leste alt jeg kom over, var innom dusinvis av hjemmesider og lette meg blå. Det første jeg gjorde var å prøve å sette meg inn i hva slags helsekrav raseklubben hadde, da jeg tenkte at det var en god pekepinn på hva jeg måtte se etter. Alle kan være uheldige og få en syk hund, men man behøver jo ikke gjøre sitt beste for å få det til... wink3 Er foreldrenes helseresultater dårlige eller ikke-eksisterende, så er det et dårlig utgangspunkt i mine øyne. Jeg leste også standarden og så på mange bilder for å få et lite inntrykk av hva jeg likte. Jeg gikk også på utstilling for å se + sørget for å møte noen hunder i levende live. Det var ikke så mange av rasen der jeg bodde, så jeg måtte lete litt.

Når jeg til slutt hadde bestemt meg var tiden for å kontakte oppdrettere der. Jeg kontaktet flere og det syns jeg man skal ha lov til. Det er ikke sikkert at den første er den du føler deg trygg på. Noen ganger faller det seg slik at du finner en super oppdretter OG de har valp ledig eller snart på gang. Andre ganger må du vente en stund, men det er det vel verdt happy3 Jeg skrev en lang mail om meg og mine, erfaring med hund, hva jeg kunne tilby og hva jeg ønsket meg. Jeg spurte også om hvordan de så rasen, hva de la vekt på i avl osv. Så begynte jeg å sile ut etter hva slags svar jeg fikk. Noen oppdrettere svarte så merkelig at de utgikk allerede der. Ikke fordi de nødvendigvis var så gale mht rasen, men fordi jeg skjønte at vi ikke var helt på bølgelengde eller fordi de besvarte noen av mine spørsmål på en måte jeg ikke likte. Jeg likte også de som stilte spml videre om meg og tydelig ga uttrykk for at de brydde seg om hva slags liv valpen ville få hos meg. Ja, jeg er sær cool3

Til slutt var det telefonsamtale for å se om vi fant tonen. Til slutt fant jeg min oppdretter og etterhvert min hund og jeg følte (og føler fortsatt) at grunnarbeidet jeg gjorde var veldig nyttig og riktig for meg. Kanskje du også kan finne noen tips og lage din egen liste over ting du lurer på.

Lykke til i letingen jump3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 21:22

Tusen takk:) Det er litt sånn vi er her og. Jeg har lest alt som finnes om rasen,og tenkt på denne rasen i sikkert 3-5 år.
Har hatt hunder i famiien vår før,så hund er ikke no nytt i den forstand. bare ny rase å bli kjent med:)
Har spurt alt og alle hva de har av erfaring ang DP,vært i kontakt med skoler,dyre hospital/dyrlege.
Surfa nette 24/7.. Og lest om de som selger hunder uten stamtavle,eller det er en mix av forskjellige hunder...

I mine øyne er en hund et familie medlem som fortjener det beste,så når jeg leser om de som "angrer" seg og må selge familie medlemmet (speilet når sommer ferien er på vei...) så blir jeg litt oppgitt,ja kanskje litt lei meg til og med.
Så derfor er jeg litt "vill i nickersen" på å finne ut mest mulig om flest mulig,kan jeg vel si:)

Da setter jeg igang "jakten" om den rette for vår del:)


Men hvordan er det når det er litt avstander mellom en evt kjøper og oppdretter? tåler en liten krabat mange timer i bil (seff med lufting og mat..) eller en fly tur som varer i noen timer?
Nysgjerrig og spørrende,føler meg som en 6 åring med 1000 spørsmål:)

Til Toppen Go down
Christine

Christine


Antall Innlegg : 344
Join date : 24.12.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 21:28

micmay skrev:


Men hvordan er det når det er litt avstander mellom en evt kjøper og oppdretter? tåler en liten krabat mange timer i bil (seff med lufting og mat..) eller en fly tur som varer i noen timer?
Nysgjerrig og spørrende,føler meg som en 6 åring med 1000 spørsmål:)


Vi bor i Stavanger, og jeg hentet India i Stockholm. Vi tok fly, med flybytte på Gardermoen. Hun var bittelitt trist for å ha forlatt mamman sin og søsken, men i det hele og store gikk det veldig fint. Mange reiser langt for å få valp fra riktig oppdretter, og turen går som regel greit hvis man bare legger forholdene til rette.
Til Toppen Go down
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptyLør Aug 28 2010, 21:54

Enda godt da:)Smile De tåler da vel litt også.. Men heller litt forsiktig enn brutal sier jeg altsåSmile
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 05:38

Gjør research og følg magefølelsen deres. Besøk/treff oppdretter og spør om alle de spørsmål deres hjerte begjerer. Deres kompis skal dere leve med i forhåpentligvis mange år, og da er det godt å ha en oppdretter i ryggen, samt føle at man har gjort et godt valg, være seg valg av oppdretter som hund wink3

Lykke til i valg av oppdretter
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 11:57


Så utrolig godt med så mange gode råd biggrin biggrin fant en del navn igår,så nå er det bare å hoppe i det,med begge beina Smile T
Til Toppen Go down
Karin Larsson




Antall Innlegg : 174
Join date : 15.06.2009

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 13:16

-Kolla hur alla hälsotester ska se ut på rasen , det är olika på olika raser
-Träffa en som du tycker bra uppfödare som ger bra svar och kan hjälpa dig i framtiden. Det är alltid trevligt att kunna ha någon att "bolla ideér" med
- Träffa gärna tik och hane som ska ha valpar, om inte i alla fall tiken. Tycker du om henne? Fråga om pappans egenskaper om du inte kan träffa honom.
- Ha inte bråttom, det är lätt att boka när man ser godingarna
- Focusera inte på den som bor närmast

Det tycker jag är viktigt.

Karin
Til Toppen Go down
http://www.noticeable.se
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:04

Men hvordan er det å hente inn valper fra Svergie f.eks?? Er ikke det masse karantene osv??? Sånn går det når man er ny i dette gamet,spørsmål spørsmål spørsmål.. innocent3
Det å hente de ifra andre plasser i lande her går vel bra. Er bare jeg som syns det høres fælt ut at en valp skal sitte i et bur lenge wub4 bekymret hønemor da vett.. Men jeg har ikke sett så mye til DP i trondhjem,så vi er vel pent nødt til å kjøre en tur Smile Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:17

micmay skrev:
Men hvordan er det å hente inn valper fra Svergie f.eks?? Er ikke det masse karantene osv??? Sånn går det når man er ny i dette gamet,spørsmål spørsmål spørsmål.. innocent3
Det å hente de ifra andre plasser i lande her går vel bra. Er bare jeg som syns det høres fælt ut at en valp skal sitte i et bur lenge wub4 bekymret hønemor da vett.. Men jeg har ikke sett så mye til DP i trondhjem,så vi er vel pent nødt til å kjøre en tur Smile Smile

I Trondheim er det mange dp'er og flere oppdrettere, så der kan du ihvertfall få møtt mange forskjellige happy6

Vi importerte fra Sverige og det er ikke noe problem. Vi fløy og hadde da med reisebur. Det beste for valpen er å ligge på fanget når den reiser fra mor og søsken, men den timen i flyet var det kun snorking, så det gikk fint wink3 Husk at du må bestille plass for valpen når du bestiller billlettene, så det lønner seg isåfall å være tidlig ute.

Det er ingen karantene fra Sverige, men du må ha alle papirer med deg. Det hjelper oppdretteren deg med isåfall. Du skal også gå på rødt når du kommer hjem.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:22

Jeg må si meg enig i det Linn skriver, også det om at en oppdretter ikke skal være en ny bestevenn. oppdrettere..... 723324

Jeg ville mye heller fokusert på hva oppdretter kan om hund, mentalitet, avl og oppdrett og hva oppdretteren setter høyt i sitt oppdrett. Viktigheten av å ha god kjemi eller ei kommer selvfølgelig an på hvor mye hjelp du kommer til å trenge (eller vil ha) i tiden etter at du får valpen. Er man nybegynner vil det være godt å ha en oppdretter å spørre til råds, og da er det en fordel at man har god kjemi, men har man de kunnskaper som trengs evt. har ett nettverk rundt seg som man kan hente ekspertise fra, så er det ikke så viktig å ha en oppdretter man har supergod kjemi med.

Jeg syns også det er viktig å tenke på at alle og enhver kan bli oppdrettere, så det er ikke sånn at alle oppdrettere kan og vet mye om hundetrening, adferd, helse, genetikk osv. Det er mange oppdrettere jeg aldri ville spurt om råd og hjelp fra, ei heller hatt valp fra, da de rett og slett ikke har kunnskaper nok. Men noen kan helt klart veldig mye og noen kan mer enn gjennomsnittet. Man må forøvrig tenke på at folk har ulike syn på blant annet hundetrening og adferd, så har man ulike syn, så hjelper det ikke så mye å spørre om råd og hjelp uansett og man må heller henvende seg til noen andre.

I tillegg til det at oppdretteren prioriterer og kan mye om helse, mentalitet og adferd, så er det oppdretteren gjør med valpene før de sendes til valpekjøperne noe som avgjør mitt valg av oppdretter. Med tanke på at valpenes tid hos oppdretter er særdeles viktig så vil jeg ha en oppdretter som vet hva man bør gjøre og ikke gjøre med valpene i disse 8-10 ukene. Det er nesten litt sånn at jeg hadde likt å kunne gi en liste som heter "Hva Marias valp skal ha opplevd og erfart før leveringstid" til oppdretter sånn at jeg vet at valpen har blitt sosialisert, miljøtrent, håndtert osv i passende doser. Men spørs om jeg hadde fått kjøpe valp hos noen om jeg hadde hintet til en slik liste! oppdrettere..... Icon_lol Men jeg har faktisk vært borti en oppdretter som skrev ned alt valpene hadde vært med på før levering, sånn som ulike miljø de hadde vært i, lyder de hadde blitt introdusert for, hvor mye bilkjøring de hadde vært med på, sosialisering osv. Sånt liker jeg! oppdrettere..... 332565

Jeg ville også, om jeg hadde mulighet, møtt oppdretteren og hundene både i hjemmemiljø og ute blant folk og dyr (foreldredyr, tidligere avkom osv). Da får man se hvordan oppdretter håndterer og behandler hundene sine og man får dermed ett inntrykk av hvordan valpene vil bli håndtert. Samtidig får en med egne øyne se hvordan hundenes gemytt er (dette i tillegg til at hundene har gjennomført MH, er selvfølgelig det ultimate). Mange legger litt for mye skjul på hundenes gemytt, synes jeg (enten fordi de ikke vet bedre eller fordi de gjør det med hensikt), og pakker dårlig gemytt/redsel inn i litt finere ord, sånn som at hunden er "litt forsiktig", "den må bare se an situasjonen", " den er litt tøff i trynet", "er bare litt sær", osv.

Angående henting av valp hvor man må ta fly, så har jeg reist med hund i kabin 8-10 ganger og har fått lov å ha hunden/valpen i fanget alle gangene utenom en gang (når en letter og lander må den derimot ligge i bagen under stolen foran deg). Det er vel egentlig ikke lov, men flyvertinnnene jeg har møtt på har, med unntak av en, sett bort fra reglene og jeg har hatt hunden på fanget tullet inn i teppe eller hatt hele bagen på fanget. Når jeg har hentet valp har jeg hatt hånden min oppi bagen under letting og landing, og valpene har alltid vært rolig og sovet mesteparten av tiden.

Lykke til i søken etter oppdretter og ikke minst valp! oppdrettere..... Icon_biggrin
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:25

Vi har valpekjøpere som har hentet valp fra oss hjem til Trondheim, Bergen, Stavanger, Vadsø, Russland m.fl (med fly, tog og bil)
Og vi har selv hentet valper hjem fra Stockholm, Madrid etc.
Det har gått særdeles fint, man tar bare alle forhåndsregler, pakker med seg vann, papir, bajseposer og denslags.. wink3

Se også klubbens valpesider, der ligger kull som følger alle krav og anbefalinger igjennom Norsk Pinscherklub (www.norskpinscherklubb.no) happy6
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:26

Så bra:) Godt å høre:) jeg innbilte meg at det var no greier med å hente inn valp fra andre land,men da har jeg fått svar på den ogsåSmile takk takk.
Det er egentlig ikke så nøye på hvor oppdretter er fra,vi har familie og venner litt over alt,så da er det muligheter for å slå det litt sammen som en tur:)
Utrolig kjekt med dette forumet:) Så mange råd og svar:)
Til Toppen Go down
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:31

Kaja skrev:
Vi har valpekjøpere som har hentet valp fra oss hjem til Trondheim, Bergen, Stavanger, Vadsø, Russland m.fl (med fly, tog og bil)
Og vi har selv hentet valper hjem fra Stockholm, Madrid etc.
Det har gått særdeles fint, man tar bare alle forhåndsregler, pakker med seg vann, papir, bajseposer og denslags.. wink3

Se også klubbens valpesider, der ligger kull som følger alle krav og anbefalinger igjennom Norsk Pinscherklub (www.norskpinscherklubb.no) happy6


Kjempe greier.. Som sagt,er nok bare jeg som blir litt "besatt" av at vi ikke skal plage en liten kropp med transport.. Før eller siden må den jo være med på en biltur som varer litt.. Så er vel like greit å hive seg i det:)Smile
Har tatt til meg rådene jeg har fått. laga ei liste med oppdretter,så nå er det bare å sende ut mailer å vente spent på svar:) ikke no stress her i gården,vil heller bruke tid på å finne den "rette" for vår del:) Smile Smile
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 14:50

micmay skrev:
Så bra:) Godt å høre:) jeg innbilte meg at det var no greier med å hente inn valp fra andre land,men da har jeg fått svar på den ogsåSmile takk takk.
Det er egentlig ikke så nøye på hvor oppdretter er fra,vi har familie og venner litt over alt,så da er det muligheter for å slå det litt sammen som en tur:)
Utrolig kjekt med dette forumet:) Så mange råd og svar:)

Du har rett i det at det er karantene og spesielle vaksiner når man importerer fra mange land, men fra Sverige er det helt greit happy3 Å importere fra andre land rundt om er mer for oppdrettere enn den vanlige valpekjøperen Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 15:21

Ja,vi satte opp en liste med spørmål og hva vi "ønsket" oss til svar,om man kan si det sånn. Hva hver oppdretter legger i avl,oss som kjøpere,hvordan har tidliger kull vært osv.
Og jeg er enig med at man er ikke ut etter en ny bestevenn,men det er greit å ha en kjemi sånn at man føler det blir rett. og at vi kan spørre å stole på de svara man får.
Siden vi begge er nybegynnere på hundejakten selv så spørr man vel litt extra:)
vi har jo hatt hunder,men det har vært våre foreldre som har tatt denne her biten da. Så nå er det vår tur å lete:)
Vi har vært innom norsk pincher klubb,sett hva som står det ang rasen. Og er inneforstått med at sykdommer KAN forkomme. Ingen er 110% sikker på at helsa er på topp livet ut. Smile
Lest igjennom kontrakten,alt med små og stor skrift. Så jeg troor vi er klare for svar fra oppdrettere nåSmile
Vi gleder oss masse iallefall:) !!! Noen blir helt mo i knæra av bebiser,jeg blir mo i knæra av hunder.. Godt vi er forskjellige iallefall biggrin
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 15:28

micmay skrev:
Ja,vi satte opp en liste med spørmål og hva vi "ønsket" oss til svar,om man kan si det sånn. Hva hver oppdretter legger i avl,oss som kjøpere,hvordan har tidliger kull vært osv.
Og jeg er enig med at man er ikke ut etter en ny bestevenn,men det er greit å ha en kjemi sånn at man føler det blir rett. og at vi kan spørre å stole på de svara man får.
Siden vi begge er nybegynnere på hundejakten selv så spørr man vel litt extra:)
vi har jo hatt hunder,men det har vært våre foreldre som har tatt denne her biten da. Så nå er det vår tur å lete:)
Vi har vært innom norsk pincher klubb,sett hva som står det ang rasen. Og er inneforstått med at sykdommer KAN forkomme. Ingen er 110% sikker på at helsa er på topp livet ut. Smile
Lest igjennom kontrakten,alt med små og stor skrift. Så jeg troor vi er klare for svar fra oppdrettere nåSmile
Vi gleder oss masse iallefall:) !!! Noen blir helt mo i knæra av bebiser,jeg blir mo i knæra av hunder.. Godt vi er forskjellige iallefall biggrin

Høres ut til at dere har forberedt dere godt og er det noe oppdrettere liker så er det det vettu happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
micmay

micmay


Antall Innlegg : 11
Join date : 24.08.2010
Bosted : hundhammeren

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 15:40

jeg håper da det biggrin
men dette er iallefall viktig for oss. Leser nok av de skrekk historiene om folk som blir lurt,hunder som ikke har det bra,som blir solgt fordi de skal på ferie osv. glemmer de i bilen på en varm sommer dag,mens eiere er inne på shopping på ikea.. husker ikke hvordan den saken gikk til slutt,men tror det ble sorg i gården iallefall.. sad3

Vi mener også at hunden vil få det topp om vi er godt forbredt:)
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 19:21

Ingenting er bedre en å være godt forberedt. Lykke til. happy6
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 19:25

Hyggelig å se valpekjøpere som virkelig gjør en innsats for at ting skal bli rett!! happy5
Masse lykke til i jakten på deres valp!
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... EmptySøn Aug 29 2010, 19:40

Lykke til med valg av oppdretter og jakten på deres lille, nye bestevenn happy6
Flott at dere setter dere inn i rasen før dere går til innkjøp av valp happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Sponsored content





oppdrettere..... Empty
PosteTema: Re: oppdrettere.....   oppdrettere..... Empty

Til Toppen Go down
 
oppdrettere.....
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Til oppdrettere.
» Oppdrettere av Pinscher
» TIL ALLE OPPDRETTERE!
» Oppdrettere av pinscher
» Tips til oppdrettere på pinscher?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: