Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Oppdrettere av pinscher

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Zenita




Antall Innlegg : 3
Join date : 07.09.2012

Oppdrettere av pinscher Empty
PosteTema: Oppdrettere av pinscher   Oppdrettere av pinscher EmptyFre Sep 07 2012, 13:26

Hei!

Jeg er på utkikk etter en pinscher valp, og lurer på om det er noen her som vil anbefale en god oppdretter som dere er fornøyd med?

Lurer også på noe annet som jeg håper dere kan svare meg på i forhold til å kjøpe valp fra Sverige:
Hvis en skal kjøpe valp fra Sverige, pleier oppdretterne å ordne alle papirene som er nødvendig før en reiser til Norge med valpen?
Er det oppdretteren som skal sørge for at valpen skal være behandlet mot revens dvergbendelorm? Og hvordan gjøres dette, er det jeg som må gi valpen ormekuren før vi drar tilbake til Norge eller er dette noe som må gjøres dager før avreise?

.... har dere andre tatt ferje hjem igjen med valpen eller kjørt helt rundt? Og så må man betale moms?


Beklager for litt rotete innlegg, men håper noen vil svare meg på dette :-)
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Oppdrettere av pinscher Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av pinscher   Oppdrettere av pinscher EmptyLør Sep 08 2012, 19:30

Jeg vil tro de fleste vil anbefale sin egen oppdretter. wink3
Men du kan jo f.eks. starte med å se på oppdretterne som har linker på klubbens hjemmeside: http://www.norskpinscherklubb.no/linker.html
Du kan også se på oppdretterne hos Svenske Schnauzer Pinscherklubben: http://www.sspk.se/medlemmar/kennel/p_sspk.php
Se rundt på hjemmesider, og gjerne ta kontakt med flere oppdrettere. Spør og grav om alt mulig. For meg er det viktig at kjemien med oppdretter stemmer, og jeg synes det er flott med oppdrettere som spør tilbake om hva du kan tilby valpen osv. Det er helt greit å vente litt på en valp fra et kull og en oppdretter som føles riktig for deg. happy3

Oppdretter pleier å ordne med de nødvendige papirene ja (stamtavle, kjøpekontrekt etc).
Hvis jeg ikke husker feil så trenger ikke valper under 3 måneder å behandles mot revens dvergbendelorm. Valper/hunder over tre måneder skal behandles med ormekur i løpet av de siste 48 timer før innreise til Norge, og da må du fylle ut egenmelding om at hunden er behandlet (skrives ut fra Mattilsynets nettsider).

Skjønner ikke helt hva du mener med "kjørt helt rund."
Om du kjører bil eller buss, tar fly eller båt kommer vel litt an på hvor i landet du bor og hvor du evt. skal hente valpen. Jeg har kjørt både bil og buss + tatt fly når jeg har hentet valp, og vi har ikke møtt på noen problemer så langt.
Hvis du tar fly så må du huske flygodkjent bag til å ha valpen i (forskjellige flyselskap har forskjellige krav, så sjekk med flyselskapet) + få skriftlig bekreftelse på at du har lov å ha med hunden inne i kabinen.

Lykke til med valg av valp og oppdretter. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Zenita




Antall Innlegg : 3
Join date : 07.09.2012

Oppdrettere av pinscher Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av pinscher   Oppdrettere av pinscher EmptyTir Sep 18 2012, 11:05

Tusen takk for svar, Lene! :-) Det hjalp meg veldig :-)

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg mente med å kjøre helt rundt... hehe! Trur jeg var litt surrete der :-)
Til Toppen Go down
Sponsored content





Oppdrettere av pinscher Empty
PosteTema: Re: Oppdrettere av pinscher   Oppdrettere av pinscher Empty

Til Toppen Go down
 
Oppdrettere av pinscher
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Oppdrettere av Pinscher
» Tips til oppdrettere på pinscher?
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Fly med pinscher.
» Pinscher?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: