Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvor kommer hunden på OSL fra UK?

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 09:48

På tide å reise hjem snart... det vi ikke greier å finne ut, og ikke gidder å vente på epost-svar fra shipping på, er hvor vi plukker opp Odin på OSL Gardermoen når han kommer med fly fra London (ikke SAS). Noen som vet?
Normalt kommer de jo på spesialbagasjen, men UK er litt spesielt...
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 10:06

dem kommer helt til venstre der dere henter baggasjen... bortenfor taxfree sjappa ...der blir de bare satt innenfor dobbeltdøra og så går personalet... Så dere bør være kjappe ut av flyet,så dere er der når kassa kommer.
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 10:24

jeanette skrev:
dem kommer helt til venstre der dere henter baggasjen... bortenfor taxfree sjappa ...der blir de bare satt innenfor dobbeltdøra og så går personalet... Så dere bør være kjappe ut av flyet,så dere er der når kassa kommer.

I prinsippet får man ikke ha med hund fra UK til Norge på fly, de må sendes som frakt, så det er litt spesiell håndtering der.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 11:19

da har jeg ingen anelse, desverre
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:03

Det stemmer som Jeanette skriver. Om dem da ikke har endret reglene nå nylig... happy6

Men husk å gå på rødt gjennom tollen da! happy4
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: LHR-OSL   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:19

Hunden din vil komme som frakt fra Heathrow. Uansett om du har en DP eller en Pinscher.

Så reiser du med SAS eller British Airways må nok desverre hunden hentes på Cargo-avdelingen...................

I tillegg kan du risikere at en eller to arrogante toller-jæ***ler skal sjekke papirene. Og dette kan jo også ta tid da ansatte på cargo må ringe tollavdelingen. Og så kommer disse gående når det passer dem.
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:28

stemmer at ikke alle toller`ne der inne er hyggelige.. det fikk vi erfare når jeg hentet min lille frøken.... fighting3 fighting3 Skulle tro vi hadde gjort noe forferdelig galt,vi ble i allefall behandlet sånn.. Og valpen min hadde sittet i 3,5 time uten drikke, og da jeg spurte om jeg kunne få ta henne ut på gulvet fikk jeg til svar: "helst ikke, hun kan tisse på gulvet".... da tilta det for meg... mad1 mad1 lalala2
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:31

Junior skrev:
Hunden din vil komme som frakt fra Heathrow. Uansett om du har en DP eller en Pinscher.

Så reiser du med SAS eller British Airways må nok desverre hunden hentes på Cargo-avdelingen...................

I tillegg kan du risikere at en eller to arrogante toller-jæ***ler skal sjekke papirene. Og dette kan jo også ta tid da ansatte på cargo må ringe tollavdelingen. Og så kommer disse gående når det passer dem.

Jeg antar at eier skal med samme fly...

Når ble da disse reglene endret????

Jeg fløy med Johnny til/fra England. Han stod ved bagasjebåndene da vi gikk av flyet.

Hadde jeg sendt han som cargo (uten å ha selv vært ombord i flyet) ville jeg måtte hentet han på TRUST.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:40

jeanette skrev:
stemmer at ikke alle toller`ne der inne er hyggelige.. det fikk vi erfare når jeg hentet min lille frøken.... fighting3 fighting3 Skulle tro vi hadde gjort noe forferdelig galt,vi ble i allefall behandlet sånn.. Og valpen min hadde sittet i 3,5 time uten drikke, og da jeg spurte om jeg kunne få ta henne ut på gulvet fikk jeg til svar: "helst ikke, hun kan tisse på gulvet".... da tilta det for meg... mad1 mad1 lalala2

Neste gang du treffer på en av disse "kjekkasene". Si følge før dere går:

-Tjenestenummer. Dette er man pliktet i Tollvesenet til å oppgi.

Så gjør du som meg. Skriv et brev til Tolldirektøren og med en kopi til Finansministeren.

Der forteller du hva som skjedde og hvordan tolleren(e) oppførte seg.

Så skal du se at ting faktisk skjer i positiv rettning!

Neste gang jeg kom til Sola og man så meg og Junior, da fikk vi gå rett igjennom!!! Ingen kontroll av pass eller mikrochip. Ei heller argumenter om gyldig rabies og ormekur.

-Alt er i orden med den hunden, sa den ene tollere og sendte meg et surt blikk.

Det som hadde skjedd etter at jeg sendte brevet var at man i Oslo hadde bedt om en forklaring om hendelsen.

Og siden det ikke er dagligdags at Tolldirektøren og hans nærmeste henvender seg til en regional-
avdeling, hadde man fått "sjokk" på flyplassen på Sola.

-Ikke normalt at Tolldirektøren kontaktes, sa en regionssjef som ringte meg for å "beklage".

-Ikke normal jeg heller, svarte jeg og la på røret.....................
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:41

Norwinstars skrev:
Junior skrev:
Hunden din vil komme som frakt fra Heathrow. Uansett om du har en DP eller en Pinscher.

Så reiser du med SAS eller British Airways må nok desverre hunden hentes på Cargo-avdelingen...................

I tillegg kan du risikere at en eller to arrogante toller-jæ***ler skal sjekke papirene. Og dette kan jo også ta tid da ansatte på cargo må ringe tollavdelingen. Og så kommer disse gående når det passer dem.

Jeg antar at eier skal med samme fly...

Når ble da disse reglene endret????

Jeg fløy med Johnny til/fra England. Han stod ved bagasjebåndene da vi gikk av flyet.

Hadde jeg sendt han som cargo (uten å ha selv vært ombord i flyet) ville jeg måtte hentet han på TRUST.

Oi, fløy du direkte? Med hvilket selskap?
Ifølge SAS og BA MÅ hunden sendes som Cargo, og må da som jeg mistenkte hentes på TRUST. Vi kan muligens bestille billetter på samme flight som han går med, men han går uansett som frakt.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:48

Norwinstars skrev:
Junior skrev:
Hunden din vil komme som frakt fra Heathrow. Uansett om du har en DP eller en Pinscher.

Så reiser du med SAS eller British Airways må nok desverre hunden hentes på Cargo-avdelingen...................

I tillegg kan du risikere at en eller to arrogante toller-jæ***ler skal sjekke papirene. Og dette kan jo også ta tid da ansatte på cargo må ringe tollavdelingen. Og så kommer disse gående når det passer dem.

Jeg antar at eier skal med samme fly...

Når ble da disse reglene endret????

Jeg fløy med Johnny til/fra England. Han stod ved bagasjebåndene da vi gikk av flyet.

Hadde jeg sendt han som cargo (uten å ha selv vært ombord i flyet) ville jeg måtte hentet han på TRUST.

Var det ikke i 2007 du og Elisabeth var på Crufts?

Jeg fikk problem med Junior både til EUW i Dublin i fjor og når jeg planla årets Crufts-tur.

3 timers oppmøte før avreise. Dette både på ut og hjemreisen. Pluss at det å sende hunden som frakt er VELDIG mye dyrere enn å ha hunden med som tilleggsbagasje.

I tillegg fikk en Italiensk Mynde-eier melding fra både SAS/Trust og British Airways at ingen småhunder eller katter var tillatt i kabinen til og fra London/Manchester.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 12:50

Simira skrev:

Oi, fløy du direkte? Med hvilket selskap?
Ifølge SAS og BA MÅ hunden sendes som Cargo, og må da som jeg mistenkte hentes på TRUST. Vi kan muligens bestille billetter på samme flight som han går med, men han går uansett som frakt.

Har du vurdert å reise via Holland eller Belgia?

Mye billigere. happy6
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 13:44

Junior skrev:
Simira skrev:

Oi, fløy du direkte? Med hvilket selskap?
Ifølge SAS og BA MÅ hunden sendes som Cargo, og må da som jeg mistenkte hentes på TRUST. Vi kan muligens bestille billetter på samme flight som han går med, men han går uansett som frakt.

Har du vurdert å reise via Holland eller Belgia?

Mye billigere. happy6

Nei, det er ikke mye billigere. Vi bor i Oxford, og må komme oss ned til Dover, over til kanalen, nærmeste flyplass, og så til Oslo. Totalt i tid og penger sparer vi kr. 0.

Driver dog og vurderer å fly til Oslo for å leie flyttebil og kjører begge veier...
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 14:59

Junior skrev:
Norwinstars skrev:
Junior skrev:
Hunden din vil komme som frakt fra Heathrow. Uansett om du har en DP eller en Pinscher.

Så reiser du med SAS eller British Airways må nok desverre hunden hentes på Cargo-avdelingen...................

I tillegg kan du risikere at en eller to arrogante toller-jæ***ler skal sjekke papirene. Og dette kan jo også ta tid da ansatte på cargo må ringe tollavdelingen. Og så kommer disse gående når det passer dem.

Jeg antar at eier skal med samme fly...

Når ble da disse reglene endret????

Jeg fløy med Johnny til/fra England. Han stod ved bagasjebåndene da vi gikk av flyet.

Hadde jeg sendt han som cargo (uten å ha selv vært ombord i flyet) ville jeg måtte hentet han på TRUST.

Var det ikke i 2007 du og Elisabeth var på Crufts?

Jeg fikk problem med Junior både til EUW i Dublin i fjor og når jeg planla årets Crufts-tur.

3 timers oppmøte før avreise. Dette både på ut og hjemreisen. Pluss at det å sende hunden som frakt er VELDIG mye dyrere enn å ha hunden med som tilleggsbagasje.

I tillegg fikk en Italiensk Mynde-eier melding fra både SAS/Trust og British Airways at ingen småhunder eller katter var tillatt i kabinen til og fra London/Manchester.

Joda, det var i 2007 da jeg og Elisabeth var på Crufts. happy6 Tror at vi fløy med SAS.
Det var til og med en pomeranian som fikk reise i kabinen fra Norge til England. Shocked
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 15:01

Junior skrev:
jeanette skrev:
stemmer at ikke alle toller`ne der inne er hyggelige.. det fikk vi erfare når jeg hentet min lille frøken.... fighting3 fighting3 Skulle tro vi hadde gjort noe forferdelig galt,vi ble i allefall behandlet sånn.. Og valpen min hadde sittet i 3,5 time uten drikke, og da jeg spurte om jeg kunne få ta henne ut på gulvet fikk jeg til svar: "helst ikke, hun kan tisse på gulvet".... da tilta det for meg... mad1 mad1 lalala2

Neste gang du treffer på en av disse "kjekkasene". Si følge før dere går:

-Tjenestenummer. Dette er man pliktet i Tollvesenet til å oppgi.

Så gjør du som meg. Skriv et brev til Tolldirektøren og med en kopi til Finansministeren.

Der forteller du hva som skjedde og hvordan tolleren(e) oppførte seg.

Så skal du se at ting faktisk skjer i positiv rettning!

Neste gang jeg kom til Sola og man så meg og Junior, da fikk vi gå rett igjennom!!! Ingen kontroll av pass eller mikrochip. Ei heller argumenter om gyldig rabies og ormekur.

-Alt er i orden med den hunden, sa den ene tollere og sendte meg et surt blikk.

Det som hadde skjedd etter at jeg sendte brevet var at man i Oslo hadde bedt om en forklaring om hendelsen.

Og siden det ikke er dagligdags at Tolldirektøren og hans nærmeste henvender seg til en regional-
avdeling, hadde man fått "sjokk" på flyplassen på Sola.

-Ikke normalt at Tolldirektøren kontaktes, sa en regionssjef som ringte meg for å "beklage".

-Ikke normal jeg heller, svarte jeg og la på røret.....................

hahahaha! Sku gjerne sett uttrykket på den regionsjefen! happy4
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 16:01

Ang hvordan det fungerer når man kommer fra England vet jeg ikke helt, så der kan jeg ikke være behjelpelig... Da jeg fløy fram og tilbake til Tyskland med Otto fungerte det sånn som Jeanett sier, bortsett fra at de suppehuene presterte å rote bort Otto da vi landet på Gardermoen, og etter over 1 t fant de ut at de hadde satt ham på ankomst for innlandsreisende i stedet, så der hadde han stått alene på båndet i en eviget! mad3 Da vi skulle gjennom tollen var de veldig hyggelige og det var ikke noe som helt problem, gikk veldig kjapt...men da jeg skulle gjennom tollen med Emma nå på mandag var det noe HELT annet, og jeg syns rett og slett det var litt ubehagelig, følte nesten at jeg ble behandlet litt som en kriminell...! Har jo sett åssn de forhører folk på det flyplassprugramet hvor de følger tollerne i Australia og hvordan de spør samme spørsmålene om og om igjen bare med en ny vri for å se om man endrer svar og dermed blir tatt i å lyve, så jeg kjente jeg ble litt lettere irritert! rolleyes3 Til slutt måtte jeg bare si at "du, det er ingen som driver og avler stort på hunder uten satmatavle osv for å tjene masse penger på denne rasen her, den er alt for stor og krevende til det...!", men han oppførte seg virkelig som om han trodde jeg bare hadde vært og hentet meg denne valpen for å bli rik og da blir jeg sint...! Han spurte om jeg drev med oppdrett, og da sa jeg nei ikke ennå, jeg har bare to hannhunder, og da sa han med et stygt flir at "jasså ja, så du har sørget for det ja...du tjener vel en haug ed penger på de da!!!???" rolleyes3 Sa at nei, her går vi bare i minus, blir ikke rik av å i perrioder bruke 10000,- i uken på veterinær, og den eneste friske av dem har jeg nå fått en valp for å låne bort, og jeg tapte vel strengt tatt også en del penger ved å ta fri fra jobben da jeg var i Tyskland for å låne han ut, men han gav seg ikke med utspørringen på en utrolig skarp og frekk måte, og jeg forstod etter hvert at han bare gjorde det for å gjøre et poeng ut av at han kunne gjøre det...idiot..! Skjønner ikke hvorfor man skal behandle folk som svindlere når man har alt av papirer, erklæringer og godkjenninger i orden...! rolleyes3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyOns Jun 09 2010, 17:38

Takk, men England har heeeelt andre regler enn resten av Europa. Så, vi heller stadig mot å kjøre sjæl. 20 timer i bil hver vei. Yay. (Nei, det er ingen gode båt-alternativer heller)
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gjest
Gjest




Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 09:41

Simira skrev:
Junior skrev:
Simira skrev:

Oi, fløy du direkte? Med hvilket selskap?
Ifølge SAS og BA MÅ hunden sendes som Cargo, og må da som jeg mistenkte hentes på TRUST. Vi kan muligens bestille billetter på samme flight som han går med, men han går uansett som frakt.

Har du vurdert å reise via Holland eller Belgia?

Mye billigere. happy6

Nei, det er ikke mye billigere. Vi bor i Oxford, og må komme oss ned til Dover, over til kanalen, nærmeste flyplass, og så til Oslo. Totalt i tid og penger sparer vi kr. 0.

Driver dog og vurderer å fly til Oslo for å leie flyttebil og kjører begge veier...

Sjekk med Stena Line fra Harwich! Mye enklere enn Dover eller Ramsgate. Eurostar London-Brussel er også et dårlig alternativ.

Begge gangene jeg har reist med Junior til Storbritania/Irland har jeg reist med ferjen Hock van Holland-Harwich.

Når jeg skulle til Dublin hentet jeg leiebil i Ipswich. Toget fra Harwich tog 25 min. Fra Hock van Holland går det også greit med tog. Togstasjonen her ligger ved siden av Stena Line sin terminal. Og med morgentoget slipper du bytte i Rotterdam. Det går til Schiphol.
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 09:50

Junior skrev:


Sjekk med Stena Line fra Harwich! Mye enklere enn Dover eller Ramsgate. Eurostar London-Brussel er også et dårlig alternativ.

Begge gangene jeg har reist med Junior til Storbritania/Irland har jeg reist med ferjen Hock van Holland-Harwich.

Når jeg skulle til Dublin hentet jeg leiebil i Ipswich. Toget fra Harwich tog 25 min. Fra Hock van Holland går det også greit med tog. Togstasjonen her ligger ved siden av Stena Line sin terminal. Og med morgentoget slipper du bytte i Rotterdam. Det går til Schiphol.

Pretty much det vi gjør nå, ja. Harwich - Esbjerg kom på over 10k bare båtturen (utsolgte lugarer). Tog med 10m3 flyttelass fungerer dog dårlig, så vi kjører nok hele veien. wink3
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 11:58

Hunden må du hente på Cargo når den sendes fra UK.
Jag har gjort dette to ganger nå wink3
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 11:59

Det er ikke lov med hund på båt fra England, så enten må dere kjøre eller ta fly happy6
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 12:14

Kennel Mirenzo skrev:
Det er ikke lov med hund på båt fra England, så enten må dere kjøre eller ta fly happy6

Joda. Harwich - Hook of Holland og Harwich - Esbjerg tillater hund i bil på bildekket. Sistnevnte tror jeg faktisk har en kennel også. Pluss at det er én båt over Dover som lat fotpassasjerer ta med hund.
Tror jeg snart vet det meste om transport ut av England nå snart... blink00

Widerøe tillater sågar hund i lasterommet som bagasje for 250 kr i tillegg. Bare så synd at de kun flyr fra Aberdeen, Edinburgh og Newcastle, og til Stavanger og Bergen...
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 14:45

Simira skrev:
Kennel Mirenzo skrev:
Det er ikke lov med hund på båt fra England, så enten må dere kjøre eller ta fly happy6

Joda. Harwich - Hook of Holland og Harwich - Esbjerg tillater hund i bil på bildekket. Sistnevnte tror jeg faktisk har en kennel også. Pluss at det er én båt over Dover som lat fotpassasjerer ta med hund.
Tror jeg snart vet det meste om transport ut av England nå snart... blink00

Widerøe tillater sågar hund i lasterommet som bagasje for 250 kr i tillegg. Bare så synd at de kun flyr fra Aberdeen, Edinburgh og Newcastle, og til Stavanger og Bergen...

Går den båten til Norge?
For sist jeg sjekket var det ikke lov ihvertfall. Hvilken båt det var husker jeg..

Er du sikker på at Widerøe kan ta med hund for den prisen fra UK til Norge?
Det har jeg aldri hørt om før, hvis det stemmer så må det jo lønne seg å kjøre eller evt ta fly til Stavanger/Bergen for så å komme seg til UK, eller motsatt da. For på Cargo tar de kg-pris. Mira sin flybillett til UK kom på 11 000kr. Banu sin enveisbillett kom på 1500kr, og hun var da bare en liten valp.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? EmptyTor Jun 10 2010, 21:50

Cargo er svinedyrt, ja. Og nei, båten går ikke til Norge, den går hhv. til Danmark og Nederland. Båten til Norge tillot ikke hund, men ble uansett nedlagt for et år siden.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Sponsored content





Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty
PosteTema: Re: Hvor kommer hunden på OSL fra UK?   Hvor kommer hunden på OSL fra UK? Empty

Til Toppen Go down
 
Hvor kommer hunden på OSL fra UK?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Lei av å GÅ tur med hunden din? Se her!
» Cesar Millan kommer til Norge
» Greg Derrett kommer til Norge og Tromsø!
» Mye bjeffing og reaksjoner når folk kommer på døra
» PM for Norsk Pinscherklubbs spesialutstilling 25.06.2011

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: