Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lex gjør ting han begynner å bli flink til!

Go down 
+13
Eva
Maiken
Anita.K
Maria
Susanne
Nina (Kennel Dijontoma)
Kinkade
Marita
Lene
Caroline
ElinK
NinaM
Lex
17 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 11:51

NinaM skrev:
Marita skrev:
NinaM skrev:
Ellers må jeg komme med en lite sukk av frustrasjon... Tia og jeg skulle egentlig deltatt på agilitykurs i regi Stovner Hundeklubb til helgen, men det utgikk greit nå som Tia fikk løpetid på torsdag mad2 Kunne hun ikke drøyd halvannen uke liksom... mad3

Æsj, så kjedelig! Jaja, nok en grunn til at hannhunder er allrighte dyr :P
Hvis du ikke synes det blir altfor langt å reise, så har Drøbak Hundeklubb nybegynnerkurs i AG 14.-16. mai (om du har vært på valpeshow i Drøbak i beg. av september vet du hvor de holder til). Ellers så har Follo Brukshundklubb nybegynnerkurs i AG 22.-23. mai. Jeg deltok på FBK sitt nybegynnerkurs i fjor med Nitro, og var veldig fornøyd med det kurset! De holder til på Berg ved Årungen (ikke så langt fra Ski).

Jeg får deltatt med lånt hund da heldigvis - grunnen til at vi skulle ta kurset var egentlig bare for å kunne trene hos stovner jevnlig cool3 Meeen... har sterkt vurdert drøbak hundeklubb fordi flere av lundqvist'erne anbefaler det. Så vi får se hvor vi ender opp til slutt, takk for gode tips biggrin

Jeg holder fortsatt en knapp på tisper til tross for løpetiden rolleyes3 Er jo bare et par uker 2 ganger i året, resten av tiden slipper jeg masse mas og tjas jeg innbiller meg det er med disse hannhundene leer3

Fikk du ikke være med på kurs fordi hunden din har løpetid?
Nesten alle kursene jeg har vært på i ag - har det vært løpetispe på stedet..
Utrolig bra trening for hannhunden og eiere syntes nå jeg!! happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 12:06

Marita skrev:
NinaM skrev:
Ellers må jeg komme med en lite sukk av frustrasjon... Tia og jeg skulle egentlig deltatt på agilitykurs i regi Stovner Hundeklubb til helgen, men det utgikk greit nå som Tia fikk løpetid på torsdag mad2 Kunne hun ikke drøyd halvannen uke liksom... mad3

Æsj, så kjedelig! Jaja, nok en grunn til at hannhunder er allrighte dyr :P
Hvis du ikke synes det blir altfor langt å reise, så har Drøbak Hundeklubb nybegynnerkurs i AG 14.-16. mai (om du har vært på valpeshow i Drøbak i beg. av september vet du hvor de holder til). Ellers så har Follo Brukshundklubb nybegynnerkurs i AG 22.-23. mai. Jeg deltok på FBK sitt nybegynnerkurs i fjor med Nitro, og var veldig fornøyd med det kurset! De holder til på Berg ved Årungen (ikke så langt fra Ski).


Åh, kanskje jeg skal slenge meg på dette kurset!! Det hadde vært moro!! happy5 happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
NinaM

NinaM


Antall Innlegg : 316
Join date : 10.06.2009

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 13:07

Maiken skrev:


Fikk du ikke være med på kurs fordi hunden din har løpetid?
Nesten alle kursene jeg har vært på i ag - har det vært løpetispe på stedet..
Utrolig bra trening for hannhunden og eiere syntes nå jeg!! happy3

Nope, tisper med løpetid var ikke tillatt på banen under noen omstendigheter mad1 Jeg kan til nød skjønne at tisper med løpetid ikke får konkurrere, men trening blink00 ??? Alle andre steder vi har trent har vi vært hjertelige velkomne uansett hvor høyløpsk Tia måtte være. Men men... sånn var reglene der dessverre...
Til Toppen Go down
http://www.tiasverden.com
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 14:39

NinaM skrev:
Maiken skrev:


Fikk du ikke være med på kurs fordi hunden din har løpetid?
Nesten alle kursene jeg har vært på i ag - har det vært løpetispe på stedet..
Utrolig bra trening for hannhunden og eiere syntes nå jeg!! happy3

Nope, tisper med løpetid var ikke tillatt på banen under noen omstendigheter mad1 Jeg kan til nød skjønne at tisper med løpetid ikke får konkurrere, men trening blink00 ??? Alle andre steder vi har trent har vi vært hjertelige velkomne uansett hvor høyløpsk Tia måtte være. Men men... sånn var reglene der dessverre...

Tisper med løpetid får konkurrere! De starter bare sist i klassen. Bæres til start, og står da på en matte før de begynner å løpe! happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 14:44

NinaM skrev:
Maiken skrev:


Fikk du ikke være med på kurs fordi hunden din har løpetid?
Nesten alle kursene jeg har vært på i ag - har det vært løpetispe på stedet..
Utrolig bra trening for hannhunden og eiere syntes nå jeg!! happy3

Nope, tisper med løpetid var ikke tillatt på banen under noen omstendigheter mad1 Jeg kan til nød skjønne at tisper med løpetid ikke får konkurrere, men trening blink00 ??? Alle andre steder vi har trent har vi vært hjertelige velkomne uansett hvor høyløpsk Tia måtte være. Men men... sånn var reglene der dessverre...

Er mange klubber som nekter løpetisper å være med på AG-kurs og treninger. (bl.a FBK og min egen IØHK). Kjedelig for dem med tisper, men med tanke på hvor mye løs man som regel har hunden(e) på et AG-kurs, hadde det vært svært mye å forlange av både hannhunder og tisper, spesielt i en innlæringsprosess. Nå er jeg heldig å ha en hannhund som ikke blir helt "koko" i nærheten av løpetisper, men man har jo de som det ikke er mulig å få kontakt med når det er slike tisper i nærheten, og da får man jo hele kurset ødelagt... Om man delta på kurs der det ikke er lov å ha løpetisper og man vet at tispa venter løpetid, er det jo mulig å utsette løpetiden med medikamenter. Det finnes jo faktisk land man ikke har lov til å STILLE ut løpetisper også...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 14:58

Lex skrev:

Tisper med løpetid får konkurrere! De starter bare sist i klassen. Bæres til start, og står da på en matte før de begynner å løpe! happy6

Lurer på hvem som har funnet på den "smarte" løsningen der cool Hjelper ikke om det ikke er lukt ved starten når den blir spredt over hele banen når hunden løper der allikevel happy4 Og om de starter sist i klassen så kommer det jo flere klasser seinere... (klasse 2 og 3 og evt hopp eller AG avhengig av hva som går først) og så har man jo str. klasser også. Da må de jo evt starte sist på hele stevnet da om det skal være noe hjelp i det dry
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
NinaM

NinaM


Antall Innlegg : 316
Join date : 10.06.2009

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 15:54

Lex skrev:

Tisper med løpetid får konkurrere! De starter bare sist i klassen. Bæres til start, og står da på en matte før de begynner å løpe! happy6

Jøss, det visste jeg ikke laughs Sikkert rimelig irriterende for de med hannhunder som ikke kan beherske seg happy4

Marita: for meg er det i alle fall uaktuelt å tukle med syklusen til Tia for å delta på et helgekurs i agility. Såå viktig er aldri et kurs cool3
Til Toppen Go down
http://www.tiasverden.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 16:16

Vi trener med 2X2. Har nettopp startet, så om vi får det til eller ei vet jeg ikke.. Vi har hatt 4 økter på ca 2 min hver. Snart kan hun alle innganger med en port, og da setter vi på en til (2-3 meter bak).

Men anbefaler alle som vurderer den metoden å kjøpe DVDen. Ligger masse filmer av folk som trener 2x2 på youtube, men alle jeg har sett til nå har trent feil. Filmen er VELDIG bra, hun går detaljert gjennom alt. I tillegg er det en egen disk som handler om vanlige feil folk gjør, hvor man skal belønne for å få best resultater, og hva du skal gjøre om hunden plutselig gjør sånn og slik.


Hun trente en hund i filmen som ikke kunne slalom i det hele tatt fra før. Tok vel 10 (?) dager, så kunne den slalom veldig bra, alle mulige innganger, osv. Eneste som var igjen å terpe på var fart, selv om den hadde bedre fart enn de fleste slalomhunder jeg har sett da wink3


Nå er det urealistisk for folk flest å få hunder til å klare det så kjapt, hunden hun trente var veldig flink til shaping, og i tillegg har jo treneren trent en hel haug med hunder før..
Realistisk tid for perfekt slalom er vel noen mnd. Husker ikke helt hva hun sier i filmen.

Jeg har veldig troen på denne treningsmetoden. Helt klart stor fordel om man har en hund som er veldig giret på godbiter eller leke, men det gjelder jo med all trening.



Grunnen til at jeg ikke valgte lokking med my, er at hun lærer ekstremt dårlig om hun ikke får tenke selv.
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 16:27

Marte skrev:
Marita skrev:
Ellers så har Follo Brukshundklubb nybegynnerkurs i AG 22.-23. mai. Jeg deltok på FBK sitt nybegynnerkurs i fjor med Nitro, og var veldig fornøyd med det kurset! De holder til på Berg ved Årungen (ikke så langt fra Ski).


Åh, kanskje jeg skal slenge meg på dette kurset!! Det hadde vært moro!! happy5 happy6

Ja, det synes jeg du skal happy4 Så kan det kanskje bli en realitet av laget jeg går og drømmer om: "De røde smådjevlene" happy5 Regner med at Lex blir med også (om han ikke skal starte for Sandefjord HK) wink3 Det finnes jo allerede et rent Papillon-lag som kaller seg for "Sommefuglene". De er kjempeflinke, og vant liten-lag på Follostevnet.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
NinaM

NinaM


Antall Innlegg : 316
Join date : 10.06.2009

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 16:43

Marita skrev:

Ja, det synes jeg du skal happy4 Så kan det kanskje bli en realitet av laget jeg går og drømmer om: "De røde smådjevlene" happy5 Regner med at Lex blir med også (om han ikke skal starte for Sandefjord HK) wink3 Det finnes jo allerede et rent Papillon-lag som kaller seg for "Sommefuglene". De er kjempeflinke, og vant liten-lag på Follostevnet.
leer3
Til Toppen Go down
http://www.tiasverden.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 16:49

Og forresten, flotte bilder biggrin
Når er neste konkurranse? Hvor lenge trente dere før dere startet å konkurrere?

Hva belønner du med? Har inntrykk av at lex er litt kresen på hva han godtar som belønning? (rett meg om jeg tar feil)


Mye spørsmål her.. Embarassed
Vi har bare trent siden oktober, og ble ikke så mye trening i vinter da.. Men vi har fått skikkelig sansen for AG altså!!
Farten har jeg fått "gratis" av Lille My, men hun kan stikke litt av innimellom, så det må jeg jobbe mye med.

My belønner jeg mest med leke, hun er sånn passe gal på drakamp. Unntaket er vippen egentlig, der får hun godbiter, og når hun går av leke.
Til Toppen Go down
Hera

Hera


Antall Innlegg : 1526
Join date : 10.06.2009
Bosted : Molde

Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 EmptyOns Apr 07 2010, 18:15

Så flink Lex gutten er da happy5
Til Toppen Go down
http://www.familietid.com
Sponsored content





Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Lex gjør ting han begynner å bli flink til!   Lex gjør ting han begynner å bli flink til! - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Lex gjør ting han begynner å bli flink til!
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Han er flink til å synge ass!!
» - Kennel Whiquila -
» Lille My begynner å bli stor jente :)
» Hva skal jeg gjør?
» Rotrening- Hva gjør du ?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Bilder-
Gå Til: