Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Agria Forsikring

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Agria Forsikring Empty
PosteTema: Agria Forsikring   Agria Forsikring EmptyTor Feb 18 2010, 19:11

Nå sitter jeg å grubbler litt.

Jeg skal sende inn en svarslipp til agria, som jeg fikk fra oppdretter, som viderefører forsikringen til meg. Så står det at jeg skal krysse av for ønsket forsikring og velge egenandel.

Burde jeg ta
vetrinerforsikring for 30.000, egenandel på 1000 kr + 20%, premie: 790, eller egenandel på 1000 kr + 10, premie: 948.

eller

utvidet vetrinærforsikring for 45.000 i året, egenandel 1400kr + 20%, premie: 651, eller egenandel på 1400 +10%, premie: 782

Hva er best av 20% og 10%? Skjønte ikke helt det der jeg huh3

Så er det tilleggsforsikringer for

rehabilitering 150kr
medisin 150kr
spesial (tannbeh) 150kr
Livsforsikring har jeg skjønt tilsvarer kjøpspris?
Elite bruksverdiforsikring 100kr
Avl 50-250kr (trenger jeg avl nå? kan jeg endre dette senere om jeg finner ut at jeg skal avle på henne?)

Burde jeg velge alt dette? Hva er egentlig nødvendig? Jeg er av den typen som gjerne betaler litt ekstra for mine små, her i gården er vi på den sikkre siden!
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Agria Forsikring Empty
PosteTema: Re: Agria Forsikring   Agria Forsikring EmptyTor Feb 18 2010, 19:22

Om du skal ta avl, så bør du ta det nå, ikke seinere. Mye av godene her faller vekk dersom den ikke er forsikret med dette tillegget før hunden er 4 mnd. Poenget med den er vel at du får et ekstra keisersnitt dekket + at du får tilbake halve kjøpesummen om det viser seg at hunden ikke kan brukes i avl pga sykdom (ikke alle sykdommer dekker her, men f.eks PL vil være grunn nok til å få tilbake penger om jeg har forstått det rett).


Livsforsikring, du kan godt forsikre den for mer enn du kjøpte den for, men det blir jo da dyrere for deg. Det vanlige er å forsikre den for kjøpesummen.



Jeg anbefaler deg å ta rehabilitering, og så avslutte rehabiliteringen dersom hunden blir PL sjekket fri (eller dersom det er andre ting den rasen kan få, som krever operasjon og rehabilitering).. Du kan jo selvsagt også ha dette tillegget lengre om du vil, men jeg anbefaler i alle fall å ha det frem til hunden er helsesjekket som voksen.




Jeg har veterinærforsikring, livsforsikring, rehab, og avl på mine.. Muligens jeg har utvidet veterinærforsikring på noen av dem..
Til Toppen Go down
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Agria Forsikring Empty
PosteTema: Re: Agria Forsikring   Agria Forsikring EmptyTor Feb 18 2010, 19:23

Jeg har den som dekker inntil 45000.

Forskjellen på 20% og 10% er jo at du betaler mindre i egenandel med 10% enn 20% bevegelig andel.
Når du får feks en skade, og betaler egenandel på feks. 1400kr, så må du betale 20% eller 10% av summen i tillegg til egenandelen på 1400kr.
Jeg har 20% på mine som bor hjemme, men den som er på fòr har 10%.

Livsforsikringen pleier å være det samme som det du betalte for hunden, den kan økes ettersom jeg har skjønt hvis hunden er høyt premiert osv, men det koster da også mer i året. Om hunden dør, så får du utbetalt livsforsikringen.

Du kan endre på forskringen din senere, det er ikke noe problem. Så du kan gjerne vente med avl, om du vil det.

Jeg har i tillegg rehab pluss medisiner.

edit: så nå at Helle anbefalte avl nå, og det er godt mulig det er slik. Men som jeg skrev, du kan endre senere om du ikke vil ha det nå.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Agria Forsikring Empty
PosteTema: Re: Agria Forsikring   Agria Forsikring EmptyFre Feb 19 2010, 17:57

Fixa skrev:
Nå sitter jeg å grubbler litt.

Jeg skal sende inn en svarslipp til agria, som jeg fikk fra oppdretter, som viderefører forsikringen til meg. Så står det at jeg skal krysse av for ønsket forsikring og velge egenandel.

Burde jeg ta
vetrinerforsikring for 30.000, egenandel på 1000 kr + 20%, premie: 790, eller egenandel på 1000 kr + 10, premie: 948.

eller

utvidet vetrinærforsikring for 45.000 i året, egenandel 1400kr + 20%, premie: 651, eller egenandel på 1400 +10%, premie: 782

Hva er best av 20% og 10%? Skjønte ikke helt det der jeg huh3

Så er det tilleggsforsikringer for

rehabilitering 150kr
medisin 150kr
spesial (tannbeh) 150kr
Livsforsikring har jeg skjønt tilsvarer kjøpspris?
Elite bruksverdiforsikring 100kr
Avl 50-250kr (trenger jeg avl nå? kan jeg endre dette senere om jeg finner ut at jeg skal avle på henne?)

Burde jeg velge alt dette? Hva er egentlig nødvendig? Jeg er av den typen som gjerne betaler litt ekstra for mine små, her i gården er vi på den sikkre siden!

jo høyrere egenandel jo mindre å betale i året
rehabilitering vet jeg ikke om er nødvendig, jeg har det ikke.. rehab koster rundt 500 kr gangen, og de dekker kun et par tusen mener jeg å huske, og dvergene bruker lite rehab, iallefall det jeg har merket hos oss
livsforsikring er kjøpssum
elite bruksverdi er ikke vits, det er f.eks for narkohunder
avl kan du evt da senere
og spesial med tann osv er jo kjekt om det skjer noe med tennene
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Agria Forsikring Empty
PosteTema: Re: Agria Forsikring   Agria Forsikring EmptyFre Feb 19 2010, 20:58

De dekker 5000 i rehab.. Jeg anbefaler å ta det frem til hunden er helsesjekket fri.. Dersom hunden får f.eks PL og må opereres, så er det kjipt å måtte betale rehab selv.. For all del, hunden trenger jo ikke rehabilitering heller, men sjansen er langt større for at det skal bli helt vellykket da.

Tillegget er ikke spesielt dyrt heller, så er verdt det syns jeg.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Agria Forsikring Empty
PosteTema: Re: Agria Forsikring   Agria Forsikring Empty

Til Toppen Go down
 
Agria Forsikring
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)
» Forsikring
» Forsikring
» Forsikring på medisiner?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: