Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)

Go down 
+7
helle
Magdalena
Marion G
Takk for meg
Kennel Mirenzo
Linn
Kaja
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 15:46

Jeg trodde lenge, at skjult feil forsikringen dekket mye, mye mer enn hva den faktisk gjør. Bl.a så jeg selv på patella luksasjon som en skjult feil. Men slik er det altså ikke. blink00 For en stund siden mailet jeg Agria for å få svaret skriftlig.
Det er jo slik at jeg hadde tenkt å beholde avlsforsikringen på mine avlstisper utover den tiden de gikk i avl, for at valpene skullle være sikret og dermed gå under forsikringen om en skjult feil dukket opp. Etter svaret jeg fikk av Agria, ser jeg ingen poeng i det, da avlsforsikringen ikke dekker særlig mye av det som faktisk ka oppstå i senere tid. Så for at dere andre skal få se hva den dekker og ikke, så legger jeg inn mail-svaret her.

"Hei

En skjult feil er i fölge våre vilkår dette; Med en skjult feil menes en
medfødt eller senere ervervet sykdom eller skade som har begynt å utvikle
seg før veterinærkontrollen, henholdsvis leveringen, men som ikke før
dette har vist symptomer eller ellers vært kjent. En sykdom eller skade
som i følge veterinærmedisinsk ekspertise burde ha vært oppdaget under
veterinærundersøkelsen i forbindelse med leveringen, er ingen skjult feil.
En sykdom av arvelig eller antatt arvelig karakter som ikke har begynt å
utvikle seg før leveringen, er i denne sammenheng ikke å anse som en
skjult feil.

Dette betyr med andre ord at for å regnes som en skjult feil, så må
lidelsen ha värt påbegynt når valpen veterinärundersökes (ca ved 8 uker).
Som oftest er det indremedisinske lidelser som for eksempel misdannelser
på hjerte eller nyre. Svärt mange hjerneskader regnes også som skjulte
feil. Det kan også väre en stein som valpen har spist, som veterinären
ikke har mulighet til å oppdage ved en undersökelse. For at det skal
regnes som en skjult feil, så må lidelsen väre skjult. Oppdages en lidelse
ved veterinärkontrollen, så er ikke denne lidelsen lenger skjult. En
patellaluksasjon er i fölge våre vilkår ikke en skjult feil da dette er en
utviklingsforstyrrelse som skjer over tid, gjerne etter at hunden har
blitt kontrolert av veterinär. Som oftest skjer dette rundt 12-14 ukers
alder, men det kan også skje senere. Selv om lidelsen utvikles mens hunden
fremdeles er valp, er det mange hunder som ikke viser symtomer för de har
blitt voksne.

Patellaluksasjon omfattes dermed ikke av skjulte feil forsikringen, fordi
den ikke er påbegynt ved 8 ukers alder.

Patellaluksasjon erstattes imidlertid på hundens egne forsikring dersom
den er forsikret för den fyller fire måneder.

Håper dette var svar på ditt spörsmål, men om noe fremdeles er uklart så
ta gjerne kontakt
"
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 16:14

Litt rart i og med at patella luksasjon som regel forårsakes av en defekt, som da pr definisjon er der fra fødselen av. At den ikke alltid vises før hunden er eldre er jo noe annet igjen.

At man må huske å forsikre hunden sin i det øyeblikket den kommer hjem er virkelig veldig viktig Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Kennel Mirenzo

Kennel Mirenzo


Antall Innlegg : 1083
Join date : 10.06.2009
Age : 39
Bosted : Ski

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 16:45

Merkelig..
Trodde patella luxasjon var på lik linje med HD og AD jeg.. For det skal de dekke tror jeg.. HD og AD altså.. Men da må begge foreldrene være røntget fri da vel og merke..

Når det er sagt så har Agria veldig mye de ikke dekker som står skrevet med liten skrift, og som også endres veldig ofte... De prøver å unngå mest mulig.. Kjedelig.
Til Toppen Go down
http://www.mirenzo.com
Gjest
Gjest




Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 18:07

Dette syntes jeg var merkelig, nå skal jeg sette meg ned og lese og se om det i det hele tatt lønner seg for meg å ha avlsforsikring på hundene.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 18:09

Jeg har lest papirene VELDIG nøye, og jeg krysser ikke lengre av på kjøpekontrakten at valpen leveres forsikret.
Dette pga at forsikringen i utgangspunktet IKKE DEKKER NOE etter min mening.
Hvis noe kan være medfødt dekkes det heller ikke, og på valper
vil jeg tro at de flest skjulte feil og mangler er medfødt...
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 18:12

Marion skrev:
Dette syntes jeg var merkelig, nå skal jeg sette meg ned og lese og se om det i det hele tatt lønner seg for meg å ha avlsforsikring på hundene.
det lønner seg ikke å ha avelsforsikring på hundene, hvis du regner med at
du slipper mange keisersnitt på tispene.
Alle vil før eller siden oppleve keisersnitt på tispene sine....
Men man må da vurdere om man tar kostnaden med det når det dukker opp,
eller om man vil betale det i "avdrag" til forsikringsselskapene Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 723324 .
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 18:34

Jeg personling, vil anbefale å holde avlsforsikring på tispene ihvertfall, så lenge de skal gå i avl med tanke på keisersnitt, og andre ting. Men det å brukde det som en markedsføring ovenfor valpekjøpere at valpene er forsikret mot skjulte feil, synes JEG blir mest å lure seg selv, for en får ikke en tiøring engang om en valp ender opp med feks patella lukasjon, eller PRA eller lign.. Så om en valp får dette, og det skulle bli en erstaningstvist, må du dekke det av egen lomme. Noe jeg i første omgang trodde man slapp med den såkalte avlsforsikringen. (føler meg litt lurt med tanke på den skjulte feil-greia)

Klippet fra Agrias egne sider www.agria.no:
Du kan få erstatning med avlsforsikringen for:

fødselkomplikasjoner
behandling av svake valper i tilknytning til fødsel
keisersnitt, ytterligere ett utover det som erstattes gjennom veterinærforsikringen
fertilitetsutredning
skjulte feil --> nevnt i første innlegg
veterinærbehandling av valper
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 18:39

Kaja skrev:

skjulte feil --> nevnt i første innlegg
veterinærbehandling av valper
Dekkes ikke hvis det er medfødt............
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 19:03

Jeg krysser heller ikke av for "selges med forsikring", da dette som Kaja skriver har dukket opp hos flere jeg kjenner mad3

Derimot, så har nesten alle mine valpekjøpere tegnet forsikring FØR de henter valpen hos meg, eller det blir gjort med en gang de har hentet valpen happy5
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 19:52

Anne-Mari skrev:
Kaja skrev:

skjulte feil --> nevnt i første innlegg
veterinærbehandling av valper
Dekkes ikke hvis det er medfødt............

Veterinærbehandling av valper, er det den du tenker på?
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 19:53

Jeg har aldri krysset av på at valpene er forsikret ved salg, men har allikevel forventet at forsikringen skulle kunne tre inn om jeg trengte det.. Men det gjør den altså ikke..
De vet å sko seg, disse forsikringsselskapene.. Evil or Very Mad
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 20:29

jeg synes gjensidige har en mye bedre forsikring en agria,også rimeligere
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Magdalena

Magdalena


Antall Innlegg : 332
Join date : 11.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 20:34

1989 drevs ett fall i Svensk domstol (högsta domstolen) av en valpköpare som hade köpt en valp som sedermera avlivades pga av HD. Domstolsbeslutet är vägledande i Sverige (kanske också i Norge?) och HD klassas som ett dolt fel.

Det blev med andra ord ett prejudikat, trots att det är så gammalt som 1989 och före den nuvarande svenska konsumentköplagen.

Det finns bara ett fall inom "hunderiet" som har gått så här långt och det är just detta. Det kostar tid och pengar att gå till rätten, men visst vore det bra om någon gjorde det med patella! Tråkigt dock att en sådan självklar sak måste drivas rättsligt....
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 12 2009, 21:59

Marion G skrev:
jeg synes gjensidige har en mye bedre forsikring en agria,også rimeligere

Det var det jeg også kom frem til da jeg så på det. Bruker gjensidige jeg også. happy3


Det jeg sier til mine valpekjøpere er at valpene er forsikret hos meg til levering, og så sletter jeg forsikringen 2 uker etter levering. Valpekjøpere blir gjort obs på viktigheten med å forsikre FØR fylte 4 mnd, hvis ikke er det mye som ikke dekkes sad3
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 07:12

Kaja skrev:
Anne-Mari skrev:
Kaja skrev:

skjulte feil --> nevnt i første innlegg
veterinærbehandling av valper
Dekkes ikke hvis det er medfødt............

Veterinærbehandling av valper, er det den du tenker på?
Ja, det dekkes ikke hvis det kan være medfødte feil.
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 08:37

Anne-Mari skrev:
Marion skrev:
Dette syntes jeg var merkelig, nå skal jeg sette meg ned og lese og se om det i det hele tatt lønner seg for meg å ha avlsforsikring på hundene.
det lønner seg ikke å ha avelsforsikring på hundene, hvis du regner med at
du slipper mange keisersnitt på tispene.
Alle vil før eller siden oppleve keisersnitt på tispene sine....
Men man må da vurdere om man tar kostnaden med det når det dukker opp,
eller om man vil betale det i "avdrag" til forsikringsselskapene Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 723324 .

Er vel ikke akkurat riktig å si at det ikke lønner seg å ha avlsforsikring??? Om du skulle få et keisersnitt er det 13.000,- og en avlsforsikring koster deg 75,- i året wink3 og skulle det skje tispa noe slik at du ikke får brukt henne i avl lenger så får du penger tilbake av Agria happy3 Samme gjelder hanner wink3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 09:05

Forsikringen jeg har i gjensidige dekker første keisersnitt på tispen. Men mulig det lønner seg med avlsforsikring likevel. Jeg har ikke satt meg nok inn i agria, iom at jeg forsikrer i gjensidige.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 09:19

Gry Elena skrev:
Anne-Mari skrev:
Marion skrev:
Dette syntes jeg var merkelig, nå skal jeg sette meg ned og lese og se om det i det hele tatt lønner seg for meg å ha avlsforsikring på hundene.
det lønner seg ikke å ha avelsforsikring på hundene, hvis du regner med at
du slipper mange keisersnitt på tispene.
Alle vil før eller siden oppleve keisersnitt på tispene sine....
Men man må da vurdere om man tar kostnaden med det når det dukker opp,
eller om man vil betale det i "avdrag" til forsikringsselskapene Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 723324 .

Er vel ikke akkurat riktig å si at det ikke lønner seg å ha avlsforsikring??? Om du skulle få et keisersnitt er det 13.000,- og en avlsforsikring koster deg 75,- i året Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 723324 og skulle det skje tispa noe slik at du ikke får brukt henne i avl lenger så får du penger tilbake av Agria Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 557338 Samme gjelder hanner Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 723324
Jeg har ikke forsikring på hundene lengre, pga at det er så utrolig lite som dekkes Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) 449256 ...
Jeg regner med at de tusenlappene jeg "sparer" i året på å ikke ha forsikring går med til
andre vetrinærkostnader, dvs keisersnitt ol.
Jeg har hatt ei tispe med keisersnitt og betalte da 10000 kr, men har hørt at noen
har betalt over 20000 for det.
Jeg anbefaler selvsagt alle å ha forsikring, spesielt en vetrinærforsikring!
Men man bør da lese NØYE gjennom hva den dekker og hvor mye.
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 09:20

Marion G skrev:
jeg synes gjensidige har en mye bedre forsikring en agria,også rimeligere
Enig.
Til Toppen Go down
jeanette

jeanette


Antall Innlegg : 478
Join date : 16.06.2009
Age : 46

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 09:37

jeg sitter her med papirer jeg har fått fra Agria, fra mine valper var små.. og på det papiret står det som følgende: Dersom du forsikrer valpen før den fyller 4 mnd. omfatter forsikringen også veterinærbehandling og død eller avlivning av dyrevern messige årsaker som følge av osteokondrose(OCD),albueleddsdysplasi(AD),hofteleddsdysplasi(HD),patella luksasjon(PL)

Jeg har selv kranglet med Agria, og vi står midt oppe i en sak nå-om den tispa vi måtte avlive i sommer. jeg syns ikke du skal gi deg Kaja.. for Agria prøver så godt de kan å slippe og utbetale noe som helst... mad1 mad1 mad1
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyTir Okt 13 2009, 16:57

Forsikringen i Agria dekker om en hund må opereres for PL. Men da må den aktuelle hunden være forsikret. Men en avlsforsikring dekker ikke om man har en valpekjøper somhar en hund med PL, og som vil ha en typ erstatning for at hunden har PL fra oppdretter..huh3 Noe jeg synes den burde...
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Mariann




Antall Innlegg : 3
Join date : 19.10.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyMan Okt 19 2009, 08:54

Kaja skrev:
Jeg personling, vil anbefale å holde avlsforsikring på tispene ihvertfall, så lenge de skal gå i avl med tanke på keisersnitt, og andre ting. Men det å brukde det som en markedsføring ovenfor valpekjøpere at valpene er forsikret mot skjulte feil, synes JEG blir mest å lure seg selv, for en får ikke en tiøring engang om en valp ender opp med feks patella lukasjon, eller PRA eller lign.. Så om en valp får dette, og det skulle bli en erstaningstvist, må du dekke det av egen lomme. Noe jeg i første omgang trodde man slapp med den såkalte avlsforsikringen. (føler meg litt lurt med tanke på den skjulte feil-greia)

Klippet fra Agrias egne sider www.agria.no:
Du kan få erstatning med avlsforsikringen for:

fødselkomplikasjoner
behandling av svake valper i tilknytning til fødsel
keisersnitt, ytterligere ett utover det som erstattes gjennom veterinærforsikringen
fertilitetsutredning
skjulte feil --> nevnt i første innlegg
veterinærbehandling av valper

Dette med behandling av valper som er svake i forbindelse med fødsel kan kanskje stemme, men på mitt ene Dobbis kull, hvor vi fikk 13 valper og mor fikk da jurbetennelse da valpene var 1 uke gammel, hun hadde for mye melk tross så stort kull. Vi hadde jo vet hjem her, da jeg ikke ville dra ut valpene midtvinters, så de kom hjem og behandlet mor og valper. Valpene trengte væske tilførsel og så klart morsmelk erstatning, og søvn var et fremmedord i denne perioden, men det var jo en selvfølge at vi gjorde dette, vi ville jo ikke at valpene våre skulle dø. Slutt regningen ble selvsagt høy men jeg hadde jo full pakke hos Agria, så jeg tenkte ikke at dette skulle bli noe problem. Hakeslippet kom da oppgjøret dumpet ned i postkassen, Maja hadde de dekket alt på, men ikke valpene med et øre...Jeg ringte da så klart og lurte på hva dette var, nei valpene var ikke forsikret før fylte 5 uker...!! Som jeg prøvde og si at den behandlingen valpene fikk måtte de ha, ellers hadde de jo dødd, og det var jo ikke noe vi ville skje. Men de sto på sitt og nektet å dekke valpene våre, og tror det er lenge siden jeg har vært så sint på tlf. For det der syntes jeg var veldig firkantet gjort, ikke at jeg gikk konkurs av den grunn, men det var prinsippet.
Har hatt flere runder meg Agria i andre tilfeller, og nå har jeg ikke forsikring der lenger for og si det slikt.
Til Toppen Go down
citadell




Antall Innlegg : 2
Join date : 14.07.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyFre Jan 08 2010, 22:18

Kaja skrev:
Forsikringen i Agria dekker om en hund må opereres for PL. Men da må den aktuelle hunden være forsikret. Men en avlsforsikring dekker ikke om man har en valpekjøper somhar en hund med PL, og som vil ha en typ erstatning for at hunden har PL fra oppdretter..huh3 Noe jeg synes den burde...

HELT enig Kaja .
Til Toppen Go down
citadell




Antall Innlegg : 2
Join date : 14.07.2009

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyFre Jan 08 2010, 22:21

Mariann skrev:
Kaja skrev:
Jeg personling, vil anbefale å holde avlsforsikring på tispene ihvertfall, så lenge de skal gå i avl med tanke på keisersnitt, og andre ting. Men det å brukde det som en markedsføring ovenfor valpekjøpere at valpene er forsikret mot skjulte feil, synes JEG blir mest å lure seg selv, for en får ikke en tiøring engang om en valp ender opp med feks patella lukasjon, eller PRA eller lign.. Så om en valp får dette, og det skulle bli en erstaningstvist, må du dekke det av egen lomme. Noe jeg i første omgang trodde man slapp med den såkalte avlsforsikringen. (føler meg litt lurt med tanke på den skjulte feil-greia)

Klippet fra Agrias egne sider www.agria.no:
Du kan få erstatning med avlsforsikringen for:

fødselkomplikasjoner
behandling av svake valper i tilknytning til fødsel
keisersnitt, ytterligere ett utover det som erstattes gjennom veterinærforsikringen
fertilitetsutredning
skjulte feil --> nevnt i første innlegg
veterinærbehandling av valper

Dette med behandling av valper som er svake i forbindelse med fødsel kan kanskje stemme, men på mitt ene Dobbis kull, hvor vi fikk 13 valper og mor fikk da jurbetennelse da valpene var 1 uke gammel, hun hadde for mye melk tross så stort kull. Vi hadde jo vet hjem her, da jeg ikke ville dra ut valpene midtvinters, så de kom hjem og behandlet mor og valper. Valpene trengte væske tilførsel og så klart morsmelk erstatning, og søvn var et fremmedord i denne perioden, men det var jo en selvfølge at vi gjorde dette, vi ville jo ikke at valpene våre skulle dø. Slutt regningen ble selvsagt høy men jeg hadde jo full pakke hos Agria, så jeg tenkte ikke at dette skulle bli noe problem. Hakeslippet kom da oppgjøret dumpet ned i postkassen, Maja hadde de dekket alt på, men ikke valpene med et øre...Jeg ringte da så klart og lurte på hva dette var, nei valpene var ikke forsikret før fylte 5 uker...!! Som jeg prøvde og si at den behandlingen valpene fikk måtte de ha, ellers hadde de jo dødd, og det var jo ikke noe vi ville skje. Men de sto på sitt og nektet å dekke valpene våre, og tror det er lenge siden jeg har vært så sint på tlf. For det der syntes jeg var veldig firkantet gjort, ikke at jeg gikk konkurs av den grunn, men det var prinsippet.
Har hatt flere runder meg Agria i andre tilfeller, og nå har jeg ikke forsikring der lenger for og si det slikt.

Vi hadde et tilfelle med en valp som fikk en skade når den var 10 dager, vi var flere ganger til veterinær og fikk behandling, men fikk ikke dekket en dritt heller mad3
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) EmptyLør Jan 09 2010, 10:57

Marion skrev:
Dette syntes jeg var merkelig, nå skal jeg sette meg ned og lese og se om det i det hele tatt lønner seg for meg å ha avlsforsikring på hundene.

Jo det kan nok lønne seg for det for om tispa eller hannen du har avlsforsikring på skulle bli syk og ikke kunne burkes i avl mer får du en god del penger igjen, akkurat hvor mye det var husker jeg ikke nå men det var over halvparkten av prisen på hunden i hvertfall og en avlsforsikring i Agria er jo ikke akkurat dyr da, 75,- i året happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Sponsored content





Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty
PosteTema: Re: Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)   Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil) Empty

Til Toppen Go down
 
Avlsforsikring i Agria (Skjulte feil)
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Agria Forsikring
» Farge feil??
» Finn 1 feil!!
» Meldt på feil utstilling!!
» Krøllhale ~ feil i følge rasestandarden?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: