Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hvor stort canvasbur til pinscher?

Go down 
5 posters
AvInnlegg
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyFre Jan 15 2010, 15:04

Mulig jeg får en jobb der jeg har mulighet til å ha med Scot. Blir veldig få timer pr. dag, mellom 2-4 timer, og det beste er nesten at det er gåavstand (litt under 2 kilometer).

Vurderer da å kjøpe et canvasbur, men hvor stort bør jeg kjøpe? Mulig jeg skal ha med Scot på den andre jobben også, så et slikt bur hadde vært perfekt!

Han vil jo ikke bli liggende der i uendelig mange timer, og om jeg vet at det blir lange dager kan Vegard bare hente han, siden det er på hjemveien hans.

Vet jo ikke om jeg får jobben, men tror jeg skal ha et slikt bur uansett happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyFre Jan 15 2010, 19:14

Hei Elin.

Vi bruker et canvasbur til Pia som er ca 75x50x50 cm. Det har fungert fint som soveplass/kurv for henne siden hun var liten, men gir ikke full ståhøyde hvis du har det som krav. Fungerer fint som reisebur hvis vi skal ha henne med på besøk hvor hun ikke kan være løs. Spesielt fram til hun ble husren happy6

Vi kjøpte vårt på tropehagen. Grei kvalitet med åpning på kortside, langside og top. Enkelt å legge sammen og tar ikke så stor plass i bilen. Pia er litt liten da, men hun har god liggeplass inne i buret.

Mvh
Torstein
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyFre Jan 15 2010, 20:09

Torstein skrev:
Hei Elin.

Vi bruker et canvasbur til Pia som er ca 75x50x50 cm. Det har fungert fint som soveplass/kurv for henne siden hun var liten, men gir ikke full ståhøyde hvis du har det som krav. Fungerer fint som reisebur hvis vi skal ha henne med på besøk hvor hun ikke kan være løs. Spesielt fram til hun ble husren happy6

Vi kjøpte vårt på tropehagen. Grei kvalitet med åpning på kortside, langside og top. Enkelt å legge sammen og tar ikke så stor plass i bilen. Pia er litt liten da, men hun har god liggeplass inne i buret.

Mvh
Torstein

Hei Torstein!

Takk for svar. Ståhøyde er ikke nødvendig, han skal jo ikke ligge der lenge om gangen. Alt bra med dere? Tenkte å sende dere en PM neste gang vi skal til svigers, de bor jo på Kambo. Hadde vært koselig å se Pia igjen, hun er jo så nydelig!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyFre Jan 15 2010, 22:01

Det er jo ikke noe problem for henne å snu seg og romstere der inne, og hun ligger som regel klemt oppi et hjørne med hodet strekt opp langs en av veggene. Hun bruker vel kanskje en tredel av plassen. Det har vært hennes faste plass så lenge vi hadde henne i gangen om natta og i arbeidstiden, men nå liker hun bedre å ligge i kurven sin på stua om natta... Skjønner ikke hvorfor biggrin

Ellers har vi det supert med en energisk og leken hund som går kjempegodt overens med jenta vår happy6 Det er bare å gi beskjed hvis dere er innom. Det hadde vært moro å se Scot igjen også. Han var vel bare en neve stor sist vi så ham happy4

Mvh
Torstein
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyFre Jan 15 2010, 22:19

Jeg har to stykker som jeg bruker på utstilling osv...det ene er stort med god plass til begge gutta og det andre bruker jeg når jeg bare har med én... Jeg kan prøve å huske at jeg skal gå ned i kjelleren og ta mål av det minste imorgen, så vet du hvilken størrelse som funker til voksen hannhund... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyLør Jan 16 2010, 11:55

Jeg tror det vi har (reiseburet) er ca 70x50x50cm.
Azarel er jo ganske stor, men har god plass i buret. Han kan ikke stå helt oppreist da, men det trenger han heller ikke. Masse plass til å snu seg, og han kan jo stå/sitte med hodet ned.
Og så har vi ett som han bruker i butikken som er litt større (tror det er ca 90x64x64cm), men han bruker kanskje 1/3 av buret og krøller seg sammen i et hjørne. wink3
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyLør Jan 16 2010, 12:36

Her er Pia i sitt bur, så får du et lite inntrykk av størrelsen.

Hvor stort canvasbur til pinscher? Img1001ct
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptySøn Jan 17 2010, 22:25

Så flott!! Tusen takk Torstein! Hvor stor er Pia nå? Hun ser ut som en nett lita frøken wub4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptySøn Jan 17 2010, 23:04

Søte lille Pia wub4 hehehe
Til Toppen Go down
Torstein

Torstein


Antall Innlegg : 46
Join date : 12.07.2009
Bosted : Trondheim

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptySøn Jan 17 2010, 23:12

Liten og nett ja wink3 41 cm og 10 kg.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? EmptyMan Jan 18 2010, 13:23

Torstein skrev:
Liten og nett ja wink3 41 cm og 10 kg.

Da har Scot blitt større enn Pia faktisk. Skal sende dere en PM neste gang vi planlegger tur til Kambo happy3
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Sponsored content





Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty
PosteTema: Re: Hvor stort canvasbur til pinscher?   Hvor stort canvasbur til pinscher? Empty

Til Toppen Go down
 
Hvor stort canvasbur til pinscher?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor reservert er din Pinscher?
» Hvor søt går det an å bli??
» Hvor er Jonas??
» Spørsmål for eiere av Pinscher fra en fremtidig Pinscher-eier
» Universet er stort og kvarker er små... Denne er litt kul.

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: