Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Noen som har vært borti dette da...?

Go down 
+4
Marita
Lex
Irene
Benedicte
8 posters
AvInnlegg
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 13:53

Citrus har fått noen svære klumper på hver side av munnviken.
Noen som har vært borti dette da...? DSC00456
Noen som har vært borti dette da...? DSC00457
Noen som har vært borti dette da...? DSC00458

Hun har alltid hatt pittesmå klumper der som det kommer 1 hår ut i fra, det har jeg sett at mange andre pinschere også har, men de siste dagene har de blitt enorme...

her er ett (gammelt) normalt bilde av Citrus..
Noen som har vært borti dette da...? Hodetmitt
Til Toppen Go down
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 14:17

Ser ut som betennelse, veterinæren bør se på de.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 14:31

Ok. vi tenkte å dra dit i morgen... Det føles som om det er "fullt" når jeg trykker på de... akkurat som om det er noe inni der... Så jeg også tenkte betennelse.

Irene: vet du forresten "hva" det eventuellt er betennelse i?
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 15:14

Hmmm.. Uten at jeg er skråsikker, så vil jeg tro at det ligger noen lymfekjertler omtrent på den plassen. Så at det enten er betennelse i noen lymfeknuter, eller i spyttkjertler.. muligens. unsure3
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 17:10

Lymfeknutene er lengre bak, på en måte bak kjeven. Kan være spyttkjertelene tipper jeg.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 17:43

Irene skrev:
Lymfeknutene er lengre bak, på en måte bak kjeven. Kan være spyttkjertelene tipper jeg.

Etter litt Googl`ing kom jeg frem til det samme.. Blir hvertfall en tur til vetrinæren i morgen. Smile
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 17:50

Mulig hunder har flere spyttkjertler, men dem jeg vet om ligger også bak ved øret. Zeus har nemlig fått hovne spyttkjertler av og til (har sett ut som han har hatt kusma mer eller mindre), og det var ikke pga lymfekjertlene (som også ligger baki der). Veterinæren min kalte det for honningcyste, og skyldes at drenasjen ut av spyttkjertelen er for dårlig/tett slik at det samler seg spytt der. Var snakk om operasjon, men det gikk heldigvis over av seg selv.

Det har ikke bare gått betennelse i en av disse "vortene" da? Betennelse i en hårsekk på en måte.
Men det finner nok veterinæren ut av i morgen happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 17:56

Marita skrev:
Mulig hunder har flere spyttkjertler, men dem jeg vet om ligger også bak ved øret. Zeus har nemlig fått hovne spyttkjertler av og til (har sett ut som han har hatt kusma mer eller mindre), og det var ikke pga lymfekjertlene (som også ligger baki der). Veterinæren min kalte det for honningcyste, og skyldes at drenasjen ut av spyttkjertelen er for dårlig/tett slik at det samler seg spytt der. Var snakk om operasjon, men det gikk heldigvis over av seg selv.

Det har ikke bare gått betennelse i en av disse "vortene" da? Betennelse i en hårsekk på en måte.
Men det finner nok veterinæren ut av i morgen happy6

Det rare er liksom at det er på begge sidene... jeg kan liksom holde "rndt" hele klumpen... trekke den ut fra resten liksom.. :P
Til Toppen Go down
Vinnie

Vinnie


Antall Innlegg : 128
Join date : 12.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 18:49

Stakkars Citrus, håper dere finner ut av det- Vi få gå tur en dag igjen, har bare vært så utrolig mye på skolen i det siste-
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/belloceansdavinci
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 19:10

Vinnie skrev:
Stakkars Citrus, håper dere finner ut av det- Vi få gå tur en dag igjen, har bare vært så utrolig mye på skolen i det siste-

Citrus bryr seg ikke i det hele tatt... he he.. Smile men ja vi er med på tur! Vært litt busy vi også..men tur må man ha!
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 18 2009, 19:56

å, ja. hadde ikke fått med meg at det var på begge sider, jeg. Mulig det kan være noe kjertelgreier da, vi mennesker har jo spyttkjertler flere steder, så da gjelder nok det samme for hunder også.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Maiken

Maiken


Antall Innlegg : 1150
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Hokksund

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptyMan Okt 19 2009, 09:35

Trayan har sliti en del med hovne lymfekjertler, og de ligger rett bak kjeven øverst på halsen, så ser ikke ut som det..
Du må holde oss oppdatert da!
God bedring til snuppa fra oss happy3
Til Toppen Go down
http://www.trayan.no
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptyMan Okt 19 2009, 17:27

ingen av vetrinærene hadde vært borti det før, hadde aldri sett noe likt.. Klumpene er helt symetriske, så de var litt i villerede... Den ene vetrinæren knep på en av klumpene og det kom da ut puss.. Så betennels ble vi fort enig om..
Lymfekjertlene var også litt hovne, så de kom frem til atd et var nok en betennelse i "systemet" i forhold til lymfekjertlene. De ville helst unngå å gi henne kortison, så denne gangen ble det antibitoika i 2 uker også måtte vi komme tilbake om det begynnte og klø eller om det ikke var borte etter 2 uker..
Frøkna bryr seg enda ikke.. Cocos gjør etter det begynnte å komme puss ut.... huh3
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptyMan Okt 19 2009, 18:43

Kan det være de der vortehårenes som har blitt betente kanskje?

God bedring i alle fall Smile
Til Toppen Go down
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptyMan Okt 19 2009, 19:01

det er en av dem ja.. men det er på begge sidene.. så det hadde nok noe med "drenasje(?)" i forhold til lymfeknutene å gjøre....
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 25 2009, 00:13

Så merkelig at det er sånn på begge sidene da gitt! huh3 Godt hun ikke bryr seg med det da, så får vi håpe at medisinene virker og at hun snart er bra igjen...bror og onkel hilser og sier gooood bedring! sidehug
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Okt 25 2009, 16:54

Citrus takker alle for god bedring...selvom det ikke vises... Jenta er helt lik som hun var for en uke siden.... blæh.... :( Bryr seg fortsatt ikke da hvertfall... Smile
Til Toppen Go down
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 48
Bosted : Sandefjord

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Des 13 2009, 15:54

Hvordan har det gått med Citrus? Ble kulene borte av seg selv, eller fant du i det hele takk ut av hva det var?
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Benedicte

Benedicte


Antall Innlegg : 531
Join date : 11.06.2009

Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? EmptySøn Des 13 2009, 19:33

Det har gått så bra så.. fikk 2 små hårløse flekker der da.. men kulene forsvant etter ca en uke.. Smile Så det holdt med antibiotika! Smile
Vi fant ikke ut hva det var, vetrinærene hadde ingen anelse.. :S

*takk for omtanken*
Til Toppen Go down
Sponsored content





Noen som har vært borti dette da...? Empty
PosteTema: Re: Noen som har vært borti dette da...?   Noen som har vært borti dette da...? Empty

Til Toppen Go down
 
Noen som har vært borti dette da...?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Dette hadde vært noe!
» Noen som har vært i Dubai?
» Noen som veit hvem dette er?
» Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?
» Stakkars veterinærer og pleiere... Har vært vitne til noen sånne gærninger!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: