Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? Empty
PosteTema: Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?   Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? EmptySøn Nov 28 2010, 17:40

Har en hund fra før bc/buhund (liten), og venter på DP valp!
Mitt spørsmål til dere er, hva bruker dere og hva er "best"?
Nylonbur kontra "vanlig bur", hva er best?
Erfaringer med molly mutt hundesenger, å hva bruker dere/synes dere er best?
Hvilken tannbørsteløsning/nav bruker dere, og hvem er best?
Bruker dere potevoks eller potefett, og hva er best?
Hvilke aktiviseringsleker er et must, og hvem er best?
HVa er essensielt for deg og din hund, som kansje jeg bør skaffe til min hund?
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? Empty
PosteTema: Re: Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?   Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? EmptySøn Nov 28 2010, 18:38

Nylonbur er kjekt å ha med på utstillinger eller andre steder man trenger et bur der og da, MEN det krever at man har en hund som liker å ligge i bur og ikke prøver å komme seg ut av det. Derfor vil jeg heller anbefale et stålbur (2er bur holder til DP, men jeg har 3er bur til mine fordi jeg liker at de har litt ekstra plass pluss at de er av den store typen). Evt et Varikennel bur e.l. Da er man iallefall sikker på at hunden holder seg i buret. I bil utgår uansett nylonbur siden de ikke er sikre nok. Så skulle jeg bare hatt ETT bur, ville jeg gått for Varikennel.

Hundesenger: Har ikke hørt om Molly mutt... Vi har Biabed, og den er jeg veldig fornøyd med. Ellers har jeg et par hundesenger som jeg kjøpte i Tyskland som både jeg og hundene er enda mer fornøyd med (fra Europet Bernina). Men de har jeg bare sett det ene stedet jeg var. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere, for de kostet bare 9 euro og er rett og slett geniale! happy5
Men for det meste ligger dem enten i sofaen, senga eller i buret (frivillig), så hundesengene blir ikke akkurat slitt ut happy4

Tannbørster har jeg liksom ikke fikset, så jeg spanderer heller en tannrens på dem en gang i året...

Bruker potefett (den fra Fyra Ess -grønn boks med innhold som lukter høgg) når jeg bruker det, men vil tro potesokker kanskje er bedre.

Er heldig å ha et par DPer som ikke må aktiviseres veldig mye, de er fornøyd med den lille aktiviseringen dem får og slapper av resten av tiden. Men det jeg synes funker best av aktiviseringsleker er sånne kuber som man putter godis i som det detter ut av etterhvert som hunden dytter det rundt.

Ting jeg er fornøyd med til mine hunder:
-Hurtta vinterdekken: Nydelig passform og holder hunden varm på kalde vinterdager
-Babydyne: Liker tanken på at hundene ligger mykt og godt når de ligger i bur
-Refleksdekken - et MÅ HA uansett
-Millers klosaks - ingen over ingen ved siden! SUPER til DP-klør!
Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? W0kOwrqnKPfsdZDVg9k6Pu3pLyN_IHDT6qKlrXz0pyM-
- Fiskeolje - alltid bra med litt ekstra Omega3 i maten. Kan spesielt anbefale den fra Olivers Petfood - genial pumpeflaske! Bare synd man ikke får tak i den i Norge
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
uisaksen




Antall Innlegg : 68
Join date : 22.11.2010
Age : 35
Bosted : Drammen

Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? Empty
PosteTema: Takk for gode svar!   Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? EmptySøn Nov 28 2010, 19:04

Sånn klosaks har jeg til kattene, og skulle ønske den fungerte like bra på min andre hund...
Desverre gjør den ikke det, men pytt sann!
Molly mutt er miljøvennlige senger (noe alla fatboy), men fylles med gamle puter, dyner, håndklær, ol man ikke bruker lengre.
Ideen bak konseptet er jo å spare miljøet, at de gamle tingene får en ny bruk/nytte, og at hunden har en seng med husets lukt.
Har samme potefett som du bruker, og det fungerer godt på min småvokste bc/buhund.
Men helt enig lukter skikkelig ufyslig men funker godt på henne, men har fått intrykk av at det er så mye produkter av denne sorten. Har lest om en butter/krem som visstnok er så bra, men den er jo testet på mennesker til og med (trodde dyr var dyr, og mennesker var mennesker jeg) lalala2 lalala2 lalala2

Å velge seng til min straks fødte valp (kommer hvilken som helst dag nå) er vanskeligere enn jeg hadde trodd, med min andre hund fulgte seng med fordi hun er omplasseringshund.
Har lest om alle mulige typer senger, og iker konseptet biabed, men synes de er så sore i str over alt blink00
Men har også tenkt på sånn plast seng, å putte babydyne oppi og at den da kan bruke den som madrass og dyne...
Kan det være en ide!?
Liker molly mutt konseptet godt, MEN jeg vil ikke bruke masse penger på noe jeg ikke vet om hunden(e) vil bruke.
Vår andre hund har en madrass med pvc trekk utapå, og babaylaken utenpå det igjen (å hun elsker den) i stua.
Å en slik plastikk seng på soverommet, med flere pledd og et par puter oppi.
Har en fosterhund her nå, som vi har passet 6 mnd snart å hennes seng er ikke dugende å låne blink00
For her i huset liker alle hundene og kattene å byttelåne, men ingen vil bruke den sistnevnte sengen....

Ja har tenkt på stålbur, men så kommer jo bekjente og familie og lurer på hvorfor ikke nylonbur...
Så kikket jeg på sånne og de virker greie, men veldig sånn "bortebur/nødbur" for meg (som du å sier).
Vi bruker ikke bur inne, men om valpen vil ha sin egne lille hule skal den jo få bruke bur inne å!
Størrelse 2 sa du? ca mål er det da tro? evt ca mål på størrelse 3?
Til Toppen Go down
Max&eline

Max&eline


Antall Innlegg : 20
Join date : 02.04.2011
Age : 26
Bosted : Kristiansund

Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? Empty
PosteTema: Re: Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?   Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? EmptySøn Apr 03 2011, 07:21

Jeg bruker noe ala biabed, den er helt svart og i imitert skinn. Kjempe praktisk når det kommer til vasking og rengjøring. Ellers bruker jeg et teppe i den, så det skal bli litt mer behagelig for hunden.
Men Max (den bortskjemte litte drittungen happy6 ) får selvfølgelig ligge i både senga og sofaen, så han ligger mye der også, men siden han er alene hjemme til cirka. klokken halv tre hver dag, så ligger han der og sover i gangen Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? Empty
PosteTema: Re: Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?   Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret? Empty

Til Toppen Go down
 
Lurer på om noen har kjennskap/erfaring med dette hundeutstyret?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Har noen prøvd noen av disse?
» Noen som lurer på hvorfor jeg kaller Eriva en klovn...?
» Noen som veit hvem dette er?
» Noen som har vært borti dette da...?
» Hundekurs erfaring med pinscher?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Utstyr-
Gå Til: