| Stieg Larsson - Millenium triologien | |
|
+4Camilla J helle Nina (Kennel Dijontoma) Marte 8 posters |
Av | Innlegg |
---|
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Stieg Larsson - Millenium triologien Fre Sep 18 2009, 22:46 | |
| Nettopp kommet hjem fra premieren på filmatiseringen av Stieg Larssons andre bok; jenta som lekte med ilden.. Løp å se sier jeg bare!! Jeg elsket film nr 1, men denne er enda bedre!! Jeg likte også bok nr 2 best, men alle 3 er fantastisk bra!! Er så utrolig synd at den talentfulle forfatteren er død.. ville så gjerne ha lest mer av han!! Flere som er fan her?? Og flere som har sett filmen/e?? | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Fre Sep 18 2009, 22:51 | |
| Å, gleder meg skikkelig til å se den asså, for den første var skikkelig bra ja! Jobber sent imorgen, men får prøve å få det til i løpet av de neste dagene! Jeg har ikke lest noen av bøkene, men både mamma og pappa digger bøkene...og Bård har faktisk hatt en samtale/et intervju med ham ikke så lenge før han døde, men før han ble skikkelig poppis! | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Lør Sep 19 2009, 00:56 | |
| Jeg er fan!! Eller dvs, bok 1 hadde ALT for lang innledning, men etter 200-250 sider ble den døds spennende. Bok 2 var spennende fra 1 side.. Bok 3 hadde alt for lang avslutning.. Men alt i alt meget bra bøker. Likte film 1 utrolig godt faktisk, tror jeg likte den bedre enn boken, og slik pleier det jo ikke å være. Var nok fordi filmen hoppet over alt det uvesentlige i begynnelsen og hoppet rett på det spennende! Gleder meg til å se film 2 på kino, tror jeg skal se den på mandag | |
|
| |
Camilla J
Antall Innlegg : 477 Join date : 15.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Lør Sep 19 2009, 02:58 | |
| Jeg liker den trilogien kjempegodt bra det er flere hehehe.. har lest bøkerne og må jo da selfølgelig se filmene også Gleder meg til å se film 2 som jeg må få kommet meg til å få sett rimelig snart :P Synes denne boken også er best jeg da | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Søn Sep 20 2009, 16:39 | |
| - helle skrev:
- Jeg er fan!!
Eller dvs, bok 1 hadde ALT for lang innledning, men etter 200-250 sider ble den døds spennende. Bok 2 var spennende fra 1 side.. Bok 3 hadde alt for lang avslutning.. Men alt i alt meget bra bøker. Siterer dette! Men jeg er veldig glad for at jeg har lest boka i tillegg til å se filmen, for selv om begynnelsen var lang og seig så var det så innmari mye som ble borte i filmen. Så boka og filmen sammen er fantastisk! Jeg skal se den andre filmen en av de nærmeste dagene nå tenker jeg, gleder meg maasse!! Hva syns dere om rollene da? Jeg er faktisk utrolig nok ganske fornøyd med de fleste, men er ikke helt 110% på Salander. Larsson la så mye vekt på at utseendet hennes var veldig barnslig, det ble jo ofte nevnt i boka at hun så ut som en 15 år gammel jentunge. Feks. da hun skulle kjøpe leilighet.. Det syns jeg var litt skuffende, for hun ser heller ut som hun er 30. Men ellers er jeg kjempefornøyd! | |
|
| |
Monica P
Antall Innlegg : 410 Join date : 12.06.2009 Age : 41 Bosted : Stavanger
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Søn Sep 20 2009, 17:05 | |
| - helle skrev:
- Jeg er fan!!
Eller dvs, bok 1 hadde ALT for lang innledning, men etter 200-250 sider ble den døds spennende. Bok 2 var spennende fra 1 side.. Bok 3 hadde alt for lang avslutning.. Men alt i alt meget bra bøker. Godt å se at det ikke bare er jeg som synes innledningen er laang. Jeg har begynt på boka men kommer liksom ikke skikkelig i gang føler jeg. Har sett film nummer 1 og gleder meg til å se film 2 til uka. Syns film 1 var kjempebra og håper 2 er like bra | |
|
| |
helle
| |
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Søn Sep 20 2009, 17:34 | |
| - helle skrev:
- Cesilie skrev:
- Hva syns dere om rollene da? Jeg er faktisk utrolig nok ganske fornøyd med de fleste, men er ikke helt 110% på Salander. Larsson la så mye vekt på at utseendet hennes var veldig barnslig, det ble jo ofte nevnt i boka at hun så ut som en 15 år gammel jentunge. Feks. da hun skulle kjøpe leilighet.. Det syns jeg var litt skuffende, for hun ser heller ut som hun er 30. Men ellers er jeg kjempefornøyd!
Jeg ble veldig skuffet over Mikael Blomkvist, han skulle være kjekk jo i følge boken....
Ble også skuffet over salander med en gang, pga hun i følge boken ser veldig ung ut, og det er faktisk en ganske viktig ting i boken det der. Blir jo nevnt mange ganger. Om man ikke tenker på det med at hun skal være ung, så er jeg veldig fornøyd med hun som spiller salander. Jeg er helt enig med deg om Lisbeth. De har liksom presisert det flere ganger i boka, og det var jo derfor hun ikke fikk kjøpt sin egen leilighet når hun var hos megleren, for han trodde jo hun var typ 15 år. Ellers er jeg og fornøyd med henne(sånn minus alt håret under armene - grøss :silent: :silent: )! Skulle Mikael være kjekk? Haha, okei da er jeg også skuffet over det! | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Søn Sep 20 2009, 17:56 | |
| Jeg synes Lisbeth er helt fantastisk i rollen og er mye sånn jeg har sett henne for meg!! Men jeg ser den med at hun skulle sett ung ut.. Sett bort fra det er hun perfekt i mine øyne Og Michael Blomquist.. Ja, han kunne kanskje vært litt kjekkere.. men likevel liker jeg han og ser han for meg som rollefiguren i boka.. Og når det kommer til innledningen av boka, er jeg enig i at de kunne kuttet ut endel.. Og for de som leser de, er det egentlig bare å skumme gjennom det, for man får vite alt om de man trenger å vite noe om senere i boka Jeg hørte de to første på lydbok jeg, og det hjalp nok litt Jeg gleder meg allerede til 2'eren kommer på dvd så jeg kan se den en gang til For jeg gidder ikke gå to ganger på kino tror jegg | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Søn Sep 20 2009, 20:39 | |
| Har sett første filmen nå og skal nok se nr 2 også Første var veldig bra! har ikke lest noen av bøkene da, så det teller vel ikke så mye at jeg syns skuespillerne gjorde veldig god jobb | |
|
| |
helle
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Søn Sep 20 2009, 22:56 | |
| - Cesilie skrev:
- helle skrev:
- Cesilie skrev:
- Hva syns dere om rollene da? Jeg er faktisk utrolig nok ganske fornøyd med de fleste, men er ikke helt 110% på Salander. Larsson la så mye vekt på at utseendet hennes var veldig barnslig, det ble jo ofte nevnt i boka at hun så ut som en 15 år gammel jentunge. Feks. da hun skulle kjøpe leilighet.. Det syns jeg var litt skuffende, for hun ser heller ut som hun er 30. Men ellers er jeg kjempefornøyd!
Jeg ble veldig skuffet over Mikael Blomkvist, han skulle være kjekk jo i følge boken....
Ble også skuffet over salander med en gang, pga hun i følge boken ser veldig ung ut, og det er faktisk en ganske viktig ting i boken det der. Blir jo nevnt mange ganger. Om man ikke tenker på det med at hun skal være ung, så er jeg veldig fornøyd med hun som spiller salander. Jeg er helt enig med deg om Lisbeth. De har liksom presisert det flere ganger i boka, og det var jo derfor hun ikke fikk kjøpt sin egen leilighet når hun var hos megleren, for han trodde jo hun var typ 15 år. Ellers er jeg og fornøyd med henne(sånn minus alt håret under armene - grøss :silent: :silent: )! Skulle Mikael være kjekk? Haha, okei da er jeg også skuffet over det! Haha, håret under armene ja, hva var greia med det Ja, skulle være kjekk, tror jeg i alle fall. Jeg fikk det inntrykket da jeg leste bøkene. Han var en kvinnebedårer, osv.. Mulig det var lisbeth som beskrev han som kjekk da. Nei, hun skuespilleren er perfekt i rollen bortsett fra det med at hun så for gammel ut. Jeg digger lisbeth salander, driiit kul jente Gleder meg noe sinnsykt til å se 2eren på kino | |
|
| |
CamillaB
Antall Innlegg : 295 Join date : 11.06.2009 Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien Man Sep 21 2009, 10:05 | |
| så den første igår, noen sener hadde jeg lyst til å spy av men likte den hørt at nr 2 er dårligere enn nr 1, så blir spennende å se | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Stieg Larsson - Millenium triologien | |
| |
|
| |
| Stieg Larsson - Millenium triologien | |
|