Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Odin har fortsatt vondt i poten :(

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptyTor Sep 10 2009, 11:45

Odin måtte jo til smådyrvakta og fjerne en klo en lørdagskveld for drøyt to uker siden.

Odin er nå overlatt til hundepasser, med bandasjer, kompresser og piller. Hos dyrlegen sist uke fikk han en ny antibiotikakur, fram til neste søndag (10 dager). Ifølge hundepasser har han sluttet å blø nå, men poten har hovnet opp litt. Jeg lurer på om det er noe poeng i å dra til dyrlegen med det? Han har fortsatt fire dager igjen av antibiotikakuren, og virker ellers pigg. Jeg tenker at de vil vel neppe gjøre noe særlig mer med det, annet enn å evt. gi ham mer antibiotika?

Bør vi vente til over helga og kuren er ferdig og se om han er bedre da? Eller skal jeg sende hundepasser til dyrlegen for en sjekk? Selv sitter jeg i England og er litt hjelpesløs... :/
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
eva johnsen

eva johnsen


Antall Innlegg : 57
Join date : 05.07.2009
Age : 52
Bosted : Lørenskog

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptyTor Sep 10 2009, 12:23

huff da!
Jeg ville i hvert fall tatt en telefon og hørt med dyrlegen om det er vanlig at poten hovner opp.
Uten egentlig å ha greie på det så syntes jeg det hørtes litt rart ut?? Bedre å være føre var.

...Og ha det kos i England!! Skulle gjerne ha vært med. happy3
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptyFre Sep 11 2009, 06:22

Usj, så kjedelig å sitte så langt unna og bekymre seg..
Har dessverre ingen gode råd å gi, men vil bare si god bedring! flower
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptySøn Sep 13 2009, 05:25

Poten skal ikke hovne opp! Så jeg ville ringt dyrlegen! (Altså at dyrepasser gjør dette.) Da fixa fjernet kloen sin var poten verken hoven før eller etter trekkingen. Men pass for all del på at dere ikke legger på bandasjen for stramt når dere bytter. Dette ble vi fortalt til dyrlegen. Vi strammet nesten ikke bandasjen, vi la den fint rundt, og så hadde på selv klebende bandasje utenpå der igjen, og da gjerne litt oppover foten, så den ikke skle av. Dette var mer enn nok til at den holdt seg på plass, uten at det var stramt. Hos Fixa sluttet det å blø tredje dagen. Blødde litt samme dag, pitte litt dag to, og dag tre var det ingenting. Men hvorfor fikk han en ny kur etter de ti første dagene? Klarte han å åpne såret igjen å slikke på eller? Fixa gikk ti dager på antibiotika, og skulle gå med bandasjen i ti dager også, men i og med at hun klarte og få den av seg og slikke på såret så det ble åpent igjen, på den 8 dagen, valgte vi å la henne gå i to uker før vi fjernet bandasjen. dyrlegen mente også at vi skulle la den være på litt lengre, og evnt skylle såret med grønnsåpe, tørke såret og ha på en vanlig menneskesokk etterpå, så det kom til luft, så det ble fortgang på sakene. ikke enkelt å sitte så langt unna når våre kjære ikke er friske og raske!
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptySøn Sep 13 2009, 09:07

Ifølge dyrlegen vi var hos da det skjedde, så varierer det veldig hvor for det leges, og ikke minst hvordan (om kloa kommer ut igjen eller ikke).
Vi fikk 5-dagers antibiotikakur først, og beskjed om å rense og skifte hver dag til kuren var over, og holde det rent og tørt videre.

En uke etter kuren syntes jeg det så litt verre ut (etter å ha sett greit ut for meg noen dager), så jeg dro til dyrlegen, siden jeg skulle reise fra ham. Da var det blitt betent, og vi fikk en ny kur på ti dager. Den er han ferdig med i dag. Han er ikke hoven nå, så vi ser det an litt. Bandasjen må være ganske stram for å ikke gli av, men det går ganske bra. Bruker elastisk bandasje her også. Anti-chew tilogmed, men det skjønte ikke Odin. :P
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptyMan Sep 14 2009, 03:48

Simira skrev:
Ifølge dyrlegen vi var hos da det skjedde, så varierer det veldig hvor for det leges, og ikke minst hvordan (om kloa kommer ut igjen eller ikke).
Vi fikk 5-dagers antibiotikakur først, og beskjed om å rense og skifte hver dag til kuren var over, og holde det rent og tørt videre.

En uke etter kuren syntes jeg det så litt verre ut (etter å ha sett greit ut for meg noen dager), så jeg dro til dyrlegen, siden jeg skulle reise fra ham. Da var det blitt betent, og vi fikk en ny kur på ti dager. Den er han ferdig med i dag. Han er ikke hoven nå, så vi ser det an litt. Bandasjen må være ganske stram for å ikke gli av, men det går ganske bra. Bruker elastisk bandasje her også. Anti-chew tilogmed, men det skjønte ikke Odin. :P

bra han ikke er hoven lenger da! ikke godt at det ble betent igjen, skal ikke være enkelt det der! får håpe det leger seg ordntlig da, så han slipper å gå sånn lenge. Fixa ble hvertfall lei av å gå med bandasjen! hun ble nesten litt drama queen. de første dagene med bandasjen kunne hun nemlig ikke å gå! hun prøvde å hinke, men det ble slitsomt, så da satt hun seg bare ned. hun rørte seg ikke av flekken, var umulig å gå tur med henne. var så vidt hun gikk få skritt da jeg bærte henne ut på plena for å tisse. Da hadde hun nektet å røre seg fra sofan en hel dag!!! hun kunne ikke gå en liten meter i sofan en gang, for å komme seg til oss, så utrolig dumme vi var som ikke skjønnte at hun ikke kunne gå, haha. endte opp med at hun krøp/krålet seg frem i sofan for å ligge i fanget :P vi også hadde anti chew, (etter noen dager me vanlig, hun bet å bet på den) men deeeeet brydde hun seg ikke om nei!! Gikk over til slutt da. Da gikk hun som at den ikke var der Smile God bedring til odin, håper kloen kommer ut igjen da! Er vist en lang prosess. Til fixa har det kommet ut kanskje 2mm eller noe nå, og hun trakk kloen 7.august. så det tar sin tid happy3
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( EmptyMan Sep 14 2009, 09:02

Ikke noe pingle-Odin nei. Han halter mest pga. bandasjen. Men sånn utenom det, så har han løpt og hoppet rundt på tre ben siden den kvelden det skjedde. Han tråkker litt på den når han blir ivrig eller glemmer bandasjen. :P
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Sponsored content





Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty
PosteTema: Re: Odin har fortsatt vondt i poten :(   Odin har fortsatt vondt i poten :( Empty

Til Toppen Go down
 
Odin har fortsatt vondt i poten :(
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Vondt i magen?
» Kutt under pote
» Blaze kjører fortsatt uten CERT..
» Seminar hos Nina Haaland. Hund i Fokus
» My one and only, Odin <3

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: