Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Avls-betingelser?

Go down 
+7
-linda-
Marita
Camilla
Kaja
Gry Elena
Susanne
helle
11 posters
Gå til side : Previous  1, 2
AvInnlegg
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Avls-betingelser? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Avls-betingelser?   Avls-betingelser? - Page 2 EmptyTor Sep 10 2009, 17:40

Jeg har vært i kontakt med NKK nylig ang PL på Dogweb. Svaret var at de jobber med saken. De trenger forsåvidt ikke noe forskningsprosjekt heller, siden de jobber med dette på generell basis. Greia er at de må lage noen kjøreregler og kriterier og da blant annet ta stilling til hvem som skal kunne skrive attestene. Hvem som helst kan ikke gjøre dette og NKK er klar over at det er mange veterinærer som ikke kan opp ned på knær...

Jeg har lovt å plage dem 1-2 ganger i året fremover og så kanskje andre raseklubber kan ha noen til å gjøre det samme happy6 Jo flere som maser, jo bedre prioritering vil det nok få Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Gjest
Gjest




Avls-betingelser? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Avls-betingelser?   Avls-betingelser? - Page 2 EmptyTor Sep 10 2009, 17:46

Jeg har mast å mast på di jeg.
Astrid jobber iherdig med dette biggrin
Synd å si det, men det kommer ikke til å skje så mye på di første åra i alle fall.
Til Toppen Go down
Tiny Amigo

Tiny Amigo


Antall Innlegg : 107
Join date : 10.06.2009
Age : 40
Bosted : Verdal

Avls-betingelser? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Avls-betingelser?   Avls-betingelser? - Page 2 EmptyTor Sep 10 2009, 18:23

Caroline skrev:
Før PL kan legges ut på dogweb må det komme veterinærer som er spesialisert på PL. Vi ser til stadighet at samme hund kan få forskjellige PL-resultater hos ulike veterinærer. Hvilken av resultatene skal vi da godkjenne?

Jeg håper det snart vil komme godkjente PL-veterinærer, akkurat som vi har godkjente øyelysere. Da vil det kanskje komme inn resultater på dogweb.

Når det kommer til dette forskningsprosjektet, så tror jeg vi kommer til å slite med å få tak i 100 dper med PL.

Det er ikke bare på PL at hunder kan gå til forskjellige veterinærer så blir det forskjellig resultat...Dette har man sett til forskjellige øyelysere også. En veterinær kan sette en diagnose på øyene og en annen veterinær en annen diagnose...
Til Toppen Go down
http://www.tinyamigo.com
Sponsored content





Avls-betingelser? - Page 2 Empty
PosteTema: Re: Avls-betingelser?   Avls-betingelser? - Page 2 Empty

Til Toppen Go down
 
Avls-betingelser?
Til Toppen 
Side 2 av 2Gå til side : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Avl og oppdrett-
Gå Til: