Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Maurbitt...

Go down 
4 posters
AvInnlegg
_Ronja_

_Ronja_


Antall Innlegg : 24
Join date : 13.07.2009
Age : 37
Bosted : Asker

Maurbitt... Empty
PosteTema: Maurbitt...   Maurbitt... EmptyTir Aug 25 2009, 23:55

I går klarte Ronja å bli bitt av en maur i tunga... blink00 Hun lå ute i senga si i det fine solværet, da hun plutselig kom bort til meg for å "vise" at denne mauren plagde henne. Først kunne jeg ikke helt skjønne hva det var, men etter litt fant jeg ut at hun hadde noe i munnen siden hun brukte labbene for å klø se på snuten.
Jeg fikk åpnet munnen, og der lå det en svar og rød maur, gitt! what3 Ble jo selvfølgelig helt hysterisk og livredd for hva som kunne skje, men ble fort roet ned av min kjære som hjalp meg med å få ut mauren.

Det var jammen ikke lett, og tydeligvis veldig vondt for Ronja.. Siden vi hadde prøvd en stund uten noe hell bestemte vi oss for å la henne være, og prøve å glemme den lille ekle mauren for å så prøve igjen senere. Da vi fikk åpnet munnen til Ronja senere på kvelden var kroppen borte,men hode satt igjen. Vi hadde også bestemt oss for å ikke gi opp denne gangen. Etter en liten stund fikk vi heldigvis bort det lille ekle hodet, og Ronja var veeeldig veeeldig lettet over at den var borte. Og gladere ble hun for den gode denta sticken hun fikk i belønning siden hun var så flink happy5
Etter at mauren var fjernet var Ronja seg selv igjen, så det virker ikke som om hun har fått noe skade av den.

Vi var inne på nettet og tittet etter de forskjellige maurtypene og fant ut at det var en stokkmaur. Fant ingen info om den er giftig, bare at den lever i nærheten av døde busker og trær.

Noen som vet noe mer om denne ekle skapningnen (merker jeg får gåsehud og ståpels bare a å skrive om den) puke3
og om den er farlig for våre firbente venner.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Maurbitt... Empty
PosteTema: Re: Maurbitt...   Maurbitt... EmptyOns Aug 26 2009, 00:09

Begge mine er blitt bitt ørtogførti ganger, og av veeeeldig mange veeldig store maur på én gang...annet enn at det er ubehagelig akkurat når sinnataggene går til angrep har det ikke skjedd noen verdens ting... wink3 Går nok bra når det bare var én irritert maur, og ellers så er det vel med hunder som med mennesker at noen er allergiske og reagerer på ting ingen andre ville reagert på, men da ser man jo en reaksjon med én gang... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Maurbitt... Empty
PosteTema: Re: Maurbitt...   Maurbitt... EmptyOns Aug 26 2009, 07:29

Blaze ble bitt av en hel del sinte røde maur i fjor sommer.
Det tok kjempekort tid før begge forbeina hans var dekket av de små ekle krypa, og de beit tydligvis hardt.. For Blaze hylte og bar seg, og hinket på alle beina. Måtte børste de av, for de satt så hardt på.

Han har også blitt bitt flere ganger, men da hinket han bare.

Maur er no dritt!
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Maurbitt... Empty
PosteTema: Re: Maurbitt...   Maurbitt... EmptyOns Aug 26 2009, 10:42

Stokkmaur er vel de man skal være obs på ifbm råte i huset? Så hvis du ser mye sånne maur har du antageligvis noen råtne planker et sted.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
_Ronja_

_Ronja_


Antall Innlegg : 24
Join date : 13.07.2009
Age : 37
Bosted : Asker

Maurbitt... Empty
PosteTema: Re: Maurbitt...   Maurbitt... EmptyOns Aug 26 2009, 17:41

Det gikk heldigvis bra.. men maur er noe dritt ja.
Grunnen til at det er stokkmaur her er fordi naboen har noen stokker og greiner liggende sånn halvveis innpå tomta vår.. og når først stokkmauren har kommet er det vanskeli å bli kvitt de. Vi har heldigvis ingen stokkmaur i nærheten av huset. Man skal gjerne unngå å legge fyringsved inntil husveggen og helst unngå å la stubber rotne i hagen.. happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content





Maurbitt... Empty
PosteTema: Re: Maurbitt...   Maurbitt... Empty

Til Toppen Go down
 
Maurbitt...
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: