- HeidiM skrev:
- Æ har trent tilbake kalling på Shadow fra omtrent dag en..godisa og positiv opplevelse ved navnbruk. men alikevel stole æ ikke på at han vil komme om og hvis han finner noe anna interessant å springe etter. har opplevd at han sprang etter ei bikkje når han var ute med mannen min på hytta. da måtte æ lure og lokke med stemme og tørrfisk. nån tips til trening og erfaringe? hørte en plass at uansett kor godt dressert Pinscheren va så ville den stikke avgårde om den fant nåt anna spennede? har noen erfaringe å dele? takknemlig for svar! hilsen oss i Hammerfest
Jeg har mine i langline når jeg trener innkalling.
Fra valpen er liten så har man valpen løs og når valpen er opptatt av noe annet enn meg så gjemmer jeg meg slik at valpen må finne meg, etter en slik erfaring så vil hunden hele tiden være oppmerksom på hvor eieren er.
Di tøyer grensene når di blir eldre, da har jeg pleid å være en skikkelig kul klovn og når hunden da kommer så er det jul,påske og nyttår tilsammen også vanker det noe godt og mase masse ros.
Aidon fikk jeg ikke før han var 10 mnd og han bruker jeg langline på som er så lett at han ikke merker den, så fort han reagerer på kom så får han masse godbiter og en hel masse ros og han syntes det er utrolig morro å komme når jeg roper på han.
Skjønte du det jeg mente, er så dårlig å forklare.
Når jeg skriver klovn så skal man virkelig være klovn, he he. Naboene lurte på om jeg hadde blitt helt rar.