| Hundeutstyr til valp | |
|
+7KristinC Siri Caroline Maria Anne Lex ElinK 11 posters |
Av | Innlegg |
---|
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:18 | |
| Sitter her og tenker igjennom hva vi må kjøpe inn før Scot komemr i hus. Vi har jo allerede handlet inn litt, men vet det er flere ting vi trenger. Noen som har gode forslag til hva man trenger den første tiden? Vi har: - Stort innebur som vil fungere som liggeplass i stua - STOR pute som blir senga inne på soverommet i den første tiden - lett turbånd
Og så trenger vi selvsagt skåler og halsbånd og noe å tygge på. Flere ting man trenger? Har jo hatt hund før, men heldigvis trenger jeg ikke like mye børste etc. denne gangen.
Skal ut å shoppe til valpen etterpå, og blir glad for alle gode forslag!! | |
|
| |
Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:24 | |
| Negklipper | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:28 | |
| - Lex skrev:
- Negklipper
Takk! har jo sikkert 2-3 stk jeg har brøvd å bruke på katten, men trenger nok noe litt større til Scot. | |
|
| |
Anne
Antall Innlegg : 868 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:29 | |
| -Klotang -Shampo -Ormekur | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:32 | |
| Leker!!! (Tyggeleker, draleker osv) Bæsjeposer Tannbørste (hvis dere skal venne han til å pusse tennene) Tepper (får jeg aldri nok av! Har fem-seks i bruk stort sett hele tiden)
Sist endret av Maria den Tir Aug 25 2009, 09:33, endret 1 gang | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:32 | |
| Tyggebein og tyggeleker Ikke kjøp Flexi-bånd (rullebånd) til valpen, da det er bedre å bruke et vanlig lett kobbel. | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:36 | |
| - Caroline skrev:
- Tyggebein og tyggeleker
Ikke kjøp Flexi-bånd (rullebånd) til valpen, da det er bedre å bruke et vanlig lett kobbel. Flexi-bånd bruker jeg ikke uansett, ser altfor mange som bruker det der hunden er overalt! Håper at Scot (på sikt) kan gå mest mulig løs. Skal kjøpe anti-skli teppe i størrelse XL av Irene, får med det når vi henter han. Ellers har vi masse IKEA-pledd og dyner som kan brukes opp. Tyggeleker må helt klart kjøpes Tusen takk for masse gode tips!! | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 09:53 | |
| Da har jeg bestilt: Valpesett farge svart (bånd + kobbel) Matskål Rustfri Stål - Non tip (3 stk) Klotang Giljotin - Small Tannbørste Finger - 2 Stk Reisevannkopp nylon Hundepose - Small 3 Stk HundeShampo for valp Tyggeknute Tau størrelse M Tygge - Knute Tannrensende Tyggebein "Liver" 8 cm 2 stk. Synes det var en start. Regner med at han ender opp med like mye utstyr som Sara etterhvert | |
|
| |
Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 10:13 | |
| Godbiter. Så er jeg glad jeg kjøpte en pakke med små tyggepinner, de kommer godt med når tennene klør!! Lekene blir han fort lei av, mens pinnene kan han ligge å tygge på en stund! Tennisball er også gøy! Lucas går veldig fint i halsbånd, så jeg har ikke kjøpt sele til ham, men er vel mange som biter i båndet, og går lettere med sele..? Men det kan du jo evt. kjøpe når du har fått ham, de vokser jo så fort, at den varer nok ikke lenge uansett.. Var innom en dyrebutikk i går, og Lucas fikk prøve seg på en leke der han må jobbe for godbitene, aktivitetsleke. Han syntes det var kjempegøy, og var veldig flink til å få tak i godbitene! Greit med leker der de får jobbet litt, og i tillegg automatisk får godbit når de gjør det rett! | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 10:16 | |
| - Siri skrev:
- Godbiter. Så er jeg glad jeg kjøpte en pakke med små tyggepinner, de kommer godt med når tennene klør!! Lekene blir han fort lei av, mens pinnene kan han ligge å tygge på en stund! Tennisball er også gøy!
Lucas går veldig fint i halsbånd, så jeg har ikke kjøpt sele til ham, men er vel mange som biter i båndet, og går lettere med sele..? Men det kan du jo evt. kjøpe når du har fått ham, de vokser jo så fort, at den varer nok ikke lenge uansett..
Var innom en dyrebutikk i går, og Lucas fikk prøve seg på en leke der han må jobbe for godbitene, aktivitetsleke. Han syntes det var kjempegøy, og var veldig flink til å få tak i godbitene! Greit med leker der de får jobbet litt, og i tillegg automatisk får godbit når de gjør det rett! Hvilken dyrebutikk var dere innom? Har kjøpt noen godbiter han kan tygge på, men ville ikke kjøpe mye av noe siden man ikke vet hva som faller i smak enda. | |
|
| |
Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 10:28 | |
| Dyresjappa på Torshov! Men godbitene jeg fikk anbefalt og kjøpte der er litt store, skulle gjerne hatt litt mindre, så han ikke må dele opp godbiten i 3 liksom.. Får heller lage noen selv tenker jeg! Dårlig ånde fikk han forresten av de også.. Men de hadde ihvertfall en del aktivitetsleker der, mye annet fint også! Jeg får låne en haug med sånne av Karianne, så jeg kjøpte ikke, men de var kjempefine, så jeg anbefaler å prøve! | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 10:33 | |
| Angående aktivitetsleker, så har jeg fem ulike spill fra Nina Ottoson. Veldig fornøyd med dem. Er mange som selger dem, både på nett og i dyrebutikker. Tror jeg bestilte fra nettdyret.no. | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 10:34 | |
| Jeg elsker Dyresjappa, er der jeg handler til Sara. Alltid hyggelige folk på jobb som mer enn gjerne svarer på spørsmål. Har sett litt på aktiviseringsleker der oppe, men tenke å vente litt siden vi holder på å flytte. Er uansett ikke redd for at han skal ha for lite leker | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 11:05 | |
| | |
|
| |
Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 12:27 | |
| Papirruller til å tørke tiss med!! MANGE + vaskemiddel seff. Og tyggeting er også et must. Tyggebein og kong til å stappe ting inni. Griseører inneholder mye protein, og gir mer energi til hyyypre valper derfor ville jeg ha gått for oksehudbein o.l. Resten får en ta som det kommer | |
|
| |
Gerd-Marit
Antall Innlegg : 454 Join date : 14.06.2009 Age : 55 Bosted : Sandnes
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 12:32 | |
| Jeg ville begynt å spare på aviser også jeg... Ellers må jeg si du er en reser på planleggingen altså! | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| |
| |
Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 12:54 | |
| | |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 14:43 | |
| Vi kan snakke om dette ved neste besøk. Men hvertfall ang. tyggebein så det som han vil nok tygge er griseører eller haler, resten tygges i nød når ikke bedre er tilgjengelig. Og slike tyggebein gies ikke som mat, men i moderate mengder. Aktivitetslek kan være grei siden du har ikke flere (jeg kan aldri la noen ting å ligge fremme når jeg er borte pga. at jeg har tre hunder og de skal ikke provoseres å slåss). Shampo, vel det er bra men for all del ikke vask hunden mer enn når det virkelig trengs (når han har rullet seg i bæsj etc.). Huden kan bli tørr og flassete, det er jo ikke noe fra naturens side som sier at en hund skulle vaske seg. Skål og kløtanga er det du trenger, klør klippes ukentlig for å vedholde en god rutine og for å ikke få trøbbel av det senere. | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 20:24 | |
| - Irene skrev:
- Vi kan snakke om dette ved neste besøk. Men hvertfall ang. tyggebein så det som han vil nok tygge er griseører eller haler, resten tygges i nød når ikke bedre er tilgjengelig. Og slike tyggebein gies ikke som mat, men i moderate mengder. Aktivitetslek kan være grei siden du har ikke flere (jeg kan aldri la noen ting å ligge fremme når jeg er borte pga. at jeg har tre hunder og de skal ikke provoseres å slåss). Shampo, vel det er bra men for all del ikke vask hunden mer enn når det virkelig trengs (når han har rullet seg i bæsj etc.). Huden kan bli tørr og flassete, det er jo ikke noe fra naturens side som sier at en hund skulle vaske seg. Skål og kløtanga er det du trenger, klør klippes ukentlig for å vedholde en god rutine og for å ikke få trøbbel av det senere.
Kjøpte shampoo for å vaske ved behov, man vet jo aldri hva de kan rulle seg i. Ellers regner jeg med at han kan vaske seg selv. Regner med at han får litt aktivisering med katten også, men noen tennisballer etc kommer nok godt med. Han kommer ikke til å få all verden av griseører etc., vet ihvertfall at min forrige hund la på seg hvis han fikk for mye. Tror dette skal gå helt fint, men alltid greit å få noen tips. Så nå tror jeg vi har alt klart til han kommer hjem. Tusen takk for alle gode tips | |
|
| |
ElinK
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp Tir Aug 25 2009, 20:42 | |
| Og så har jeg fått utvidet forsikringen hos Agria også, så da er han forsikret fra vi henter han. Så nå tror jeg alt er klart til Scott'ern kommer hjem. Har begynt å pusse opp i huset idag også, og det kommer folk på visning i leiligheten i morgen. Så nå går alt på skinner og vel så det | |
|
| |
ElinK
| |
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Hundeutstyr til valp | |
| |
|
| |
| Hundeutstyr til valp | |