Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Etter spesialen 2009

Go down 
+13
~ Alphahunden ~
Marion G
-linda-
HeidiM
AH
Irene
Karin Larsson
Linn
Eva
Ansochristo
Marita
Nina (Kennel Dijontoma)
Iris
17 posters
AvInnlegg
Iris




Antall Innlegg : 1
Join date : 19.08.2009

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyOns Aug 19 2009, 22:36

Årets spesial på Roa var en sørgelig dag for norske pinschere!
Ut fra resultatene av bedømmelsen har vi et elendig avelsmateriale i landet. Vi er i krise! Eller? Må Norsk Pinscher Klubb senke avlskravene?
Av 38 hunder fikk bare 11 ck. Kunn 3 (b/t) av norsk oppdrett, og 4 (b/t) ikke norsk oppdrett i norsk eie fikk ck. Kun 1 av våre Nuch var verdi sin tittel...

Vil vi bli stående med dette resultatet?
Vi kan benytte oss av den tekniske feilen som ble gjort i ringen, og få underkjent utstillingen. For det er nemlig mulig.
Dommeren dikterte kritikkene på tysk og ringsekretæren eller utstillingsleder hadde godkjent at skriveren oversatte!? og skrev på norsk. Dette er et klart brudd på NKK's utstillingsregler og gir grunnlag for underkjennelse viss dette innklages.

Dette innlegget på forumet er ment for å få til en diskusjon om resultatet, avlsmaterialet våres og en vekker for utstillingskomiteen.
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyOns Aug 19 2009, 23:06

Jeg tror vi skal takke de som har jobbet hardt for å ordne med en spesialutstilling for oss og være glad for de fine resultatene for de av oss som hadde hellet med seg denne dagen og riste det av oss og gå videre for de av oss som dro et kortere står...

Det vil alltid være sånn at noen utstillinger er mer fargerike enn andre, og jeg ser ikke helt poenget med å begynne å dra hastige besluttninger og blåse det opp av den grunn...sånn er det bare, og neste utstilling deles det kanskje ikke ut en eneste blåsløyfe... wink3

Selv hadde jeg både en blåsløyfehund, som fortjente den blåsløyfen han fikk pga den standen han nå er i, og én CK-hund som plasserte seg, og jeg hadde det strålende gøy i og rundt ringen, enten jeg fikk rød, blå, gul eller en eller annen annen sløyfe... That's life...hvert fall utstillingslivet...den ene dagen går det opp og den andre dagen går det ned... happy3 Å begynne å spekulere i avlsmaterialet i Norge pga én sånn utstilling syns jeg også blir tullete...vi hadde med pinschere fra 4 forskjellige land på denne utstillingen, og mange ekstremt gode hunder som har gjort det utrolig bra i både inn og utland og for et stort antall forskjellige dommere, så at vi har mye gode hunder tror jeg ikke man skal sette spørsmålstegn ved bare fordi det var mye blått akkurat denne gangen... Og så skal du ikke glemme at det var nettopp en pinscher som dro det lengste strået blant alle de tre rasene våre og ble BIS! Dette skjedde også i fjor, for både valp og voksen... wink3

For min del er jeg fornøyd med dagen, og tar både CKen og blåsløyfen med et smil, og jeg kommer hvert fall aldri i verden til å støtte et ønske om å be om underkjennelse av denne utstillingen...herre gud, kan vi ikke bare være glad for de som gjorde det supert og hadde en lykkelig dag denne dagen?!?! For meg ville det bare blitt utrolig kvalmt å ta fra dem denne gleden!!! huh3 Syns bare det er sørgelig når det blir sånn asså... no0


Sist endret av Nina den Ons Aug 19 2009, 23:36, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyOns Aug 19 2009, 23:16

Vil ikke akkurat kalle at ca 1 av 3 får CK en krise...

Det er forskjell på dommere - noen ganger får 9 av 10 hunder rødsløyfe, mens andre ganger er det andre som bruker hele skalaen. Jeg ser ingen grunn til å klage (hva slags språk kritikkene er skrevet på er da revnende likegyldig... er jo tross alt premieringen som teller! Har stilt ut en del, og der jeg har hørt hva dommeren har sagt er det ikke alltid alt blir satt på papiret... Men det får nå heller være så lenge premieringen er riktig)

Dessuten veldig merkelig at det plutselig dukker opp en person som aldri før har satt sine ben her kun for å kritisere det som skjedde på spesialen...
Jeg var ikke der selv. så jeg aner ikke, men jeg må få lov å sette spørsmålstegn ved dette. (og jeg bryr meg ærlig talt ikke om hva som skjer med pinscherne heller..)

Og om det er noen trøst for deg "Iris", så var det ikke mange Pinschere som fikk CK i Sverige i helgen heller - iallefall ikke i Nyköping... (så da er det ikke bare i Norge det er "krise")

Du har vel kanskje et poeng i at det ikke er så mange bra pinschere ute og går, men å bruke én utstilling som grunnlag blir litt vel litt tynt...
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Gjest
Gjest




Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 00:02

Jeg tror vi skal være glade for at det er noen som gidder å stelle i stand spesialen hvert år. biggrin
Det vil alltid være noen som ikke er fornøyde med sine premieringer, hev hode.
Jeg har sitti å tittet litt på dogweb så vidt jeg husker så var det en utstilling i letohallen i 2007, der alle fikk blått untatt 1 og den fikk slett Rød.
Det ble heller ikke utdelt CK den dagen.
Stemmer ikke dette Marita?
Det er dommeren som bestemmer, men skal dommere bestemme for oss hva vi skal avle på? NEI.
Jeg ville ikke ut i fra en utstilling si at man har dårlig avlsmatriale.
Gratulerer til dere som gikk til topps for disse strenge dommerene biggrin
Til Toppen Go down
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 05:27

Stemmer det Marion, dette var riktignok Dvergpinschere, men man kan uansett ikke begynne å krisemaksimere pga resultater etter ÉN utstilling... Og hvis at 11/38 CK er krise, hva er ca 10/80 da??? (tenker da på hvor få DPer som fikk CK på spesialen)
Nei, man får bare innse at det ikke var så gavmilde dommere denne gangen, og heller gå på med friskt mot neste gang happy3
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Ansochristo




Antall Innlegg : 16
Join date : 15.06.2009

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 07:15

Skal du da "Iris" altså kjøre en klubb regelrett på ræva pga dårlige resultater på hunden din?? Det må jo være derfor du klager tenker jeg?? idea9 Synes det er feigt som F å komme med sånt tull her inne anonymt!! Men ikke vanskelig i det hele tatt å skjønne hvor dette kommer fra... puke3

Lykke til og god bedring! :scratch:

PS! Hvis poenget ditt er å diskutere rasen i seg selv og forbedringsgrunnlaget der så burde vel tråden flyttes til lenken om Pinscher?? idea9
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 07:32

Veit ikke hvem du er, men det er vel ganske enkelt å se at dommeren likte en type hund.

Min NUCH røde hannhund fikk blå, herregud, det er ingen katastrofe. Det er en smaksak! Er da hunder jeg ikke liker som har titler.
Sitat :
2. premie i kvalitetsklasse:
Hund av god type og bygning, hvis eksteriørfeil ikke er mer fremtredende enn at den kan sies å være en god representant for sin rase. Blå sløyfe.

Ingen krise...

Å senke kravene er vel ikke en god idè akuratt...!? huh3
Syns det er logisk å jobbe med å gjøre rasen bedre, ikke dårligere.


Sist endret av Eva den Tor Aug 20 2009, 09:24, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 08:00

Noe av det første man lærer i barneidrett er at dommer'n dømmer. Det må alle forholde seg til, enten man er enig eller ikke. Husker det var de voksne som hylte mest til dommeren....

Dommerne denne gangen var veldig tydelige på hva de ville ha og de var strenge. Det er lov. Noen vil alltid være skuffet, men å påkalle dommedagsstemning over rasen fordi dommeren var streng er en smule drøyt i mine øyne wink3

Jeg vet ikke hva slags bakgrunn du har for din mening om rasen, siden jeg ikke vet hvem du er 😕 Jeg var på utstillingen og vi hadde mange, flotte pinschere der fra flere land. Dommeren var streng, som sagt, men det var faktisk hunder som kom igjennom nåløyet. Rundt ringen var det også god stemning, selv om flere flotte hunder ikke nådde opp denne gangen.

At det ikke er veldig mange norskoppdrettede hunder rundt om i ringene er vel av den enkle grunn at vi har veldig få aktive pinscheroppdrettere i Norge. Det ville vært litt skremmende om de produserte en haug valper pr år, samtidig som kvantitet ikke nødvendigvis betyr kvalitet. Det er jo også generelt få pinschere i ringene totalt sett. Det er konsekvensen av å drive med en sjelden/liten rase.

Nei, denne utstillingen ga meg ingen pessimistiske forestillinger om fremtiden for pinscherrasen. Tvert imot happy5
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Karin Larsson




Antall Innlegg : 174
Join date : 15.06.2009

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 08:10

Jag är förvisso inte norsk, men var med på specialen och känner att jag ville "tycka" till.

Att man får blått band eller 2:a är väl inte någon katastrof? Likväl som utställning alltid kommer att vara en smaksak för den som är domare den dagen.
Det är klart att man funderade på "vad är det han vill ha då?", när så få hundar fick ck. Men faktum är ju att har man ställt sin hund några gånger och den hunden fått bättre förut så kan ju inte det som domaren tyckte denna dagen vara det som är "rätt".
Sen , visst är det kul om man får bra resultat när man åker "så långt" , men det vet man ju aldrig hur det ska gå, det är en del av tävlingen.

Jag tycker det var en mycket trevlig helg med underbara människor och trevligt runt ringen, kommer gärna tillbaka, och jag fick både blåa band och BIM (jag är fortfarande lika lycklig)på mina.


Vi hade en tysk domare på Mälarpinschern för några år sen. Den domaren placerade de kuperade "sist" då det enligt rasstandaren inte ska vara kuperat.
Det var många som blev irriterade då, man kan ju tycka både det ena och andra om det, men man kan ju inte säga att domaren gjorde fel....eller?
Han placerade även om när det var bästa tik och bästa hane- klass, så att den som var placerad 2:a i en klass, plockade han upp i denna bedöming. Många hade aldrig vara med om detta tidigare.
Jag har haft andra raser och det också tyska raser, har varit med om det flera gånger, och då var det så att domaren kontrollerar vem som är i "bäst form" för dagen, om tiken som domaren placerat först i en klass inte är så pass tränad så att hund nummer två kanske har bättre kondition så kommer den upp ett steg.
Det är alltså inte självklart att den hund som är först i sin klass, automatiskt stannar kvar där i konkurrens klassen.
Ser man på det är det ju spännande, att förändringar kan ske även om det inte är ofta som en domare gör så.


Utställning är kul men även en smaksak, låt oss ha trevligt tillsammans och smaken är ju delad, nästa gång vinner den andra, den tredje gången kanske jag har "tur" igen.

Karin
Til Toppen Go down
http://www.noticeable.se
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 09:24

Fra Irene, Rattanjäger
Sitat :
Schwima’s Solan – 1,1, CK, 2 BHK, BIR Junior
Rattenjäger Omnis Una Manet Nox – 1,2, CK
Rattenjäger Crassus – 1,1, HP
Rattenjäger Minne Für Megamagee – 1,1

Alle disse er av norskoppdrett.
Det er ingen grunn til panikk!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 09:50

Må legge til at jeg syns det er veldig selvmotsigende å si at vi har en rase i krise avlsmessig og samtidig be klubben senke kravene blink00 Det virker litt søkt for meg at hvis vi har lavere krav til avlsdyrene mht premiering og helse, så skal vi liksom få mange flere hunder som DENNE dommeren liker dry
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 14:34

Eva fikk sende første hilsen fra meg i denne diskusjonen, nå er jeg hjemme og kan skrive selv (har ikke tid til det og heller ikke passord på jobben).

Alle som kjenner Nina og Jonas vet jo hvorfor han fikk 2.premie, det er jo helt innlysende (blikket er rar pga. øyedråpene og forstyrrer uttrykket). Jeg synes at det er likevel hyggelig at Nina stiller ut, som hun sa at Jonas har fortjent å bli med han også, da han liker dette.

Så egentlig er det 3 hunder av 7 (når vi snakker norsk oppdrett) som fikk 2.premie. Og ingen av disse er avlshunder, det er vel lov for andre å stille ut enn kun de som skal brukes til avl ? Jeg kan kun snakke om de fra mitt oppdrett, og Ozzy sin 2.premie betyr ikke at hunden ikke kunne få enda bedre premie i fremtiden, han er jo ærlig talt ikke ferdig utviklet og trenger mer masse som han nok vil få med tiden. Det sto på kritikken og helt fortjent.

Og dette er en utstilling, ser vi at flertallet av norske oppdrettede pinschere får 2. premie på utstillinger jevnt ut året så må vi se om det er noe vi bør være obs. på. Når det gjelder å synke krav så er det merklig spørsmål, om vi hadde for dårlige avlshunder så ville vel heller det være fornuftig å ha enda høyere krav for å få bedre resultater ?
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
AH




Antall Innlegg : 314
Join date : 18.06.2009
Bosted : Norge

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 15:41

Og jeg kan kun uttale meg om 2 premien på Sera, hun var nemlig for rund :roll: Og det er ikke første gangen en litt for fet hund får blått.
Og så tok jeg meg den friheten å se gjennom årbøkene for 2006/2007 og 2008, og der så jeg at premiegradene varierte sterkt på hundene Smile Flere av de som er blitt CH har med seg "noen blå sløyfer i sekken" Det sier meg bare at det virker som at dommerne har forskjellig smak (akkurat som oss) Og heldigvis for det, for ellers hadde vi jo ikke gått på utstillinger wink3
Til Toppen Go down
http://www.schwima.dk
Gjest
Gjest




Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 19:12

Som det er skrevet før: Ulike dommere dømmer ulikt. Noen gir rødt der det burde vært gitt blått og omvendt. Det er derfor man må stille for flere enn en dommer slik at man får et bedre bedømmelsesgrunnlag av hunden før man eventuelt oppfyller NPKs avlskrav. Rasestandarden og dommerne kan man ikke få gjort noe med. Og det er etter mitt skjønn en selvfølgelighet for en raseklubb å ha avlskrav som stimulerer til avl med det mål for øyet å komme så nær standarden som mulig. Å senke kravene er i allefall å kaste inn håndkleet. Både når det gjelder eksteriør og helse. Det hadde vært en sørgelig dag.
Til Toppen Go down
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 19:28

Må få si at æ har vært på en utstilling med Shadow og han fikk 2 blåe sløyfer som æ ble utrolig glad for happy5 følte ikke ett øyeblikk at dommeran viste urett tatt i betraktning at den objektive tilbake meldinga æ fikk va svært reell. fant tvert imot masse postitivt i tilbakemelding som rørte mæ til tåra..Pinscher rasen har blitt hunde rasen i mitt hjerte, og kan ikke se at standarden e på tur nedover når så mange flotte menneska jobbe så intenst med den rasen! all æra til flotte oppdrettera og eiera som virkelig legger arbeid i å holde rasen "ren". Ikke alle kan være "enera" på pallen, i likhet med oss menneska. Og gleden med di to blå vi erverva oss kan ingen ta fra mæ wink3 forstår viktigheta av å vinne noen runda, men følelsen av en "flopp" gir en mye bedre "topp". Æ må si æ e glad for hunden min uansett og ingen skal si han e en dårlig hund fordet om han fikk to blå. klæm fra oss i Nord sidehug
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
-linda-

-linda-


Antall Innlegg : 1025
Join date : 10.06.2009
Age : 36
Bosted : Drammen

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTor Aug 20 2009, 19:33

Nå må ikke folk glemme at en 2 premie er ikke så veldig ille heller da...! I andre raser blir folk kjempe glade for en blåsløyfe liksom... Det er når man begynner å få en hel del gulesløyfer (altså 3.premie) at man bør vurdere om hunden er bra nok for avl..

Flere hunder som ikke har gjort det helt stort på utstilling, men som har vist seg til å være utrolig bra avlshunder..
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyFre Aug 21 2009, 09:38

Dommere dømmer ulikt,man kan få Cert den ene dagen for å få blå den andre dagen....
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
~ Alphahunden ~

~ Alphahunden ~


Antall Innlegg : 147
Join date : 11.06.2009
Age : 44
Bosted : Suldalsosen, Rogaland

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyFre Aug 21 2009, 20:19

Enig med så mange her at om det er "krise" for rasen, noe jeg ikke mener det er, så er det jo feil å senke kravene.

Syntes vi skal ta av oss hatten og takke alle osm har stillit opp slik at vi har en spesial hvert år ! happy7
Til Toppen Go down
http://www.dindvergpinscher.no
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 65
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTir Aug 25 2009, 18:22

Oj her har det gått for seg mens vi har vært bortreist ser jeg huh3 Å gå inn som "Iris" var vel overmåtelig feigt vel, om du ikke kan si det du mener som den personen du egentlig er registrert med så kan du vel heller hode munn og som Tone sa tidligere her så er det ikke så vanskelig å skjønne hvem du er innocent3

En stoooor takk til alle i utstillingskomiteen som har stått på å fått til den koselige utstillinga vår, dere har all ære og dagen var super, så "Iris svelg de blå og ikke synk så langt ned en gang til happy6
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Gjest
Gjest




Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTir Aug 25 2009, 18:54

Nå "Iris" kan du presantere deg?
Til Toppen Go down
Fixa

Fixa


Antall Innlegg : 1302
Join date : 12.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim (Rognes)

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTir Aug 25 2009, 21:47

Nå var ikke jeg på spesialen, jeg driver heller ikke avel, men jeg stiller ut ganske ofte. Bare for at det var så få som gikk gjennom nåløyet til denne dommeren, så skal vi liksom begynne å tenke på å forbedre avelen, og underkjenne utstillingen? Det må være det verste jeg har hørt! Kjære meg, min Fixa fikk blå begge dager i sverige for ikke så lenge siden, skal jeg gå hjem å tenke som så at hun ikke er en standar messig hund, at avels arbeidet som er lagt ned i henne, er alt for dårlig gjennomtenkt? Nei pokker heller, det kommer altid til å være opp og ned, det kommer alt an på dommeren! om jeg skal snu situasjonen, så fikk Fixa cert og ble bim denne helgen! Skulle jeg da gått hjem å tenkt at dette er en prima avels hund? Man kan alvorlig talt ikke tenke i dine baner her, etter EN utstilling!

Er enig med Linda, om hunden hadde begynt å fått gul sløyfer gang på gang til forekjellige dommere, SÅ kunne man vendt tankene mot dette om hunden er en god avels hund eller ei!

Tap og vinn med samme sinn! Jeg blir ialle fall ikke lei meg for en blå sløyfe, det vil jo bare si at hunden er av god kvalitet!! å grunnlaget for blå sløyfene har som regel vært, for fixa sin del, at dommeren kunne tenkt seg mer av ditt og datt. Så med andre ord, fixa falt ikke i smak hos akkurat denne dommeren! ingen grunn til å revurdere avelsmål av den grunn!

og å SENKE avelskravene når du mener rasen har DÅRLIG avels matriale, hvor er logikken??

All ære til dere som jobber med dette, så vi faktisk kan ha en spesial for våre raser! Det er tross alt frivillig arbeid uten penger å tjene! Så stå på, jeg beundrer arbeidet deres happy7

Synes også det er feigt gjordt å ikke presentere deg, du synker i kurs allerede der!!
Til Toppen Go down
http://smallfeet.weebly.com
Taran

Taran


Antall Innlegg : 20
Join date : 06.08.2009

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTir Sep 08 2009, 19:27

happy4

vi fikk en 🇳🇴 på tispa som ble BIM i fjor, BIR ang beste norskoppdrettede hund :!: BIM ang beste norske oppdrettede hund i fjor var KLBV-08 NUCH Achilles, han ble uplassert med ck i år..

Heldigvis har jeg vært i utstillingsmiljøet en stund, slik at man ikke tar alle resultater så nært som de første utstillingen jeg var på.

Smaken er som baken!!

At vi har mangfold i ringen er jo positivt!

Å ha en 2.er i bagasjen er ingen krise!



fish
Til Toppen Go down
http://www.zormas.com
CamillaB

CamillaB


Antall Innlegg : 295
Join date : 11.06.2009
Bosted : Oslo/Fredrikstad/Danmark

Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 EmptyTir Sep 08 2009, 20:50

alle Champions skal ha fått en blåsløyfe heter det jo wink3
Til Toppen Go down
http://kennelmae.com
Sponsored content





Etter spesialen 2009 Empty
PosteTema: Re: Etter spesialen 2009   Etter spesialen 2009 Empty

Til Toppen Go down
 
Etter spesialen 2009
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» NPK Spesialen 31/05
» SPESIALEN DP
» Hva ser dere etter? :)
» Spesialen - Pinscher
» Dommere på spesialen

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: