| one.com | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: one.com Man Aug 10 2009, 17:14 | |
| Dere som har eller har hatt one.com.. Vet noen om det går ann å laste ned en font, og bruke den på siden? Eller må det lages som bilde og limes inn fra photoshop? En annen effekt som jeg gjerne vil få til er at navnet på siden flytter seg et hakk/rører på seg når man drar musa over.. Noen som skjønner hva jeg mener og vet om det er mulig? Og er det noen som vet hva "Embed flash" betyr? Når jeg trykker på den, så står det: "Sett inn flash embed kode". Hjeeeeelp!! | |
|
| |
Kennel Mirenzo
Antall Innlegg : 1083 Join date : 10.06.2009 Age : 39 Bosted : Ski
| Tema: Re: one.com Man Aug 10 2009, 17:34 | |
| Jeg har ikke funnet noen sted hvor man kan laste inn font. Så jeg lager det som et bilde. Men alt det du sier du vil ha, kan du få på en one.com side, men da må du bruke html-koder. Noe som jeg ikke kan.. | |
|
| |
Marte
| Tema: Re: one.com Man Aug 10 2009, 17:39 | |
| | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: one.com Man Aug 10 2009, 18:06 | |
| Jeg kan nok heller ikke hjelpe deg Marte,siden jeg ikke har peilig på hva du snakker om en gang Men det jeg ville frem til her er at jeg har en venninne som har sånn side,som kansje vet Jeg har også lyst på ny hjemmeside,så har sett meg litt rundt på forskjellige sider Meeeeen det er mye jobb og lage ny hjemmeside,men hun som har sånn side har tilbydt seg og hjelpe meg og lage en slik,så tror jeg også rett og slett går for den Når jeg får tid og ork vel og merke | |
|
| |
Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| |
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: one.com Man Aug 10 2009, 22:27 | |
| Om man spesifiserer en spesiell font i html-kode så forutsetter det at den som ser på siden har installert den fonten på sin pc. Hvis ikke setter nettleseren inn standardfonten i stedet for, og da er det ikke alltid det blir seende ut som man har tenkt seg.
Flash brukes til å lage innhold på nettsteder, men det forutsetter at de som ser på siden har innstallert Flash Player. For å lage ting med Flash må man kunne programmeringsspråket til Flash.
Når det står Embed Flash betyr det at man kan lime inn flash-kode. |
|
| |
Marte
| Tema: Re: one.com Tir Aug 11 2009, 16:35 | |
| - Arne skrev:
- Om man spesifiserer en spesiell font i html-kode så forutsetter det at den som ser på siden har installert den fonten på sin pc. Hvis ikke setter nettleseren inn standardfonten i stedet for, og da er det ikke alltid det blir seende ut som man har tenkt seg.
Flash brukes til å lage innhold på nettsteder, men det forutsetter at de som ser på siden har innstallert Flash Player. For å lage ting med Flash må man kunne programmeringsspråket til Flash.
Når det står Embed Flash betyr det at man kan lime inn flash-kode. :affraid: Søren a, så vanskelig dette skulle være da.. :x Men hvis jeg tar det via photoshop, går det bra, ikke sant? Da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet da, til jeg får hjelp tilå installere photoshopen.. Men hva med at teksten rører på seg når man tar musetasten over da, MÅ det gjøres med html?? Og jeg skjønner fortsatt ikke hva det flash greiene er.. Hva bruker man det til? Dritt altså!! | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: one.com Tir Aug 11 2009, 16:59 | |
| Dette er flash side: http://pussi.no/konkie.htmlOm du høyreklikker ser du at det kommer opp andre alternativer enn på vanlige hjemmesider. Jeg hater flash sider, er så utrolig tungvindt og irriterende... Fysj.. | |
|
| |
Marte
| Tema: Re: one.com Tir Aug 11 2009, 17:07 | |
| - helle skrev:
- Dette er flash side:
http://pussi.no/konkie.html
Om du høyreklikker ser du at det kommer opp andre alternativer enn på vanlige hjemmesider. Jeg hater flash sider, er så utrolig tungvindt og irriterende... Fysj.. Åååå, nei - sånn vil jeg ikke ha Da kan jeg bare la den knappen være. Takk for oppklaringen Da er det bare resten igjen | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: one.com | |
| |
|
| |
| one.com | |
|