Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Strikker hundegenser, trenger mål!

Go down 
2 posters
AvInnlegg
caprino

caprino


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.10.2013

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptyOns Feb 26 2014, 14:36

Hei folkens,

Jeg skal strikke genser til min fremtidige pinscher, har "bestilt" valp fra et kull som blir født i Mars. Men det er litt vanskelig å vite hvor stor genseren skal være, spesielt siden jeg ikke har bestemt meg for tispe eller hannhund... Vi får sannsynligvis ikke tatt i bruk plagget før vinteren kommer, og da er valpen enda ikke helt fullvoksen. Hvis det er noen som har et målebånd og en pinscher i nærheten, kan dere fylle ut skjemaet under?

Hunden's kjønn og alder:
Mål midt på halsen:
Mål rundt en albue:
Mål på det dypeste punktet på brystet:
Mål på det smaleste punktet på magen:

Tusen takk på forhånd!! Very Happy
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptyLør Mar 01 2014, 20:25

Hei, og gratulerer med kommende valp.  biggrin 
Her i huset har jeg to hannhunder, og størrelsesmessig ligger begge i toppen av rasastandarden med ca 50cm og 18-19kg.
Men kan legge inn mål for den slankeste av dem, så har du i hvert fall noe å gå etter. Lykke til med både valpen og strikkingen.  happy6 

caprino skrev:
Hei folkens,

Jeg skal strikke genser til min fremtidige pinscher, har "bestilt" valp fra et kull som blir født i Mars.  Men det er litt vanskelig å vite hvor stor genseren skal være, spesielt siden jeg ikke har bestemt meg for tispe eller hannhund... Vi får sannsynligvis ikke tatt i bruk plagget før vinteren kommer, og da er valpen enda ikke helt fullvoksen.  Hvis det er noen som har et målebånd og en pinscher i nærheten, kan dere fylle ut skjemaet under?  

Hunden's kjønn og alder: Hannhund, 6 år
Mål midt på halsen: 36cm
Mål rundt en albue: 17cm
Mål på det dypeste punktet på brystet: 66cm
Mål på det smaleste punktet på magen: 56cm

Tusen takk på forhånd!! Very Happy
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
caprino

caprino


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.10.2013

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptySøn Mar 02 2014, 10:47

Tusen takk!

*strikke strikke*

Lener meg mot hannhund i disse dager... Må vel bestemme meg snart, valpene blir født om 12 dager!
Til Toppen Go down
caprino

caprino


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.10.2013

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptyTor Mar 06 2014, 08:42

Glemte en ting, hvor lang er han i ryggen? fra skuldrene til haleroten? Very Happy
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptyMan Mar 17 2014, 03:02

caprino skrev:
Glemte en ting, hvor lang er han i ryggen? fra skuldrene til haleroten? Very Happy

Ca 44 cm.

Har valpene kommet? Og har du bestemt deg for hva du skal ha?  biggrin 
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
caprino

caprino


Antall Innlegg : 8
Join date : 13.10.2013

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptyMan Mar 17 2014, 06:31

Ja! Det er 3 jenter og 6 gutter, og oppdretterene skal ha ei tispe hver. Så jeg tror det blir gutt på oss Very Happy Veldig spent!
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! EmptyTir Mar 18 2014, 22:05

Spennende.  happy3 

Igjen, lykke til. Alltid morsomt med valp i huset.  happy6 
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content





Strikker hundegenser, trenger mål! Empty
PosteTema: Re: Strikker hundegenser, trenger mål!   Strikker hundegenser, trenger mål! Empty

Til Toppen Go down
 
Strikker hundegenser, trenger mål!
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Jeg strikker Mariusgenser til hundene
» Melba har fått hundegenser
» Tia har også fått hundegenser :)
» Trenger kameratips
» Trenger noen råd

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: