Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 DP -Noe for oss?

Go down 
2 posters
AvInnlegg
FrkHedmark




Antall Innlegg : 5
Join date : 29.11.2013
Age : 38
Bosted : Namnå

DP -Noe for oss? Empty
PosteTema: DP -Noe for oss?   DP -Noe for oss? EmptyFre Nov 29 2013, 11:12

Oppvokst med rottweiler, st Bernhard, tibetansk spaniel, & husky
Og jeg har hatt rottweiler, st Bernhard og staff selv som voksen.

Men nå er vi en familie på 4, det er jeg, og 3 barn på 1 1/2, 3 & 5
Vi er veldig mye ute på turer i skog og mark, og liker oss utendørs.

Jeg hadde egentlig tenkt at vi skulle ha oss en ny rottweiler etter hvert, men pga skade i hånd, så fant vi ut at vi skulle se
på andre raser, og da har vi falt for DP..

Har lest og lånt litt fagbøker om rasen, men dere som har en , hva syns dere er positivt / negativt?

Litt lettere å spørre rett ut her enn å lese seg til alt man lurer på Smile

Er ungene for små ?
Tenkte å reise på utstilling og prøve å hilse på noen oppdrettere, og så har vi ganske lang sommerferie her som det hadde passet yppelig å fått hjem en valp i..
Vi får se.. Vi vil bruke tiden uansett.

Har dere noen tips til oss?
Til Toppen Go down
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

DP -Noe for oss? Empty
PosteTema: Re: DP -Noe for oss?   DP -Noe for oss? EmptySøn Des 01 2013, 10:07

Jeg har ikke tid å skrive så mye nå, men det er veldig mange som har spurt om det samme, så dersom du leser i gamle tråder under "Dvergpinscher" samt under "Atferd og trening", så får du ett visst inntrykk av rasen. Smile

Det er jo endel forskjeller mellom de rasene du allerede har hatt, og dp skiller seg også fra dem på mange måter, så det kommer jo veldig an på hvilke egenskaper du er ute etter i en hund. Smile

Men valg av oppdretter som prioriterer mentalitet og er god på sosialisering og miljøtrening samt valg av valp etter linjer med trygge og stabile hunder er i alle fall det jeg ville vektlagt. Smile
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
 
DP -Noe for oss?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Dvergpinscher-
Gå Til: