Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Teiping av Pinscher valp sine ører

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptyLør Okt 19 2013, 20:44

Hei hei!

Nå har jeg hatt Pinscher gutten min, Spirit of Moria's Ancalagon "Atlas" i litt over en uke, og han er 9 uker gammel. Siden jeg fikk han har jeg lagt merke til at det høyre øret hans bretter seg "feil", og det ligger sånn hele tiden. Jeg har lest at brusken i ørene begynner å stivne når tannfellingen begynner, så det er fortsatt en stund til. Siden jeg har tenkt å prøve å stille han ut har jeg noen spørsmål om teiping.

Det jeg lurer på er om noen har noen råd om jeg burde teipe øret hans nå?
Om jeg burde eventuellt vente og se til han er ca (?) gammel?
Hvor lenge burde det være teipet av gangen?
Er det noe jeg ikke burde gjøre i det hele tatt?
Hvordan skal jeg eventuellt teipe?
Hva skal jeg eventuellt bruke til å teipe?

Under har jeg to bilder av ørene hans. Har desverre ikke klart å få noe bedre siden han ikke er så glad i å sitte stille, til og med når han er så søvnig som han er på bildene. happy4 

Teiping av Pinscher valp sine ører  Sgyt

Teiping av Pinscher valp sine ører  Cr5s

Håper noen har noen gode tips! Hilsen Amanda laughs
Til Toppen Go down
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptyLør Okt 19 2013, 22:12

Jeg ville begynt med å massere i bretten (altså der bretten skal være). Det kan du gjøre hver gang han ligger og skal sove). En liten kosestund med bieffekter happy6  Så ser du hvordan det utvikler seg etterhvert. Det er ikke så mange pinschereiere som teiper for å få ørene riktig, så forhåpentligvis slipper dere det også Smile
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptySøn Okt 20 2013, 10:50

Linn skrev:
Jeg ville begynt med å massere i bretten (altså der bretten skal være). Det kan du gjøre hver gang han ligger og skal sove). En liten kosestund med bieffekter happy6  Så ser du hvordan det utvikler seg etterhvert. Det er ikke så mange pinschereiere som teiper for å få ørene riktig, så forhåpentligvis slipper dere det også Smile
Tusen takk! happy6 Håper det hjelper, han sover jo mye om dagen så da er det mye tid til å masere! happy5 
Til Toppen Go down
Ane

Ane


Antall Innlegg : 1877
Join date : 30.07.2009

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptySøn Okt 20 2013, 21:34

Det samme som Linn sa, masser og se an happy6  Mini her i gården hadde ører som stod her og der, helt frem til han var ferdig med tannfelling, men grunnet størrelse og tyngde på de teipet jeg de aldri for at de skulle henge ned, og de ligger pent nå happy3 Følg gjerne med på de, men ihvertfall sånn som ørene til Atlas ser ut nå ville jeg ikke teipet foreløpig happy3
Til Toppen Go down
http://mostawesomeristretto.com/
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptySøn Okt 20 2013, 21:59

Ane skrev:
Det samme som Linn sa, masser og se an happy6  Mini her i gården hadde ører som stod her og der, helt frem til han var ferdig med tannfelling, men grunnet størrelse og tyngde på de teipet jeg de aldri for at de skulle henge ned, og de ligger pent nå happy3 Følg gjerne med på de, men ihvertfall sånn som ørene til Atlas ser ut nå ville jeg ikke teipet foreløpig happy3
Igjen takk! Smile Jeg sitter og massere de nå! biggrin 
Til Toppen Go down
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptyMan Okt 21 2013, 16:29

At ørene vrenger seg/bretter seg bakover er helt normalt, spesielt på aktive pinscher-krabater. wink3 
For meg ser det ut som han har veldig fine ører, men hvis du er bekymret kan du jo prøve å massere litt innimellom slik som Ane og Linn sier. Ellers ville jeg nok ventet i hvert fall et par måneder før du begynner å tape.

Hvis du føler at du må tape ørene etter hvert så er det vel to måter å gjøre det på; pinscher-måten hvor man lager en brett i øret og setter tape rundt ca midt på øret, og dobermann-måten hvor man fester tape i tuppen på et øre, drar tapen under haka og så fester den igjen i det andre øret slik at ørene blir liggende inntil hodet. (Sikkert litt knotete forklart, men alt blir mye lettere med bilder lalala2 )

Hvis du først skal tape så er det vel vanlig å ha på tape i 4-6 dager og så gå 1-2 dager uten.
Jeg har tapet ørene på min eldstemann (pga splitting ears. Tapet da på dobermann-måten), og da brukte vi vanlig sportstape (en myk type som er "bølgete" i kantene. Vet det finnes flere typer, og de stive typene sitter ikke like godt).

Men som sagt, foreløpig så ser det ut som gutten din har veldig fine ører så du trenger nok ikke å tenke for mye på denne tapinga med det første. happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Emonda

Emonda


Antall Innlegg : 8
Join date : 10.06.2013
Age : 32
Bosted : Oslo

Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  EmptyMan Okt 21 2013, 16:32

Lene skrev:
At ørene vrenger seg/bretter seg bakover er helt normalt, spesielt på aktive pinscher-krabater. wink3 
For meg ser det ut som han har veldig fine ører, men hvis du er bekymret kan du jo prøve å massere litt innimellom slik som Ane og Linn sier. Ellers ville jeg nok ventet i hvert fall et par måneder før du begynner å tape.

Hvis du føler at du må tape ørene etter hvert så er det vel to måter å gjøre det på; pinscher-måten hvor man lager en brett i øret og setter tape rundt ca midt på øret, og dobermann-måten hvor man fester tape i tuppen på et øre, drar tapen under haka og så fester den igjen i det andre øret slik at ørene blir liggende inntil hodet. (Sikkert litt knotete forklart, men alt blir mye lettere med bilder lalala2 )

Hvis du først skal tape så er det vel vanlig å ha på tape i 4-6 dager og så gå 1-2 dager uten.
Jeg har tapet ørene på min eldstemann (pga splitting ears. Tapet da på dobermann-måten), og da brukte vi vanlig sportstape (en myk type som er "bølgete" i kantene. Vet det finnes flere typer, og de stive typene sitter ikke like godt).

Men som sagt, foreløpig så ser det ut som gutten din har veldig fine ører så du trenger nok ikke å tenke for mye på denne tapinga med det første. happy6
Takk til deg også Smile Dette skal jeg huske hvis jeg ser at det blir nødvendig. Foreløpig har jeg massert så hver gang han sovner. Har ikke sett noe forskjell enda, men ørene kommer vel til å forandre seg uansett Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty
PosteTema: Re: Teiping av Pinscher valp sine ører    Teiping av Pinscher valp sine ører  Empty

Til Toppen Go down
 
Teiping av Pinscher valp sine ører
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» For sent for teiping?
» Teiping av hengeører, er han for gammel?
» Kalender 2013 - PINSCHER VALP
» Pinscher valp 5,5mnd omplasseres/selges! -omplassert!
» Kennel Zhivarii søker etter forvert/deleier til en rød pinscher hann valp

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: