Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Når en løshund angriper

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 37

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyOns Okt 09 2013, 13:23

Hundene mine ble angrepet to ganger av samme hund i aug/sep. Hunden var løs og aggresiv, og selv om personen fikk grei beskjed om å holde hunden i bånd, har han gitt fullstendig faen. Jeg vet han ofte har den løs, og jeg har hørt tilfeller der den har angrepet andre hunder. Snakket litt med politiet, og noen andre folk, og de mente jeg burde anmelde han. Det gjorde jeg. Jeg er litt usikker på om det var rett avgjørelse. Tenkte derfor å høre litt med andre folk her, har dere oppelvd lignenede? Isåfall, hvordan gikk det? Hva ville dere evt. gjort?
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyTor Okt 10 2013, 06:43

Jeg har per dags dato (bank i bordet) heldigvis ikke opplevd dette selv.
Jeg bor jo på en liten plass og "sånne ting" får man alltids høre om, før eller senere.
Er en del hunder (her er det snakk om de samme hundene) som er løse i de samme områdene i tide og utide og som oppfører seg aggresivt og som ved flere anledninger har angrepet andre hunder. Jeg holder meg langt unna de områdene/boligfeltene for å si det sånn!

I ditt tilfelle ville jeg også anmeldt saken. Når det ikke nytter å si ifra til eieren og hunden fortsetter å angripe andre hunder MÅ man jo gjøre ett eller annet.
Kjenner jeg blir så forbanna på folk som er så uansvarlige! mad1 
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
KristinC

KristinC


Antall Innlegg : 692
Join date : 11.06.2009
Bosted : Horten

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyTor Okt 10 2013, 08:22

Har ikke anmeldt selv, men kjenner ei som har gjort det.
Det var en stor hund som ved flere anledninger slet seg fra stedet den sto bundet utenfor huset sitt, og angrep hunder som gikk forbi. Min venninne opplevde at hunden kom stormende og angrep hunden hennes så den fikk flere sår på kroppen, og hun selv ble også bitt da hun prøvde å få vekk den store hunden. Denne hunden hadde tidligere angrepet en annen liten hund som ble luftet av et barn også. Heldigvis skjedde det ikke noe med barnet den gangen. Det skjedde flere andre angrep også, men disse vet jeg ikke detaljer fra.

Det ble snakk om at hunden skulle avlives etter anmeldelsen, men eier var helt imot dette. Så skulle det bli et meklingsmøte hvor det skulle settes regler for hundeholdet og eventuell kursing og krav. Dette møtte ikke hundeeieren opp på. Senere kom det fram at eieren hadde sendt hunden til utlandet. Det endte altså med at problemet forsvant herfra, men at en skummel hund nå kan fortsette på samme måte i et annet land.

Synes du gjorde rett i å anmelde siden dette har skjedd flere ganger. Eieren har jo fått tilsnakk og vet han har hund som angriper.
Det er rett og slett fryktelig uansvarlig å la en hund som angriper gå løs. Ikke bare blir hunder skadet, men det er fort gjort at mennesker kan bli skadet også hvis de prøver å gå imellom.


Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyTor Okt 10 2013, 20:38

Jeg ville nok ikke anmeldt om det var snakk om en enkelthendelse... Hunder er bare dyr og ting kan gå galt uten at det nødvendigvis betyr at eieren har gjort noe galt, og noe sånt kan være like traumatisk for den som eier hunden som skader en annen hund som for eierne til den skadede hunden. Men om det gjaldt en hund der eieren vet at den går til angrep på andre hunder og jeg gjentatte ganger så den løs og ute av kontroll så ville jeg helt klart anmeldt det!

Vi har hatt mange ekle opplevelser der vi bodde før, noe som er grunnen til at jeg aldri turte å gå ut med mine mer enn to og to av gangen lenger. sånn at jeg lettere skulle kunne gripe inn når vi fikk problemer med løshunder. Men den eneste gangen det ble skikkelig skader ut av det så var det en hund som kom ut av det blå og eieren var ikke til stede, så det var litt vanskelig å vite hvem man i så fall skulle anmeldt. Jeg hadde da med meg tre hunder og Jonas ble angrepet, men jeg hadde fullt opp med å prøve å sørge for at ikke de to andre også skulle bli innblandet, så før jeg klarte å få "brukket opp" kjeven på løshunden så jeg fikk Jonas løs, så hadde den allerede revet ut en sene i benet hans og bitt seg bom fast i hodet/nakken så han fikk et hull gjennom øret blere store hull i nakken og en hjørnetann boret dypt inn i kjøttet nedi øregangen... Værste jeg har vært med på å stå og høre på at en blind hund hyler av smerter og dødsangst mens det tok en evighet for meg å få dratt kjevene på den hunden fra hverandre... Jeg ville bare ha den løs og siden ingen ting annet funket puttet jeg hendene inn og dro (selv om man såklart bør la være å gjøre det om man vil ungå å skade seg selv) og da endte det med at jeg fikk klemt hendene mellom kjevene på den da den bet sammen igjen og ble litt gjennomhullet jeg også! Fytti hællingen det gjorde vondt, men jeg fikk nå hvert fall Jonas løs, så da kan det være det samme!
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hilde Sofie

Hilde Sofie


Antall Innlegg : 761
Join date : 01.12.2009
Age : 42
Bosted : Kirkenes

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyFre Okt 11 2013, 11:51

Nina (Kennel Dijontoma) skrev:
Jeg ville nok ikke anmeldt om det var snakk om en enkelthendelse... Hunder er bare dyr og ting kan gå galt uten at det nødvendigvis betyr at eieren har gjort noe galt, og noe sånt kan være like traumatisk for den som eier hunden som skader en annen hund som for eierne til den skadede hunden. Men om det gjaldt en hund der eieren vet at den går til angrep på andre hunder og jeg gjentatte ganger så den løs og ute av kontroll så ville jeg helt klart anmeldt det!

Vi har hatt mange ekle opplevelser der vi bodde før, noe som er grunnen til at jeg aldri turte å gå ut med mine mer enn to og to av gangen lenger. sånn at jeg lettere skulle kunne gripe inn når vi fikk problemer med løshunder. Men den eneste gangen det ble skikkelig skader ut av det så var det en hund som kom ut av det blå og eieren var ikke til stede, så det var litt vanskelig å vite hvem man i så fall skulle anmeldt. Jeg hadde da med meg tre hunder og Jonas ble angrepet, men jeg hadde fullt opp med å prøve å sørge for at ikke de to andre også skulle bli innblandet, så før jeg klarte å få "brukket opp" kjeven på løshunden så jeg fikk Jonas løs, så hadde den allerede revet ut en sene i benet hans og bitt seg bom fast i hodet/nakken så han fikk et hull gjennom øret blere store hull i nakken og en hjørnetann boret dypt inn i kjøttet nedi øregangen... Værste jeg har vært med på å stå og høre på at en blind hund hyler av smerter og dødsangst mens det tok en evighet for meg å få dratt kjevene på den hunden fra hverandre... Jeg ville bare ha den løs og siden ingen ting annet funket puttet jeg hendene inn og dro  (selv om man såklart bør la være å gjøre det om man vil ungå å skade seg selv) og da endte det med at jeg fikk klemt hendene mellom kjevene på den da den bet sammen igjen og ble litt gjennomhullet jeg også! Fytti hællingen det gjorde vondt, men jeg fikk nå hvert fall Jonas løs, så da kan det være det samme!
Fy fader for en ekkel opplevelse! Stakkars Jonas og deg (i en sånn situasjon hadde nok jeg freaka fullstendig ut)! unsure3
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyFre Okt 11 2013, 14:10

Hilde Sofie skrev:
Nina (Kennel Dijontoma) skrev:
Jeg ville nok ikke anmeldt om det var snakk om en enkelthendelse... Hunder er bare dyr og ting kan gå galt uten at det nødvendigvis betyr at eieren har gjort noe galt, og noe sånt kan være like traumatisk for den som eier hunden som skader en annen hund som for eierne til den skadede hunden. Men om det gjaldt en hund der eieren vet at den går til angrep på andre hunder og jeg gjentatte ganger så den løs og ute av kontroll så ville jeg helt klart anmeldt det!

Vi har hatt mange ekle opplevelser der vi bodde før, noe som er grunnen til at jeg aldri turte å gå ut med mine mer enn to og to av gangen lenger. sånn at jeg lettere skulle kunne gripe inn når vi fikk problemer med løshunder. Men den eneste gangen det ble skikkelig skader ut av det så var det en hund som kom ut av det blå og eieren var ikke til stede, så det var litt vanskelig å vite hvem man i så fall skulle anmeldt. Jeg hadde da med meg tre hunder og Jonas ble angrepet, men jeg hadde fullt opp med å prøve å sørge for at ikke de to andre også skulle bli innblandet, så før jeg klarte å få "brukket opp" kjeven på løshunden så jeg fikk Jonas løs, så hadde den allerede revet ut en sene i benet hans og bitt seg bom fast i hodet/nakken så han fikk et hull gjennom øret blere store hull i nakken og en hjørnetann boret dypt inn i kjøttet nedi øregangen... Værste jeg har vært med på å stå og høre på at en blind hund hyler av smerter og dødsangst mens det tok en evighet for meg å få dratt kjevene på den hunden fra hverandre... Jeg ville bare ha den løs og siden ingen ting annet funket puttet jeg hendene inn og dro  (selv om man såklart bør la være å gjøre det om man vil ungå å skade seg selv) og da endte det med at jeg fikk klemt hendene mellom kjevene på den da den bet sammen igjen og ble litt gjennomhullet jeg også! Fytti hællingen det gjorde vondt, men jeg fikk nå hvert fall Jonas løs, så da kan det være det samme!
Fy fader for en ekkel opplevelse! Stakkars Jonas og deg (i en sånn situasjon hadde nok jeg freaka fullstendig ut)! unsure3
Enig!
Azarel har også blitt angrepet noen ganger (av forskjellige hunder), men aldri så ille som det der.

For øvrig må jeg si meg enig med Nina her.
Er det en enkelthendelse så kan man la det gå.
Men hvis dette er en hund man vet har angrepet flere ganger, hvor eier har blitt kontaktet men gir fullstendig f*** og allikevel lar hunden gå løs (som da også gir den mulighet til å angripe) uten at eier har kontroll på den, så hadde jeg ikke nølt med å anmelde.
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 37

Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper EmptyFre Okt 11 2013, 16:56

Nå har jo heldigvis ikke denne hunden skadet mine, men den er jo mye større enn mine, så vil jo ikke ta sjansen på at det skal skje. Jeg var nok sikkert kjapp ute med å anmelde, i og med hundene mine ikke fikk noen skader. Hadde fyren faktisk kunne sett på meg og bedt om unnskyldning og holdt båndtvangen, så skulle jeg ikke sagt noe... sånt skjer jo, det har jo skjedd med en hund jeg hadde før. Men når han bare snur ryggen til, og spenner bikkja si, så blir man jo litt forbanna.
Denne fyren møtte jo aldri opp til avhør, og han har nå truet med å knekke hundene mine.
Til Toppen Go down
Sponsored content





Når en løshund angriper Empty
PosteTema: Re: Når en løshund angriper   Når en løshund angriper Empty

Til Toppen Go down
 
Når en løshund angriper
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: