Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Forumet VS Facebook

Go down 
+2
Marion Marie
Fanny
6 posters
AvInnlegg
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyLør Okt 05 2013, 06:48

Da det er lite aktivitet på forumet (noe jeg faktisk antar skyldes gruppa på facebook) vil jeg også her foreslå at klubben ser på muligheten for å omgjøre (ja, det vil innebære å SLETTE) gruppa til en SIDE.
Har tatt dette opp før, og også i går, og det var ønsket å lage egen tråd om det.
Vel... jeg gadd faktisk ikke å lage en tråd om det på facebook.
Hvorfor ikke?
Fordi den "forsvinner"...
Enhver diskusjon "blir borte" bare noen poster noe annet.
Dette gjelder også informasjon, og innlegg om helse etc.
Joda, der finnes en søkefunksjon på facebook også, men da skal du vite hva du ser etter.
Du må treffe med rett ord, det holder ikke å søke på en kategori.

En gruppe, som den som foreligger i dag, kan ha medlemmer. Disse må godkjennes av administratorer.
Den er åpen for at folk kan poste, og gruppas innstillinger er "åpen", slik at ALLE (også de som ikke er medlem av gruppa) kan lese.

En side er noe man trykker "liker" på EN gang, og velger om man ønsker varsler når det legges ut noe nytt.
Den kan man velge om man ønsker å sperre for kommentarer, postinger av bilder og tekst m.m.

Mitt forslag er å ha en INFORMATIV facebookside.
Informasjon om klubben, fra klubben, og informasjon om forumet (også om enkelte tråder som er spesielt viktige).
Fase trafikken fra facebook og tilbake til forumet.

En side har mange av de samme funksjonene som ei gruppe, bare enda flere.
Og en side er lettere å kontrollere enn ei gruppe.
Hvis målet er å faktisk ha et aktivt forum, så er det idioti å ha ei gruppe på facebook.
Nettopp fordi de aller fleste faktisk er på facebook, og det er jo innmari mye enklere å være innlogga der enn både "her og der".

Så sies det at "jammen det er jo medlemmene som må flytte på seg".
Jada, og det kommer de neppe til å gjøre når det er så lettvint å bare bruke facebookgruppa wink3 
Det gjenspeiler seg i HVOR mye av infoen kommer ut først.
Det aller meste postes aller først på facebook (og hjemmesiden, noen ganger parallelt, andre ganger ikke), og så husker man plutselig på at forumet eksisterer. Det er rimelig poengløst å anbefale "nye" å bruke forumet til annet enn å lese.
Og å sjekke utstilingsresultater...

Og så ligger det et ansvar på brukerne også. Det nytter ikke å sitte på forumet å glo, uten å bidra happy4 
Når man ser hvor aktive de fleste er på facebook, så skulle man tro at det var mulig å få det til HER igjen også happy3 

Og hvis nå forumets admins kunne tatt en kikk på innstillingene osv., for å finne ut hvorfor Norton (viruskontroll) synes siden er så skummel, så hadde det vært fint Smile
Og for de som får opp varsel om at siden er skadelig: pc'en eksploderer ikke om man velger å gå inn likevel, selv om jeg personlig misliker sterkt at dette varselet kommer opp. Det kommer neppe opp uten grunn...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Marion Marie

Marion Marie


Antall Innlegg : 195
Join date : 15.11.2011
Age : 46
Bosted : Passebekk

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyLør Okt 05 2013, 06:57

Så lenge man har en gruppe på facebook så er det enklere å følge med der enn her. Det hadde jo også vært koselig med et forum som blir brukt biggrin 
Til Toppen Go down
http://pocogigante.weebly.com/
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyLør Okt 05 2013, 06:59

Marion Marie skrev:
Så lenge man har en gruppe på facebook så er det enklere å følge med der enn her. Det hadde jo også vært koselig med et forum som blir brukt biggrin 
Ja, nettopp wink3 
De fleste vil alltid velge det enkleste happy4 

(men det enkleste er ikke alltid det beste lalala2 )

Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyLør Okt 05 2013, 07:33

Jeg er 100% for å slette gruppa på fb og heller lage en informativ side om klubben der, og la forumet ta over for alt annet. Håper virkelig det blir gjort!! happy3 Jeg syns fb-siden er ett eneste stort rot. Jeg var selv en av de aktive på forumet før fb-siden kom, og jeg har falt mye av lasset fordi fb har tatt over for forumet. Jeg trives ikke inne på de sidene slik jeg gjør her inne hvor ting er oversiktlig og ryddig. Det er mye, mye enklere å engasjere seg når det er lett å finne frem i ting, man finner ting under tema og ser hva som er nytt siden sist man var innom. happy3 

Og jeg syns det er mye enklere å gå inn her enn på fb-siden. Her er det jo ett system som er oversiktlig og jeg slipper å scrolle i evigheter for å finne ting (på fb går det meste meg hus forbi, for det ligger jo hulter til bulter). Det tar meg ett tastetrykk å komme inn hit (har snarveiknapp), veldig, veldig enkelt! biggrin 

Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Else H.




Antall Innlegg : 43
Join date : 05.06.2013

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyLør Okt 05 2013, 07:54

Gode innspill her!
For vi få som fremdeles vegrer oss for å bruke facebook blir det nå kanskje mulig å følge med på hva som foregår i pinscherverden. Klubbens forum er ryddig, oversiktlig og greit å finne frem i for alle.
Else
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyLør Okt 05 2013, 08:54

happy5 happy5 happy5 
Noen har fiksa "virusproblemet" happy6 happy6 happy6 
Sier viruskontrollen min happy4 
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Elisabeth & Pepsi

Elisabeth & Pepsi


Antall Innlegg : 11
Join date : 18.09.2011

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptySøn Okt 06 2013, 09:31

Forum et sikkert topp for mye, men jeg skjønner bare ikke at Facebook må slettes... det jeg liker med fb er jo hvor lett det er å dele bilder og videosnutter feks, så kan man kommentere / like det med andre hundegale... så får man heller ta ulike seriøse ting her feks? Jeg sier som Ole Brum : ja takk, begge deler :-D :-D.
Til Toppen Go down
Dijontoma´s Alva

Dijontoma´s Alva


Antall Innlegg : 7
Join date : 01.05.2014
Age : 32
Bosted : Elverum

Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook EmptyTor Mai 29 2014, 20:16

Jeg vil veldig gjerne beholde facebook gruppen! På facebook er det mye lettere å dele morsomme og mindre seriøse ting som for eksempel hverdagsbilder osv. Man starter jo ikke opp en ny tråd på forumet bare for noe sånt, men på facebook er det helt greit å komme med det. Forumet bør heller brukes når man ønsker å starte en diskusjon og få svar på det man lurer på. Da er det gjerne også mer sannsynlig at det blir sett av flere dersom det postes på forumet, netopp fordi det ikke forsvinner slik dere har nevnt at det gjør på FB. Altså useriøse ting på FB og seriøse ting på forumet!  Wink
Til Toppen Go down
Sponsored content





Forumet VS Facebook Empty
PosteTema: Re: Forumet VS Facebook   Forumet VS Facebook Empty

Til Toppen Go down
 
Forumet VS Facebook
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Ny her på forumet:)
» Regler for forumet
» Reklame på forumet
» Syntes vi mangler en tråd på forumet
» På tide å legge ned forumet?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Til og fra Admin/moderatorer :: Pinscherklubbens forum-
Gå Til: