|
| Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 | |
| | Av | Innlegg |
---|
Else H.
Antall Innlegg : 43 Join date : 05.06.2013
| Tema: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Ons Jul 03 2013, 11:24 | |
| I Amta (Akershus Amtstidende) sto en artikkel på mandag om dvergpinscheren Penny og eier/fører Helene Pettersen - de har kvalifisert seg til Agility-EM i Belgia. Utrolig stort da, dere, og så etter bare 2 års trening! Trodde ikke det kunne være mulig, så jeg kontaktet Drøbak Hundeklubb hvor de trener, for å høre om dette virkelig er tilfelle. Og det er det! Noen som har mere kjennskap til denne fantastiske ekvipasjen? Det skrives kanskje noe om dette på Facebook, men der er ikke jeg. Kanskje Helene selv leser dette og kan fortelle litt? Håper de stiller på Drøbakmesterskapet i september så jeg får se dem med egne øyne der. Else
| |
| | | Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Ons Jul 03 2013, 12:41 | |
| - Else H. skrev:
- I Amta (Akershus Amtstidende) sto en artikkel på mandag om dvergpinscheren Penny og eier/fører Helene Pettersen - de har kvalifisert seg til Agility-EM i Belgia. Utrolig stort da, dere, og så etter bare 2 års trening! Trodde ikke det kunne være mulig, så jeg kontaktet Drøbak Hundeklubb hvor de trener, for å høre om dette virkelig er tilfelle. Og det er det! Noen som har mere kjennskap til denne fantastiske ekvipasjen? Det skrives kanskje noe om dette på Facebook, men der er ikke jeg. Kanskje Helene selv leser dette og kan fortelle litt?
Håper de stiller på Drøbakmesterskapet i september så jeg får se dem med egne øyne der. Else
Har sett Penny og Helene i aksjon i fjor på Tretten. Kjempeartig å se de fyke igjennom banen. Var flere gode ekvipasjer der, så tydelig at flere får øynene opp for kombinasjonen agility og dvergpinscher. Grattis med kvalifiseringen. Håper vi får høre litt om hvordan det går. | |
| | | Helene.
Antall Innlegg : 5 Join date : 24.05.2011 Bosted : Drøbak
| Tema: EO European Open Agility Championship ( EM ) Ons Jul 03 2013, 16:21 | |
| Hei Det er riktig at vi er tatt ut til å representere Norge i EM, jeg søkte i januar og en dag i februar fikk jeg den "sykeste" mailen jeg tror jeg noen gang har fått - vi er tatt ut til EO!! Noe jeg aldri hadde turt å drømme om.. Så nå skal vi dit.. Vi flyr ned 24 juli og kommer hjem 28 juli. Jeg gleder meg til opplevelsen, og gruer meg til alle nervene.. MEN, vi drar ned med den hensikt som vi har hatt siden starten, vi skal ha det GØY!! Prøver å legge ved reportasjen Hilsen Helene og Penny [img] [/img] | |
| | | Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Ons Jul 03 2013, 17:27 | |
| - Else H. skrev:
- I Amta (Akershus Amtstidende) sto en artikkel på mandag om dvergpinscheren Penny og eier/fører Helene Pettersen - de har kvalifisert seg til Agility-EM i Belgia. Utrolig stort da, dere, og så etter bare 2 års trening! Trodde ikke det kunne være mulig, så jeg kontaktet Drøbak Hundeklubb hvor de trener, for å høre om dette virkelig er tilfelle. Og det er det! Noen som har mere kjennskap til denne fantastiske ekvipasjen? Det skrives kanskje noe om dette på Facebook, men der er ikke jeg. Kanskje Helene selv leser dette og kan fortelle litt?
Håper de stiller på Drøbakmesterskapet i september så jeg får se dem med egne øyne der. Else
Og om du lurer på hvem Penny er Else så heter Hun Mirenzo's Petit Astoria | |
| | | Else H.
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Ons Jul 03 2013, 17:58 | |
| Så moro at du er her da, Helene! Jeg ser det er en Mirenzo-hund du har, så oppdretter Anita må da være sprekkeferdig av stolthet.
Jeg fikk ditt telefonnummer av Anita H. i Drøbak Hundeklubb og hadde tenkt å ringe deg, men nå regner jeg med at du underretter oss her om turen dere snart skal ut på. Vi ønsker dere all verdens hell og lykke. En god porsjon flaks må også til.
I mine unge og spreke dager på 70 tallet, lenge før NKK godkjente agility i 1986, var jeg aktiv i lydighetsringen med dvergpinscher sammen med Berit og Egil Stokkvin (kennel Begis). Rasen vakte stor oppmerksomhet i denne grenen den gangen også, og vi oppnådde sølvmerket på alle de tre dvergene vi konkurrerte med. Men i dag ville jeg nok ha valgt agility pga mer fart, lek og moro.
Else
| |
| | | Helene.
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Tor Jul 04 2013, 20:52 | |
| | |
| | | Helene.
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Søn Jul 28 2013, 22:30 | |
| Hei og hå! Nå er vi tilbake hjemme i Drøbak etter en fantastisk tur til EO i Belgia. Resultatene har vært så som så, tre disk og et løp med 5 feil, Penny har vært FANTASTISK! Helt fra avreise til hjemreise, hun sover på flyet, er bare grei og snill som alltid, gjør akkurat det jeg ber om på banen, det jeg fryktet mest i banen har vi utført med glans, feilene vi har hatt er det kun jeg som kan ta skylden for(heldigvis) Det har vært en tur med mye "høsting" av erfaring og mye ny inspirasjon Nå gleder jeg meg til mye trening og nytt stevne allerede neste helg, nye mål til NM i oktober er satt!! Hilsen Helene og Prinsessen;) | |
| | | Else H.
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Man Jul 29 2013, 13:18 | |
| Velkommen hjem igjen, litt av en tur dere har hatt med masse erfaring og inspirasjon for fremtiden. Håper du fortsatt holder oss informert om det dere er med på. Lykke til videre. Deltar du på Drøbakmesterskapet i september? Jeg har tenkt meg dit på lørdagen, men om du stiller på søndag som er dagen for agility, kommer jeg nok til å ta turen dit den dagen også. Drøbakmesterskapet og Mosseutstillingen er blant de triveligste arrangementene vi har, og hvor jeg alltid må ta en titt. Else .
| |
| | | Helene.
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 Man Jul 29 2013, 13:27 | |
| Tusen takk:) ja, DM skal vi gå, det er jo noe eget med å gå på hjemmebane:) | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 | |
| |
| | | | Agility-EM Belgia 26.-28. juli 2013 | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |