Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Hysterisk i bilburet under kjøreturer

Go down 
4 posters
AvInnlegg
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTor Des 27 2012, 10:42

Trenger noen tips til å få hunden til å roe seg ned under transportering i bil.

Han blir altså så stressa og hysterisk med en gang vi kjører avgårde. Han er rolig i buret om bilen står stille, men med en gang vi beveger oss så er bjeffe/hylekoret i gang. Og da er det kontinuerlig, og helt forferdelig å høre på.
Han virker ikke redd for å være i buret sitt i bilen da han frivillig hopper inn i buret og setter seg ned der, men som sagt, med en gang det blir bevegelse så setter han i gang.

Tenker kanskje han syns det er ekkelt når det rører på seg? burde jeg bare trene mer og starte på nytt med kjempekorte turer hvor han ikke rekker å stresse seg opp (type runde rundt på parkeringsplassen)? Eller hadde det vært en idé og lagt et pledd over buret som hindrer utsyn, ettersom han kanskje blir stressa av å se alt som skjer rundt?

Har aldri hatt problemer med transportering av hund før, så vet ikke helt hvordan jeg burde gå fram. unsure3
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTor Des 27 2012, 14:22

Hos veterinæren får du kjøpt DAP. Dette er kunstige feromoner som kan roe ned dyrene.
Du kan få produktet i sprayform. Les mer om det her: http://www.lofotendyreklinikk.no/?page_id=700

Hvis ikke dette fungerer må man kanskje begynne biltreningen på nytt. Kjøre korte turer og forsøke å la det hele bli en positiv opplevelse.
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTor Des 27 2012, 15:24

Takk for tipset, Caroline!

Hadde helt glemt av dette produktet. Må prøves Smile
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTor Des 27 2012, 16:28

camillahoel skrev:
Takk for tipset, Caroline!

Hadde helt glemt av dette produktet. Må prøves Smile

Bare hyggelig happy6
Fortell oss gjerne om det fungerer eller ikke. Jeg har hørt fra andre at det har fungert for dem happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTor Des 27 2012, 21:41

Hadde jeg vært deg ville jeg først forsøkt med å hindre utsynet for å sjekke om det er synet av ting som beveger seg forbi med fart som "trigger" han... En del terriere og bulldoger girer seg sinnsykt opp over ting som beveger seg og fyker forbi med stor fart og kan gjerne nappe/jage etter skateboard, sykler, joggere, biler osv som fyker forbi, og å sitte og se på at ting fyker fobi når bilen beveger seg kan stresse dem veldig opp om de er av den typen... Greit å starte med det enkleste og se om det hjelper å eliminere sånne ting... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyFre Des 28 2012, 08:35

Nina skrev:
Hadde jeg vært deg ville jeg først forsøkt med å hindre utsynet for å sjekke om det er synet av ting som beveger seg forbi med fart som "trigger" han... En del terriere og bulldoger girer seg sinnsykt opp over ting som beveger seg og fyker forbi med stor fart og kan gjerne nappe/jage etter skateboard, sykler, joggere, biler osv som fyker forbi, og å sitte og se på at ting fyker fobi når bilen beveger seg kan stresse dem veldig opp om de er av den typen... Greit å starte med det enkleste og se om det hjelper å eliminere sånne ting... happy3
Han blir definitivt interessert når ting beveger seg. Bykser etter løv som fyker avgårde i vinden. Veldig nyskjerrig på syklister uten at han blir spesielt gira osv, så jeg ser tendensene. Han er nemlig rolig i buret under stopp og veldig lav fart, men med en gang vi kommer opp i litt fart så er det fullt leven, så det ligger kanskje noe i det du sier at han blir gira/stressa.
Hørtes ut som om noen holdt på å ta livet av han på motorveien igår. Kjekt med en bullterrier som skriker deg rett i øret happy4
Til Toppen Go down
Tine

Tine


Antall Innlegg : 400
Join date : 07.07.2009
Age : 38
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyMan Des 31 2012, 18:53

Jeg hadde det sånn med Luke en periode da han var valp. Da prøvde jeg (så godt jeg kunne) å overhøre hylinga (vel, ihvertfall late som om jeg overhørte det) og så roste jeg og dyttet i ham godbiter i massevis når han hadde pause i levenet en liten stund. Ga seg etterhvert, men det var grusomt da det stod på husker jeg. Lykke til happy6
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTir Jan 01 2013, 02:45

camillahoel skrev:
Nina skrev:
Hadde jeg vært deg ville jeg først forsøkt med å hindre utsynet for å sjekke om det er synet av ting som beveger seg forbi med fart som "trigger" han... En del terriere og bulldoger girer seg sinnsykt opp over ting som beveger seg og fyker forbi med stor fart og kan gjerne nappe/jage etter skateboard, sykler, joggere, biler osv som fyker forbi, og å sitte og se på at ting fyker fobi når bilen beveger seg kan stresse dem veldig opp om de er av den typen... Greit å starte med det enkleste og se om det hjelper å eliminere sånne ting... happy3
Han blir definitivt interessert når ting beveger seg. Bykser etter løv som fyker avgårde i vinden. Veldig nyskjerrig på syklister uten at han blir spesielt gira osv, så jeg ser tendensene. Han er nemlig rolig i buret under stopp og veldig lav fart, men med en gang vi kommer opp i litt fart så er det fullt leven, så det ligger kanskje noe i det du sier at han blir gira/stressa.
Hørtes ut som om noen holdt på å ta livet av han på motorveien igår. Kjekt med en bullterrier som skriker deg rett i øret happy4

Da ville jeg hvert fall begynt med å prøve å dekke til, og så kan du gi han et trygt tyggeben, som ikke er så godt at han sluker det helt, men godt nok til å holde han opptatt med det, sånn at du distraherer han litt og styrer han over på en ny atferd sånn at ikke gammel vane gjør at han fortsetter den samme uønskede atferden med en gang han kjenner dere er i bevegelse... Smile
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTir Jan 01 2013, 10:13

Jeg har trødd buret hans fullt av tyggesaker før vi har kjørt avgårde, men han har vært veldig lite interessert. Skal prøve igjen med dekt bur og se om han fokuserer mer på hva som skjer inne i buret enn utenfor happy4
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyTir Jan 01 2013, 17:01

camillahoel skrev:
Jeg har trødd buret hans fullt av tyggesaker før vi har kjørt avgårde, men han har vært veldig lite interessert. Skal prøve igjen med dekt bur og se om han fokuserer mer på hva som skjer inne i buret enn utenfor happy4

happy4
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
camillahoel

camillahoel


Antall Innlegg : 866
Join date : 11.06.2009
Age : 39
Bosted : Stavanger

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyLør Jan 05 2013, 16:11

Hadde en 10 min kjøretur med bikkja idag.. Pledd over buret og pipeleken han elsker.. Og det kom ikke et eneste pip fra han under hele turen! happy5 bortsett fra et squeak fra leken i ny og ne Smile
Da krysser jeg fingrene for at det rett og slett var så enkelt at det bare er å hindre utsyn for klumpen biggrin
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptyLør Jan 05 2013, 16:22

Det var godt å høre happy3
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer EmptySøn Jan 06 2013, 01:22

camillahoel skrev:
Hadde en 10 min kjøretur med bikkja idag.. Pledd over buret og pipeleken han elsker.. Og det kom ikke et eneste pip fra han under hele turen! happy5 bortsett fra et squeak fra leken i ny og ne Smile
Da krysser jeg fingrene for at det rett og slett var så enkelt at det bare er å hindre utsyn for klumpen biggrin


happy6

Krysser fingrene for at det fortsetter sånn! happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty
PosteTema: Re: Hysterisk i bilburet under kjøreturer   Hysterisk i bilburet under kjøreturer Empty

Til Toppen Go down
 
Hysterisk i bilburet under kjøreturer
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hysterisk morsomt!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: