LizH
Antall Innlegg : 109 Join date : 13.12.2009 Bosted : Fræna
| Tema: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? Fre Nov 09 2012, 21:55 | |
| Jeg vet at alle veterinærer undersøker våre små for PL, men kvaliteten er erfaringsmessig veldig variabel og avhengig av erfaring med miniatyrraser. Har noen av dere anbefaling av et par veterinærer som er drivende DYKTIGE på PL-undersøkelse? Fortrinnsvis på strekningen Trondheim - Oslo. | |
|
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? Fre Nov 09 2012, 23:16 | |
| Klubbens anbefaling er at dette bør gjøres av en smådyrspesialist. | |
|
LizH
| Tema: Re: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? Fre Nov 09 2012, 23:32 | |
| Ok. Smådyrsspesialist er jo likevel så mangt...? Jeg går ut fra det er stor forskjell på hvor dyktige smådyrspesialisten er på dette avhengig av om denne gjør 30 og 300 slike undersøkelser i året? Ettersom jeg har skjønt er jo dette en ganske subjektiv undersøkelse og da er erfaringen alfa og omega. | |
|
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? Lør Nov 10 2012, 12:22 | |
| Alle smådyrspesialister kan sjekke patella. Når man er smådyrspesialist så har man tatt videre utdanning, så tror nok du kan stole på en smådyrspesialist -)) Feks Oslo Dyreklinikk har speisalister :-)) | |
|
LizH
| Tema: Re: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? Lør Nov 10 2012, 12:56 | |
| En misforståelse fra min side her... jeg tenkte "smådyrveterinær" da det sto "smådyrspesialist". Da er jeg selvsagt "med" igjen Hvor kan jeg finne en oversikt over landets godkjente smådyrspesialister`? | |
|
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? Lør Nov 10 2012, 13:56 | |
| - LizH skrev:
- En misforståelse fra min side her... jeg tenkte "smådyrveterinær" da det sto "smådyrspesialist". Da er jeg selvsagt "med" igjen
Hvor kan jeg finne en oversikt over landets godkjente smådyrspesialister`? På klubbens hjemmeside, under helse finner du en liste over veterinærspesialister http://www.norskpinscherklubb.no/veterinaeligrspesialister.htmlNå står det hvem som er autoriserte øyelysere, men de gjør også andre ting enn å øyelyse (med mindre jeg er helt på viddene her ) | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Hvilken veterinær til patellaundersøkelse? | |
| |
|