Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Rens av teppe/sofa

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa EmptyMan Okt 22 2012, 07:29

Jeg har et problem som jeg må få løst sånn ca i går. Sist uke tisset en av hundene i sofaen(jeg har litt grov stoffsofa), samt utover stueteppet. Jeg har teppe med halvlang lugg, så det er ikke til å legge skjul på at det setter seg. Jeg har gått over med masse varmt grønnsåpevann tre ganger, men lukten er helt forferdelig. Det lukter nesten oppkast, i HELE leiligheten puke3

Jeg var borte fra lørdag ettermiddag til søndag kveld, og da jeg kom hjem i går så tenkte jeg bare at jeg flytter uten tingene mine, for det er nesten ikke mulig å være der. Er det noen som har noe erfaringer med dette, tips? Jeg har jo ikke egentlig lyst til å kaste hverken sofa eller teppet(som begge var ganske dyre), men det er ikke snakk om at jeg orker å være i den lukta et døgn til!

Hjeelp help3
Til Toppen Go down
Vaggen

Vaggen


Antall Innlegg : 49
Join date : 04.05.2010
Age : 36
Bosted : Verdal

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Hmm..   Rens av teppe/sofa EmptyTir Okt 23 2012, 12:47

Du kan jo spraye over med ''Urine Off'' som selges hos dyrebutikker wink3
Har selv reddet noen tepper hos mamma, når vi har vært på besøk der med valpis tidligere happy4
Denne løser opp enzymene i urinet.
Ellers har man jo diverse møbel-rens, hos faghandler wink3

Vet av egen erfaring, at grønnsåpe ikke holder.. dry
Prøv og unngå klor/salmiakk, da disse kan lage flekker/blekning av evnt. farge. (såfremt ingen av delene er hvite/lyse av fargen da selvsagt happy4 )
Kan også ta teppet med i dusjen, tømme på litt klor etc. og spyle direkte av, og henges til tørk.
Har gjort dette selv flere ganger på hvite/lyse tepper. Og det funker utrolig wink3

Lykke til med vaskingen cool
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Re: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa EmptyTir Okt 23 2012, 22:13

Sikker på at ikke det ER spy da? Er de tome i magen og kaster opp bare magesyre og vann så er det jo gult men lukter natulrlig nok spy og ikke urin... puke3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Re: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa EmptyFre Okt 26 2012, 09:04

Helt sikker på at det ikke er spy. Jeg har sett tiss dry

Urine off syns jeg ikke har noen som helst funksjon i verden sad3 Både teppet og sofaen er alt for stort til å putte i dusjen også, og uansett vanskelig å få tørket det igjen. Men jeg fikk tak i industri-rensemiddel, og leide en rensemaskin. Jeg har nesten holdt meg unna stua siden da, men tror det har blitt noenlunde tørt og greit igjen nå. Skal teste det i kveld. Men nå lukter det bare i gangen i stedet. Jeg blir nesten lattermild blink00

Tar med meg bikkjene(eller kanskje jeg burde la de bli igjen?) og en ryggsekk og flytter Rens av teppe/sofa 23807
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Re: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa EmptyFre Okt 26 2012, 09:56

Lei en tepperenser hos Maxbo eller lignende. Det er ikke dyrt, og sofaer og tepper får en skikkelig rens.
Jeg gjorde det, og angrer ikke happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Re: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa EmptySøn Okt 28 2012, 18:57

Jeg gjorde det, men jeg føler fortsatt det lukter litt, og den tok ikke pels i det hele tatt :( Sitter nå med barberhøvel og klesrulle..! Men det tar ikke lukta da. Åårh!
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Re: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa EmptySøn Okt 28 2012, 20:27

Issi og jeg har konferert litt med hverandre og kommet fram at vi tror kanskje ikke vi gidder komme å besøke dere helt enda allikevel vi...! happy4 cool
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Sponsored content





Rens av teppe/sofa Empty
PosteTema: Re: Rens av teppe/sofa   Rens av teppe/sofa Empty

Til Toppen Go down
 
Rens av teppe/sofa
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» I en sofa fra Ikea ;)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: