| En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D | |
|
+16Cesilie Magleddies KristinC Anita.K Fanny Linn Tine Eva Nina (Kennel Dijontoma) mb ElinK tulalula Maria Hilde Sofie AVA Ane 20 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tir Okt 02 2012, 22:27 | |
| (Eller, liten og liten )
Stretto har blitt pappa i Finland, og vi skal få en pinscher til i heimen fra dette flotte kullet Lillegutt har blitt chippet og registrert, og ting er som de skal "der nede" Navnet hans blir: Megamagee Legato Lungo, "Flaks"! Navnet betyr "lang livsarv", og vi håper jo at tassen skal leve opp til navnet sitt, som sin far. Lungo er en forlengelse av ristretto, hvor Stretto sitt navn er hentet ifra, og er i samme familie. Både mamma Lisa og Stretto sine navn har tilknytning til musikk, og det er også i navnet på denne lille karen Hverdags/kallenavnet blir "Flaks". Rett og slett fordi vi føler oss så heldige at vi skal få denne gutten Og det klinger jo veldig bra som hundenavn syns vi:D Avbildet under 4,5uke gammel, er nå 5uker Iom. at alle valpene i kullet etter Stretto og Lisa (Magleddies Mostawesome Megamagee Meliza Muflone) nå er reservert bort, håper jeg at det er i orden at jeg tar meg friheten til å legge ut litt bilder av valpene Lisa er en del av det finske schnauser/pinscher prosjektet, 4.generasjon, og er viltfarget. Selv om hun er feilfarget er kullet godkjent i den finske pinscher og finske kennel klubben. Hun har gjennomgått eksteriørtest og finsk mentaltest, og ellers stiller jo kullet selvsagt alle krav. Når det kommer til farge på valpene, fikk vi oss en liten overraskelse, om man kan si det sånn når man satt der klokken fem på morgenen og egentlig ikke trodde det man hørte Det var forventet at halvparten++ av valpene skulle bli viltfarget, da dette er et dominant gen. Og b/t på 1/3++. Så når halvparten av valpene ble brune,sjokolade/lever farget, kall det hva du vil), som er et ressecivt gen, viser det jo nok en gang at naturen gjør som den vil og at statistikken man hadde forespeilet seg gjør sine krumspring i ny og ne Så ble det tre viltfargete, og kun en b/t gutt. Selvsagt synd at man ikke får sett flere fra kullet rundt omkring i ringene, og at oppdretteren ikke fikk en b/t tispe som hun kunne vise frem litt der. Men det er hun, som hun selv sier, vant til fra tidligere kull i krysningsprosjektet. Det er så spennende for meg å kunne følge et helt kull på denne måten, sammen med oppdretteren som noterer ned alt som har med valpene å gjøre, vekt, temperament, etc.etc. Akkurat nå er det de tre viltfargede som er mest overalt, frøkna er visstnok spinnvill og passer nok utmerket til bl.a. ag Løper på alt uten å tenke seg om et sekund, og tøff som fy, hahaha De fem andre i kullet er roligere, og alle virker flotte så langt Nå er de fem uker gamle, så det blir spennende å følge med på de fremover, nå er det mye som skjer Men, nok jibberjabber fra meg, jeg tenkte det bare var greit med en forklaring på de uriktige fargene før bildene. Om man har lyst til å lese mer om krysningsprosjektet kan man titte her og benytte seg av google translate: links, eller videre på linkesiden der det også fins mer. Nå, bilder
Sist endret av Ane den Søn Des 02 2012, 18:16, endret 8 ganger | |
|
| |
AVA
Antall Innlegg : 457 Join date : 17.08.2011 Age : 45 Bosted : Tvedestrand
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Ons Okt 03 2012, 03:07 | |
| Ååååå, nyyyydelige!! Gratulerer så mye!!! Jeg er VELDIG svak for den sjokkofargen altså, så håper vi får se flere bilder av dem også når de vokser til!! | |
|
| |
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Ons Okt 03 2012, 11:12 | |
| Ååå, for en nydelig gjeng! Og gratulerer til dere, både med det nye familiemedlemmet og med alle "barnebarna". Jeg og Camiro har blitt kjent med ei veldig hyggelig dame som også har pinscher fra samme kennel (Megamagee Metal The Devil). Han er 4. generasjons pinscher/schnauzer kryssning og en herlig hund! Skal bli spennende å følge denne gjengen, så bare pøs på med bilder etterhvert! | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Ons Okt 03 2012, 15:50 | |
| For en supernydelig gjeng!!! Stemmer i med de andre her; øs på med bilder etterhvert som de vokser seg til! Artig med overraskelser på fargefronten!! Og gratulerer så mye med lille gutten! Han er superfin!! | |
|
| |
Ane
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Ons Okt 03 2012, 16:24 | |
| | |
|
| |
tulalula
Antall Innlegg : 273 Join date : 16.08.2009 Age : 48 Bosted : Årnes
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tor Okt 04 2012, 06:19 | |
| Gratulerer!
De viltfargede er helt fantastiske må jeg si... | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tor Okt 04 2012, 09:50 | |
| - tulalula skrev:
- Gratulerer!
De viltfargede er helt fantastiske må jeg si... Enig, de er kjempefine! | |
|
| |
mb
Antall Innlegg : 300 Join date : 10.04.2010 Bosted : Lofoten
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tor Okt 04 2012, 10:20 | |
| Åååå, så skjønne de var Gratulerer så mye med Flaks, det var i sannhet en utrolig nydelig liten valp Tenker nok at Stretto blir en flott "storebror" til den karen Lykke til, regner med at det blir flere bilder etter hvert... | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tor Okt 04 2012, 15:22 | |
| Hurraa og gratulerer så mye igjen!! Gleder meg til lille gullet omsider ankommer faderlandet! Moro med litt overraskelser så lenge det er friske farger det er snakk om (og det var det jo aldri noe tvil om at det ville bli siden man her vært flinke og gentestet så ikke det kommer no sånne overraskelser), og jeg måtte jo le litt av Karo og som jeg sa, så er det egentlig bare fint for da får man seg en påminner om at ikke alt bare er statistikk og at naturen gjør som den vil uansett hvordan reglene egentlig skulle være.. Og jeg stemmer i med Evy og Elin, det jobbes jo iherdig med å prøve å få de brune pinscherne godkjent i standarden, men jeg har alltid foretrukket de viltfargede og har alltid kunnet tenke meg en av dem om de skulle bli godkjent...! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tor Okt 04 2012, 17:47 | |
| Så morro, gratulerer så mye! Gleder meg til å se mer av han! | |
|
| |
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Søn Okt 07 2012, 17:03 | |
| Så utrolig gøy å høre at familien vokser! Blir sikkert kjempestas med en liten valpis i hus igjen Valpene er fantastisk nydelige (selvfølgelig). | |
|
| |
Ane
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Søn Okt 07 2012, 18:54 | |
| | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Søn Okt 07 2012, 21:40 | |
| Så nydelige vil se flere bilder ogskulle ønske noen fotoglade kjøpte en brun en, hehe | |
|
| |
Hilde Sofie
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 08 2012, 14:51 | |
| Ååå, nydelige puppies! | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 08 2012, 17:12 | |
| KAN IKKE SE MERE I DENNE TRÅDEN!!!!!! Nydelige valpiser Gratulerer, din heldiggris | |
|
| |
Anita.K
Antall Innlegg : 1449 Join date : 10.06.2009 Age : 38 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 08 2012, 18:03 | |
| De brune var jo bare de andre å selvfølgelig Grattis med valpis | |
|
| |
Ane
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Søn Okt 14 2012, 23:34 | |
| | |
|
| |
ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 15 2012, 11:41 | |
| Herregud for en vakker gjeng med valper Og jeg må si at de viltfarga er helt fantastisk vakre!! Tråkker sikkert noen på tærne når jeg ymter frempå at det er en farge som burde godkjennes! | |
|
| |
KristinC
Antall Innlegg : 692 Join date : 11.06.2009 Bosted : Horten
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 15 2012, 12:11 | |
| Så nydelige de er alle sammen! Skjønner godt dere gleder dere til å få hjem lille Flaks. Han er en skjønnhet. | |
|
| |
tulalula
Antall Innlegg : 273 Join date : 16.08.2009 Age : 48 Bosted : Årnes
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 15 2012, 21:08 | |
| Helt fantastiske valper, og ikke minst bilder. De er til å spise opp | |
|
| |
Tine
Antall Innlegg : 400 Join date : 07.07.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| |
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Tir Okt 16 2012, 17:22 | |
| Nydelige valper og flotte bilder Vet ikke helt hvor jeg står mtp godkjenning av brun/tan, men hjelpe meg så nydelig de er Kjenner at jeg ønsker meg litt en sånn en, hehe Gleder meg til å se mange, flotte bilder av nurket og Stretto fremover | |
|
| |
Hilde Sofie
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Ons Okt 17 2012, 07:12 | |
| Flotte bilder av de nydelige valpene! | |
|
| |
Ane
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Søn Okt 21 2012, 21:34 | |
| Tusen takk for koselige ord om valpene
Her kommer det litt blanda drops, må forte meg før de alle sammen er flyttet ut av valpekassa 8 uker gamle i dag
Flaks har vært på middagsbesøk hos "naboen" i dag, sammen med noen av søsknene sine, han ser så karslig ut der han sitter
Lufta gikk visst ut av ballongen gitt
Valpene tok nytt sted på strak arm og hadde skikkelig puppyparty Men ene voffsen som bor der ser ut som den er helt skrekkslagen, haha, "hvem slapp inn disse" liksom
Og må legge med noen bilder av Lenni som har flyttet ut av valpekassa :
Han har tatt flyttingen med stor ro, og funnet seg til rette på alle putene i sitt nye hjem, blir ikke mer laidback enn dette
Et lite familieportrett på morsiden, morfar var på besøk i uken som har vært Mamma Lisa i midten (Megamagee Meliza Muflone), flotte morfar Ceriinan Gilbert(8,5år) og mormor Yarracitta Jeppanapoppanen(9,5år)
Nå går dagene skikkelig sakte her, men nå er det ikke mange dagene igjen før Flaks er i hus her | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D Man Okt 22 2012, 09:14 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D | |
| |
|
| |
| En liten familieforøkelse :) OPPDATERT s.3 med litt nye bilder! :D | |
|