Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sjalu hunder

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Sjalu hunder Empty
PosteTema: Sjalu hunder   Sjalu hunder EmptySøn Jul 29 2012, 19:57

Jeg har da altså endt opp med to sjalu hunder. Lea er verst, hun er 1 år. Hun kommer alltid stormende hver gang jeg gir eldste hunden min litt kos feks. Hun presser seg frem, dytter vekk den andre. Dette er veldig frustrerende, og jeg har prøvd å ignorere henne, skyve henne bort, be henne legge seg osv. men det hjelper ikke. Jeg prøver å gi begge to like mye oppmerksomhet, men Lea gir seg ikke, hun skal ha min fulle oppmerksomhet hele tiden. Eldste hunden min finner seg som regel i det, og går vekk.
Noen forslag?
Til Toppen Go down
HeidiM

HeidiM


Antall Innlegg : 89
Join date : 26.06.2009
Age : 52
Bosted : Hammerfest

Sjalu hunder Empty
PosteTema: Re: Sjalu hunder   Sjalu hunder EmptyTir Aug 14 2012, 13:11

Heisann! evighet sia æ har vært inne på forum. hadde samme problem med mine to Pinscher gutter da yngste hunden min kom i "Puberteten".
Trente på at når æ ropte navnet til min eldste hund, så stoppa æ yngste hund med ett kremt og håndflaten samt at øyenkontakten min var på den eldste. med andre ord ignorerte den yngste og brukte symbolikk samt lyd. Men det var en tålmodighets prøve uten likestykke...trening, trening og atter trening. altså tydelig på navn bruken. kaller æ på min yngste hund gjør æ det samme symbolikken med min eldste, så i dag har æ ingen problema. bestemt og tydelige signala så ordne det sæ happy6 og kanskje har det ordna sæ allerede? happy4 uansett, lykke til happy4
Til Toppen Go down
http://hmauno@gmail.com
 
Sjalu hunder
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» separasjonsangst og to hunder?
» Mine hunder...
» Pinscher og "myke" hunder
» Glade hunder
» To hunder sammen alene?

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Atferd & trening-
Gå Til: