|
| Tatovering, bilde! :) | |
|
+16Siri Hera ~Linda~ Lex Gry Elena Kinkade Blomst Nina (Kennel Dijontoma) Kennel Mirenzo Benedicte helle anniken! Cesilie Camilla ElinK Eva 20 posters | |
Av | Innlegg |
---|
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Fre Aug 07 2009, 17:54 | |
| - Eva skrev:
Ja, det er "alveskrift"
Hva har du begynt på? Haha, nå må jeg le, jeg leste twahili (det afrikanske språket, vet ikke hvordan det skrives) først jeg, og har av en eller annen grunn ikke fått opp bildene du la ved på 1 side av skriften. Det var derfor jeg spurte om du hadde noe tilknytning til språket. Min bror kan (eller kunne i alle fall) hele alvespråket i ringenes herre, så er litt kjent med det jeg også Har en tatovering på innsiden av underarmen, skal ta hele underarmen. Halfsleve. Skal ha litt forskjellig, men hovedsakelig blomster, vind, har lyst på en kolibri også dersom det blir plass.. Jeg har ganske tynne og puslete underarmer, så er vel grenser for hvor mye jeg kan ha med Må høre med tatoveringssjappen når jeg kommer tilbake, så får jeg se hva det blir til. EDIT: viser seg at det jeg tenkte på heter swahili, og ikke twahili | |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Fre Aug 07 2009, 17:56 | |
| - Kinkade skrev:
- Så fin den er Eva
Takk - helle skrev:
- Eva skrev:
Ja, det er "alveskrift"
Hva har du begynt på? Haha, nå må jeg le, jeg leste twahili (det afrikanske språket, vet ikke hvordan det skrives) først jeg, og har av en eller annen grunn ikke fått opp bildene du la ved på 1 side av skriften. Det var derfor jeg spurte om du hadde noe tilknytning til språket.
Min bror kan (eller kunne i alle fall) hele alvespråket i ringenes herre, så er litt kjent med det jeg også
Har en tatovering på innsiden av underarmen, skal ta hele underarmen. Halfsleve. Skal ha litt forskjellig, men hovedsakelig blomster, vind, har lyst på en kolibri også dersom det blir plass.. Jeg har ganske tynne og puslete underarmer, så er vel grenser for hvor mye jeg kan ha med Må høre med tatoveringssjappen når jeg kommer tilbake, så får jeg se hva det blir til. Hehe, ja da skjønner jeg du lurte på tilknyting.. Så kult! Får dele det med oss når du har vært å gjort mer neste gang! Lyst på en kinesik drage på ryggen. Slik: https://www.youtube.com/watch?v=eefkflm7Yjk | |
| | | Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Fre Aug 07 2009, 21:35 | |
| Kjempefin tattis Eva | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Lør Aug 08 2009, 08:54 | |
| Den var skikkelig fin. Eva var det vondt å ta den der. PS jeg er pyyyyyyyyyyyyyyyyse. Har så lyst, men jeg tør ikke. |
| | | Lex
Antall Innlegg : 2547 Join date : 11.06.2009 Age : 48 Bosted : Sandefjord
| | | | ~Linda~
Antall Innlegg : 79 Join date : 15.06.2009 Bosted : Stockholm Tullinge
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Lør Aug 08 2009, 10:02 | |
| Jättefin Gadd snyggt...Jag gaddade mej för ca 4 veckor sen men den är inte riktigt klar Ska på Tattomässan i slutet av aug och då blir det ev en gadd till va lite inne på Stjärnfall!! Jag ska även gadda in mina hundar men jag ska leta reda på en som verkligen kan gadda hundar ansikten mm så det blir bra. Mvh Linda | |
| | | Hera
Antall Innlegg : 1526 Join date : 10.06.2009 Bosted : Molde
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Lør Aug 08 2009, 10:36 | |
| Fin tattis | |
| | | Eva Admin
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Lør Aug 08 2009, 14:29 | |
| | |
| | | helle
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Lør Aug 08 2009, 14:37 | |
| Jeg syns det er drit vondt.. Men var mindre vondt enn jeg hadde forestillt meg da. Tror det er bedre å prøve å forberede seg på smerten, istedet for å si til seg selv at det ikke er vondt, da vil man nok kunne få sjokk.. Jeg var av og på i 3 år før jeg hadde mannet meg opp nok til å ta en liiiiiiten tattis. Da jeg var ferdig lurte jeg på hvorfor i h.... jeg bare ikke hadde gjort det før | |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Søn Aug 09 2009, 22:34 | |
| Sååå fiin den ble! | |
| | | Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Søn Aug 09 2009, 23:09 | |
| Så fin den ble, jeg vil også ha på armen!! Søskenbarnet mitt tok akkurat en på samme sted, med navnet på guttungen sin, ble kjempefin den også! Det er mer ubehagelig enn vondt ja! Men jeg husker jeg satt og tenkte at tannlegebesøk faktisk er mye verre! Jeg tok over ryggen, fra skulder til skulder, og det gjorde litt vondt på skulderbladene, men ikke på midten! Så har jeg en i nakken, midt på det beinet der, trodde den skulle gjøre skikkelig vondt, men jeg holdt faktisk på sovne, lå med hodet oppi en sånn stol, ikke vondt i det hele tatt... Det blir jo slitsomt etter en stund, men hvis du skal ha en liten og enkel en, og tatovøren er flink, så kan jo det ta 10-20 minutter, og dèt tåler man, uten tvil! | |
| | | Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Man Aug 10 2009, 15:24 | |
| Ble kjempefint, Eva | |
| | | Eva Admin
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Man Aug 10 2009, 16:21 | |
| Tusen takk! I dag har det begynt å gro skikkelig.. Det kløøøøør ! | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Man Aug 10 2009, 22:17 | |
| - Eva skrev:
- Tusen takk!
I dag har det begynt å gro skikkelig.. Det kløøøøør ! Fingra av fatet, Eva |
| | | Eva Admin
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 08:39 | |
| | |
| | | Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 16:44 | |
| | |
| | | helle
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 16:56 | |
| Jeg syns også det er drit vondt, som jeg skrev over.. Og jeg tror også at mange underdriver når de forteller om det til andre. Neeeida, bare litt ubehagelig, osv. Altså, det er en smerte alle vil klare, men det er vondt!! Bedre å forberede seg på at det gjør vondt, enn å stole på alle de som sier at det bare kiler litt i huden Har vært med to stk når de har tatt tatovering, og de har begynnt å svette i pannen pga det gjør vondt. Ved seinere anledning har jeg hørt dem si til andre at "neida, ikke noe gale, bare prikker litt i huden, skraper litt"... For min del gikk det jo helt fint, men det var vondtvondtvondt.. Har heller ingen problemer med å sette meg ned i tatoveringsstolen igjen, har større problemer med å ta blodprøve f.eks, det takker jeg nei til med mindre jeg er kjempe syk. | |
| | | Eva Admin
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 16:58 | |
| - helle skrev:
- Har heller ingen problemer med å sette meg ned i tatoveringsstolen igjen, har større problemer med å ta blodprøve f.eks, det takker jeg nei til med mindre jeg er kjempe syk.
Enig! | |
| | | Lex
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 17:25 | |
| Jeg mener seriøst at det ikke gjorde vondt. Selvfølgelig var det ikke deilig, er ikke det jeg mener. Men jeg syntes det er mer spennende og interessant. Jeg har på skulderbladet, innsiden av overarmen og på korsryggen. Det mest ubehagelige var helt i sidene på korsryggen. Da jeg tok den på innsiden av armen så snakket jeg bl. annet med min onkel på telefon uten at han merket noe til hva jeg holdt på med. Det eneste jeg angrer på i dag, er at den på ryggen ikke er større, for det er så mange detaljer at den flyter i hverandre. (den er 12 år gammel) | |
| | | Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 17:28 | |
| | |
| | | Lex
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Tir Aug 11 2009, 18:14 | |
| | |
| | | Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Ons Sep 07 2011, 13:35 | |
| Tar opp tatoveringstråden igjen jeg.. Jeg er ikke en tatoveringsperson i det hele tatt, men begge mine søsken er/var det. Jeg har veldig veldig lyst til å ta en tatovering til minne om min kjære søster. Hun hadde flere tatoveringer. Hun hadde bl.a en minnetatovering for sin bestefar som hun aldri fikk møte. Jeg tenker at det kanskje er en fin ting for meg å gjøre, det er jo veldig i hennes ånd å gjøre slike ting. Min bror har fått tatovert et bilde av henne på skuldra. Så gal er ikke jeg! Noen utfordringer har jeg før jeg kan sette i gang. For det første har jeg en samboer som absolutt ikke er noen fan av tattiser.. Mulig han hiver meg ut! For det andre er jeg dritredd for smerte! Det må jo gjøre veldig vondt! Ikke vet jeg hvor jeg vil ha den heller. Det må være et sted det ikke gjør ekstra vondt, et sted jeg kan se det hvertfall av og til, og den må plasseres sånn at det ikke ser teit ut uansett anledning og bekledning. Åsså er jo spørsmålet hva man skal ha. Noe som har gått igjen helt siden hun døde og gjennom begravelsen og på gravstedet hennes er engler. Jeg liker å tenke at hun er i englenes armer nå. Jeg kunne også tenkt meg å ha navnet hennes skrevet. Kanskje med hennes egen håndskrift. Muligens med et engletema.. Den skal ikke være stor i det hele tatt. Så liten som mulig uten at det blir borte eller teit. Noen som har forslag om hvor, hva eller om det finnes noe sted på nettet man kan finne fine forslag? Har googlet litt, men fant veldig lite.. | |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Ons Sep 07 2011, 13:44 | |
| - Julie skrev:
- Tar opp tatoveringstråden igjen jeg..
Jeg er ikke en tatoveringsperson i det hele tatt, men begge mine søsken er/var det.
Jeg har veldig veldig lyst til å ta en tatovering til minne om min kjære søster. Hun hadde flere tatoveringer. Hun hadde bl.a en minnetatovering for sin bestefar som hun aldri fikk møte.
Jeg tenker at det kanskje er en fin ting for meg å gjøre, det er jo veldig i hennes ånd å gjøre slike ting. Min bror har fått tatovert et bilde av henne på skuldra. Så gal er ikke jeg!
Noen utfordringer har jeg før jeg kan sette i gang. For det første har jeg en samboer som absolutt ikke er noen fan av tattiser.. Mulig han hiver meg ut! For det andre er jeg dritredd for smerte! Det må jo gjøre veldig vondt! Ikke vet jeg hvor jeg vil ha den heller. Det må være et sted det ikke gjør ekstra vondt, et sted jeg kan se det hvertfall av og til, og den må plasseres sånn at det ikke ser teit ut uansett anledning og bekledning.
Åsså er jo spørsmålet hva man skal ha.
Noe som har gått igjen helt siden hun døde og gjennom begravelsen og på gravstedet hennes er engler. Jeg liker å tenke at hun er i englenes armer nå. Jeg kunne også tenkt meg å ha navnet hennes skrevet. Kanskje med hennes egen håndskrift. Muligens med et engletema.. Den skal ikke være stor i det hele tatt. Så liten som mulig uten at det blir borte eller teit.
Noen som har forslag om hvor, hva eller om det finnes noe sted på nettet man kan finne fine forslag? Har googlet litt, men fant veldig lite..
Tipset mitt er å oppsøke en tatovør og fortelle personen hva du ønsker. På den måten kan du få en tatovering som er bare din. En god tatovør mener jeg også skal være flink til å tegne og ta hensyn til hva kunden ønsker, samtidig som h*n tør å komme med forslag til hva som fungerer for nettopp deg. Oppsøk gjerne flere tatovører før du bestemmer deg, er viktig å finne en person man liker, da er det lettere å kommunisere. Lykke til med jakten på den perfekte tatoveringen | |
| | | Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Ons Sep 07 2011, 14:16 | |
| Kanskje greit å sette den et sted der du lett kan skjule den med klær? Både siden du ikke er sånn übertattisdame og fordi den er for din egen skyld. Da kan du velge når den skal synes og ikke Det er sikkert også lettere for samboeren å svelge, hehe Jeg ville i hvert fall gjort det sånn, hvis det var meg. Selv har jeg ingen, selv om jeg syns tatoveringer er kjempefint (ikke for stort eller for mange, men likevel...). Er så redd jeg ville gått lei, så det måtte vært noe helt spesielt for at jeg skulle gjort det. Du har jo en veldig fin grunn til din | |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) Ons Sep 07 2011, 14:31 | |
| Jeg har min tatovering midt på ryggen, omtrent 10 cm nedenfor nakken. Den kan jeg skjule eller vise, alt ettersom jeg ønsker. Er veldig fornøyd med valg av sted, kan lett skjule den på f.eks jobbintervju eller familiesammenhenger der ikke alle er like tilhengere av blekk. Neste blir nederst på leggen/ankelen, der kan jeg også skjule den, men den vil jo bli mer synlig enn den på ryggen. Ikke lenge siden jeg satt på jobb og en kollega oppdager først da tatoveringen min og vi har jobbet sammen i over 1 1/2 år | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Tatovering, bilde! :) | |
| |
| | | | Tatovering, bilde! :) | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |