Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Brudd i halen - laserbehandling

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

Brudd i halen - laserbehandling Empty
PosteTema: Brudd i halen - laserbehandling   Brudd i halen - laserbehandling EmptyTor Jul 12 2012, 12:35

Azarel har i noen dager nå hatt en merkelig bøy på halen. Jeg har forsøkt å klemme litt på, og da har han tydeligvis hatt vondt ganske langt ut mot tuppen av halen.
Dro til veterinæren i dag, og da ble det konstatert brudd på halen.
De fortalte at de hadde en hund inne for en stund siden med nesten identisk skade. Da hadde de forsøkt laserbehandlig med godt resultat. Laserbehandlingen utføres med omtrent 10 behandlinger, ca annenhver dag.

Er det noen som har vært borti dette før og evt. vil fortelle om prosedyre og resultat?
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Hilde

Hilde

Antall Innlegg : 79

PosteTema: Re: Brudd i halen - laserbehandling   Brudd i halen - laserbehandling EmptyTor Jul 12 2012, 17:38

Hei, jeg er laserterapeut og på klinikken der jeg jobber bruker vi mye laser. Det har vært brukt mest på hest med forskjellige skader. Vi har også brukt det en del på hund, men med mere diffuse problemer. Det har vært noen mennesker(prøvekaniner) som har gjennomgått en del laserbehandlinger, og der har vi vært innom brist og brudd. happy6
Laser er veldig effektivt. Det fremmer (celle)heling og gjør arrvevet mere tøyelig/bedre/mykere. Det er også smertelindrende. Jeg ville absolutt brukt laser på en halefraktur. Helingsprosessen vil også mest sannsynlig forkortes happy4

Lykke til! happy3
Til Toppen Go down
Lene

Lene

Antall Innlegg : 2752

PosteTema: Re: Brudd i halen - laserbehandling   Brudd i halen - laserbehandling EmptyFre Jul 13 2012, 10:54

Takk for svar. Da krysser vi fingrene for at dette går bra og at Azarel får beholde halen sin. happy6

Han fikk en behandling i går og en behandling i dag, og så skal vi tilbake igjen på mandag. Og i mellomtiden må han gå med skinne og bandasje på halen. Han tar det heldigvis med knusende ro da, flinkingen. Det værste er å holde Kharon unna, så det er han som tidvis må gå med skjerm på hodet. Brudd i halen - laserbehandling 607486
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Sponsored content

PosteTema: Re: Brudd i halen - laserbehandling   Brudd i halen - laserbehandling Empty

Til Toppen Go down

Brudd i halen - laserbehandling
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Løfte hund på bordet etter halen!