Etter 2-3 år på søken etter den perfekte rase, den perfekte oppdretteren, det perfekte kullet og den perfekte hunden, etter å ha bestemt meg og ombestemt meg utallige ganger, etter hundrevis av timer med studier av MH`er på x antall raser og x antall hunder og ikke minst mange og lange diskusjoner med hundevenner og oppdrettere som har de samme kravene til mentalitet og bruksegenskaper som meg selv, så henter jeg endelig vårt nye familiemedlem neste uke.
Og tenk, den lettstelte tispa jeg liksom skulle ha, blir heller en hannhund som krever pelsstell!
Men nå skal jeg vel ikke ha på meg at jeg velger hund etter utseendet, så at det ble som det ble er egentlig ikke så rart likevel.
Så nå venter vi på at den lille, fantastiske mellompuddelen
Se Upp Fair Play skal komme hjem.
Etter å ha studert rasen i lang tid samt fulgt han og søsknene hans fra dagen de ble født, så har jeg sakte men sikkert vent meg til utseende til de krøllete lykkepillene.
En fryd å se på dem der de spretter rundt, lekne og glade og med en holdning som gir ett inntrykk av at alt og alle rundt dem bare er til for nettopp dem!
Lillegutt har ennå ikke fått navn, men det blir enten Caspian eller Strike. Sistnevnte navn foreslo jeg for samboeren min som en spøk, men spøken slo an, så nå får vi se hvem av oss som gir seg først!
Jeg syns jo Strike er kult, også med tanke på stamtavlenavnet, men Caspian syns jeg er ett penere navn.
Her er i alle fall min kommende treningskamerat
:
Her er han sammen med mamman sin
:
Og her har han funnet en bit mose
:
Lillegutt blir ikke noe utstillingshund og jeg frykter at han knapt nok kommer til å få så lang pels at han er presentabel på utstilling en gang.
Til gjengjeld så skal han trenes og vises frem på agility- og lydighetsbanen.
Lillegutt har en suveren kamplyst og er enormt gjenstandsfokusert. Han har også stor utholdenhet og holder interessen oppe for nye ting i lang tid. Finner han leker/bytter så kommer han stolt for å vise dem frem. Han møter nye ting og nye miljø med stor entusiasme og handler først og løser eventuelle problemer på veien i tillegg til at han slipper eventuelle reaksjoner fort. Han veksler også lett mellom full fart og ro og har høy intensitet i alt han foretar seg. Samtidig har han en super avknapp og kan sove hvor som helst når som helst. Han inviterer tobeinte til lek og drakamp og biter han seg fast, så er det ikke snakk om å bytte grep engang! I møte med andre hunder har han ett godt språk og han er en liten lykkepille akkurat som sine foreldre. Jeg kan jeg nesten ikke vente med å bli kjent med dette lille vidunderet og jeg gleder meg stort til å hente han hjem!
I Lillegutt sin slekt er det mange hunder som trenes og konkurreres i både lydighet, agility og bruks samt at hans mormor også er utdannet redningshund. Masse arbeidende hunder i slekta til mitt nye håp altså.
Her er link til fra mamma Mantas første del av MH`en. Man bare MÅ bli glad av å se på den!
Og
her er film av lillegutt som viser litt av kamplysten og utholdenheten sin når han leker og kamper om en strømpe. Stopper ikke han at han kjemper mot to brødre og en stykk oppdretter!!
Kuleste puddelgutten!!