Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Brun nese.

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Hilde Sofie

Hilde Sofie

Antall Innlegg : 761

Brun nese. Empty
PosteTema: Brun nese.   Brun nese. EmptyMan Mar 05 2012, 07:51

Camiro har (de siste ukene) fått sånn delvis brun nese. Syns jo det er litt merkelig iom at den var helt svart da han var enda yngre. Er det slik at pigmentene kan endre seg med alderen (slik at hele nesa blir brun når han blir eldre)? Har såvidt skumlest noe om "vinternese", der hunder (vet ikke om dette gjaldt spesielle raser) kan få brune pigmenter på nesa om vinteren? Noen som vet?
Til Toppen Go down
http://www.pinschercamiro.com
Marita

Marita

Antall Innlegg : 1853

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. EmptyMan Mar 05 2012, 07:58

Ja, pigmentene kan endre seg med alderen og årstidene. Det kan være nesa vil være brun i perioder, eller den kan bli helt brun - det er litt vanskelig å si, den kan jo også like godt bli svart igjen. Så lenge hunden ikke mangler noen vitaminer så er det ikke så mye å gjøre med det, men det er jo heldigvis ikke farlig happy6
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Hilde Sofie

Hilde Sofie

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. EmptyMan Mar 05 2012, 08:00

Marita skrev:
Ja, pigmentene kan endre seg med alderen og årstidene. Det kan være nesa vil være brun i perioder, eller den kan bli helt brun - det er litt vanskelig å si, den kan jo også like godt bli svart igjen. Så lenge hunden ikke mangler noen vitaminer så er det ikke så mye å gjøre med det, men det er jo heldigvis ikke farlig happy6

Takk for svar! happy3
Da krysser jeg fingrene for at den vil bli svart igjen happy6
Til Toppen Go down
Marianne

Antall Innlegg : 237

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. EmptyMan Mar 12 2012, 02:08

Tequila sin nese var også litt brun da hun var 3-4 mnd. Hun er nå 10 mnd og det brune er blitt mye mindre, bare så vidt synlig. De er jo halvsøsken, - kanskje pappa Trayan har litt av skylden happy4
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. EmptyMan Mar 12 2012, 05:35

Marianne skrev:
Tequila sin nese var også litt brun da hun var 3-4 mnd. Hun er nå 10 mnd og det brune er blitt mye mindre, bare så vidt synlig. De er jo halvsøsken, - kanskje pappa Trayan har litt av skylden happy4

Nå skal ikke jeg "legge skylden" på noen av foreldrene (det kan jo være tilfeldig at Camiro og Tequila har/har hatt litt brunt på nesa), men i såfall er det ikke Trayans "skyld" i Camiros tilfelle, de er jo ikke i slekt... wink3
Til Toppen Go down
Marianne

Antall Innlegg : 237

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. EmptyMan Mar 12 2012, 23:43

Hilde Sofie skrev:
Marianne skrev:

Nå skal ikke jeg "legge skylden" på noen av foreldrene (det kan jo være tilfeldig at Camiro og Tequila har/har hatt litt brunt på nesa), men i såfall er det ikke Trayans "skyld" i Camiros tilfelle, de er jo ikke i slekt... wink3

Ok, sorry! Min feil det der. Jeg blandet kortene et øyeblikk. De har så vidt jeg vet samme mor ( Indy) og ikke samme far. Så Trayan er helt uskyldig selvsagt.
happy3
Til Toppen Go down
Hilde Sofie

Hilde Sofie

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. EmptyTir Mar 13 2012, 05:35

Marianne skrev:
Hilde Sofie skrev:
Marianne skrev:

Ok, sorry! Min feil det der. Jeg blandet kortene et øyeblikk. De har så vidt jeg vet samme mor ( Indy) og ikke samme far. Så Trayan er helt uskyldig selvsagt.
happy3

happy6
Til Toppen Go down
Sponsored content

Brun nese. Empty
PosteTema: Re: Brun nese.   Brun nese. Empty

Til Toppen Go down

Brun nese.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Brun nese???
» black and tan dp, generelt mindre en rød/brun?