Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Manchester Terrier

Go down 
+15
KristinC
Gry Elena
Lex
Eva
Antamina
Marte&Spike
Simira
Marita
Anita.K
Blomst
Kaja
Julie
Nina (Kennel Dijontoma)
helle
Cesilie
19 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:00

Jeg driver og kikker og drømmer om hund nr. 2. Har lenge hatt lyst på Pinscher, men har nå også begynt å se på Manchester Terrier. Syns de er nydelige og elegante, og virker relativt greie å håndtere Smile

Er det noen som kjenner til rasen som har lyst til å dele? Evt. kjenner noen som har, eller kjenner til oppdrettere, osv? Forum e.l.?
Til Toppen Go down
helle

helle


Antall Innlegg : 1466
Join date : 11.06.2009
Age : 36
Bosted : Oslo

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:30

Kjenner en, skeptisk mot fremmede + liker ikke andre hunder. Aner ikke om det er slik rasen er, eller om bare den er sånn. Den er veldig skjønn ellers da, og absolut en fin hund.

Men skjønner ikke heeeelt poenget med å gå fra DP til MT da. Riktignok er de litt større, men ikke så mye. Da ville jeg heller valgt pinscher altså.. cool
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:37

Personlig liker jeg jo ikke MTen, så er egentlig ikke no poeng at jeg svarer, i og med at det er ganske åpenlyst at jeg heller ville valgt pinscher, hehe... 👅

Én ting er jo at jeg ikke liker utseendet dems, med den spinkle bygningen, lite fine overlinjen og hodet jeg ikke er helt begeistret for, men det får jo så være, smaken er jo som baken, så det betyr jo ikke at andre kan mene det stikk motsatte, hehe...men det jeg liker minst er det at alle jeg har møtt har vært så usikre og lite "frampå", det jeg liker med pinscheren er jo at den altid er så glad og logrende, så en hund som for det meste går med halen ned og virker usikker og ikke så tydelig glad blir liksom litt trist for meg... happy3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:42

Har ikke så mye erfaring med rasen, men må si meg enig med Nina her. Jeg får ikke til å like den overlinja, og den kuede holdningen. Åsså blir de litt spinkle etter min smak. Jeg liker litt mer "kraft" i hundene.

Pinscher og MT er jo to ganske forskjellige hunder da, så det blir vel litt smak og behag!
Blirspennende å se hva du lander på da! happy3
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:47

helle skrev:
Kjenner en, skeptisk mot fremmede + liker ikke andre hunder. Aner ikke om det er slik rasen er, eller om bare den er sånn. Den er veldig skjønn ellers da, og absolut en fin hund.

Men skjønner ikke heeeelt poenget med å gå fra DP til MT da. Riktignok er de litt større, men ikke så mye. Da ville jeg heller valgt pinscher altså.. cool

Hehe, men det er en forskjell da wink3 MT tispe er optimalt 38, så det blir 10 cm større enn DP og 10 mindre enn Pinscher. Jeg ser hva du mener altså, men er bare ute og snuser litt. De er litt lettere enn Pinscher, uten at de blir for "myndete", syns jeg Smile Men takk for synspunkt!

Nina skrev:
(...) det jeg liker minst er det at alle jeg har møtt har vært så usikre og lite "frampå", det jeg liker med pinscheren er jo at den altid er så glad og logrende, så en hund som for det meste går med halen ned og virker usikker og ikke så tydelig glad blir liksom litt trist for meg... happy3

Veldig enig i det du sier om Pinscheren. Jeg har ikke møtt noen MT personlig, har bare sett de på avstand. Men når det kommer til halen så skal den bæres sånn da, skal ikke bæres høyere enn overlinja. Nei, jeg får vel treffe en før jeg bestemmer meg for noe som helst wink3

Det er en stund til jeg skal ha en hund til altså....jeg har bare så lyst på!! Ikke nødvendigvis valp, men en hund til! Hehe wink3
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:48

Julie skrev:
Har ikke så mye erfaring med rasen, men må si meg enig med Nina her. Jeg får ikke til å like den overlinja, og den kuede holdningen. Åsså blir de litt spinkle etter min smak. Jeg liker litt mer "kraft" i hundene.

Pinscher og MT er jo to ganske forskjellige hunder da, så det blir vel litt smak og behag!
Blirspennende å se hva du lander på da! happy3

Jeg liker på en måte det at de er så "spinkle" som dere sier (elegante, kaller jeg det :P ). Også syns jeg liksom ikke de er så kuet, sånn som mynder ofte er.

Hva mener du når du sier de er ganske forskjellige da? Smile
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:52

Jeg har heller ikke noe godt svar til deg.

Liker ikke rasen og kan ikke skjønne at den blir foretrukket fremfor dvergpinscheren.. happy4
But hey, thats me.. Laughing
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:54

Kaja skrev:
Jeg har heller ikke noe godt svar til deg.

Liker ikke rasen og kan ikke skjønne at den blir foretrukket fremfor dvergpinscheren.. happy4
But hey, thats me.. Laughing

Men dvergpinscher har jeg jo allerede Cool Jeg vil ha en hund i størrelse MT/Pinscher som er elegant og kort- glatthåret! Hjelp meg da, siden ingen av dere liker den jeg har valgt som alternativ Laughing
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:56

Cesilie skrev:
Kaja skrev:
Jeg har heller ikke noe godt svar til deg.

Liker ikke rasen og kan ikke skjønne at den blir foretrukket fremfor dvergpinscheren.. happy4
But hey, thats me.. Laughing

Men dvergpinscher har jeg jo allerede Cool Jeg vil ha en hund i størrelse MT/Pinscher som er elegant og kort- glatthåret! Hjelp meg da, siden ingen av dere liker den jeg har valgt som alternativ Laughing

Jeg har mange, men vil helst fortsette å ha dp jeg da ... ingen over ingen ved siden.. biggrin
Dobermann da.. en supergod nr 2.

(Pinscher er ikke min greie.. sorry :P )
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Blomst

Blomst


Antall Innlegg : 242
Join date : 13.06.2009
Bosted : Trondheim

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 16:58

Jeg skjønner ikke at ikke alle vil ha jaktcocker jeg da laughs Lite pelsstell er det også, bare litt kammings bak ørene. Mihi.

Ellers syns jeg MT er litt kul i motsetning til andre her jeg da. Men terrier er det som stoppa meg i å kjøpe MT i forhold til dp. Liker også størrelsen. Hvis du liker terriere er det jo masse terriere rundt det størrelsen, se på irsk terrier (min favoritterrier!), fox terrier, parson eller jack?
Til Toppen Go down
http://www.blogtown.se/blog.php?id=Maja-Twinki
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:00

Kaja skrev:
Cesilie skrev:
Kaja skrev:
Jeg har heller ikke noe godt svar til deg.

Liker ikke rasen og kan ikke skjønne at den blir foretrukket fremfor dvergpinscheren.. happy4
But hey, thats me.. Laughing

Men dvergpinscher har jeg jo allerede Cool Jeg vil ha en hund i størrelse MT/Pinscher som er elegant og kort- glatthåret! Hjelp meg da, siden ingen av dere liker den jeg har valgt som alternativ Laughing

Jeg har mange, men vil helst fortsette å ha dp jeg da ... ingen over ingen ved siden.. biggrin
Dobermann da.. en supergod nr 2.

(Pinscher er ikke min greie.. sorry :P )

På hvilken måte er Dobermann på størrelse med Pinscher/MT ?? :P Laughing

Nei, dette blir alt for mye stor maskin for min del!! Flott altså, for all del! Men alt for stor for meg.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:03

Blomst skrev:
Jeg skjønner ikke at ikke alle vil ha jaktcocker jeg da laughs Lite pelsstell er det også, bare litt kammings bak ørene. Mihi.

Ellers syns jeg MT er litt kul i motsetning til andre her jeg da. Men terrier er det som stoppa meg i å kjøpe MT i forhold til dp. Liker også størrelsen. Hvis du liker terriere er det jo masse terriere rundt det størrelsen, se på irsk terrier (min favoritterrier!), fox terrier, parson eller jack?

Endelig! happy6 Jeg så flere hadde kommentert at den ikke var så "typisk terrier" i gemyttet som flere andre terriere. Jeg har egentlig ikke noe spesielt sansen for terriere ellers, hehe. De blir litt for "klumpete" for min del. Hun jeg er sammen med skal ha seg jack nå snart, og det blir sikkert morsomt når den kommer wink3 Men litt kjedelig rase syns jeg, ikke en jeg hadde valgt å kjøpe selv!
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:04

Cesilie skrev:
Kaja skrev:
Cesilie skrev:
Kaja skrev:
Jeg har heller ikke noe godt svar til deg.

Liker ikke rasen og kan ikke skjønne at den blir foretrukket fremfor dvergpinscheren.. happy4
But hey, thats me.. Laughing

Men dvergpinscher har jeg jo allerede Cool Jeg vil ha en hund i størrelse MT/Pinscher som er elegant og kort- glatthåret! Hjelp meg da, siden ingen av dere liker den jeg har valgt som alternativ Laughing

Jeg har mange, men vil helst fortsette å ha dp jeg da ... ingen over ingen ved siden.. biggrin
Dobermann da.. en supergod nr 2.

(Pinscher er ikke min greie.. sorry :P )

På hvilken måte er Dobermann på størrelse med Pinscher/MT ?? :P Laughing

Nei, dette blir alt for mye stor maskin for min del!! Flott altså, for all del! Men alt for stor for meg.

Nei den er definitivt større excited .. Men JEG liker ikke den mellomstørrelsen hahaha...
Sorry, jeg er ikke til å stor hjelp.
Tja, annet enn Boston terrieren da.. DEN kunne jeg faktisk tenke meg om jeg ikke skulle avle på den. Lekker sak, i en kanskje mer "rett" størrelse?? biggrin

**

Og jaktcocker er ikke noe for meg som ikke jakter.. Laughing
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:07

Kaja, jeg tror vi rett og slett må bare agree to disagree Laughing Den Boston Terrieren var ikke noe for meg!! Hehe.. Nei, vi får være enige om at DP'en er en nydelig rase wink3 Very Happy
Til Toppen Go down
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:08

Cesilie skrev:
Kaja, jeg tror vi rett og slett må bare agree to disagree Laughing Den Boston Terrieren var ikke noe for meg!! Hehe.. Nei, vi får være enige om at DP'en er en nydelig rase wink3 Very Happy

:P happy4
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:12

Anita.K skrev:
Whippet ? hehe

Godt forslag biggrin

Trivelig rase, indeed

Kennel Courtborne
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 39
Bosted : Larvik

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:16

Jeg kunne ikke finne innlegget til AnitaK, så dette blir min quote wink3

Whippet er fine, men alt for spinkle og "kuet" holdning. Er ikke noe glad i halen mellom beina og så buet overlinje. Det er der grensen går ved MT syns jeg Smile
Til Toppen Go down
Anita.K

Anita.K


Antall Innlegg : 1449
Join date : 10.06.2009
Age : 37
Bosted : Trondheim

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:18

Hehe nei jeg sletta det,men Kaja rakk vist å svare først.
Da jeg så du syns MT hadde grei holdning mens Whippeten var for kuet..


Sist endret av Anita.K den Man Jul 27 2009, 17:19, endret 1 gang
Til Toppen Go down
http://anitakrognes.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:19

Cesilie skrev:
Jeg kunne ikke finne innlegget til AnitaK, så dette blir min quote wink3

Whippet er fine, men alt for spinkle og "kuet" holdning. Er ikke noe glad i halen mellom beina og så buet overlinje. Det er der grensen går ved MT syns jeg Smile

JA, da blir det vel manchestern da..
AV hva jeg vet, er rasen liten i Norge, såå kan jo være vanskelig å finne noe skikkelig bra om ikke de oppdretterene som allerede finnes har super bra kvalitet da. Det vet jeg ikke..

Kan du ikke titte litt på utstillinger fremover da, og snakke litt med folk som har rasen?
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Kaja

Kaja


Antall Innlegg : 2008
Join date : 15.06.2009
Age : 42

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:21

Du har sikkert vært her og tittet alt kanskje, men legger ut linen anyway jeg.. i tilfelle biggrin

http://www.ntk.org/raser/manchester.htm
Til Toppen Go down
http://www.chiodin.com
Marita

Marita


Antall Innlegg : 1853
Join date : 14.06.2009

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:21

Skal du ha en korthårsrase på str med MT eller Pinscher er det jo ikke så fryktelig mye å velge mellom...

Jeg vurderte faktisk MT før jeg vurderte Pinscher (og endte opp med DP biggrin ) Tror det var skjebnen som ville det sånn. Det som er korrekt eksteriørmessig hos en MT er helt feil hos DP (overlinje, ører, haleføring etc.) så jeg klarer ikke helt utseendet, sorry... sad3 Men siden dette ikke bryr deg noe kan jeg i allefall si at vi var i kontakt med kennel X-pected Dinemite, og de virket allrighte.

Skulle jeg valgt en helt annen rase enn DP ville jeg gått for Fransk Bulldog, Boston Terrier eller Kooiker, men that's me som Kaja skrev wink3 Kooikeren har jo litt pels, men ikke avskrekkende pelsstell, og er mange der som gjør det bra i både lydighet og AG.
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/nitrodverg
Julie

Julie


Antall Innlegg : 2315
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Bodø

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:36

Cesilie skrev:
Julie skrev:
Har ikke så mye erfaring med rasen, men må si meg enig med Nina her. Jeg får ikke til å like den overlinja, og den kuede holdningen. Åsså blir de litt spinkle etter min smak. Jeg liker litt mer "kraft" i hundene.

Pinscher og MT er jo to ganske forskjellige hunder da, så det blir vel litt smak og behag!
Blirspennende å se hva du lander på da! happy3

Jeg liker på en måte det at de er så "spinkle" som dere sier (elegante, kaller jeg det :P ). Også syns jeg liksom ikke de er så kuet, sånn som mynder ofte er.

Hva mener du når du sier de er ganske forskjellige da? Smile

Utseendemessig. Aner ikke noe mer om dem, bortsett fra det jeg kan se med det blotte øye. Laughing
Mye mulig det er en flott rase. Aner ikke jeg! :cyclops:
Til Toppen Go down
http://actiontail.com
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:37

Jeg så på MT da jeg skulle velge rase, og liker dem fortsatt godt. De er litt for tynne og pinglete for meg, egentlig, men veldig fine hunder. De har mye til felles med dp og gårdshund, kanskje mer dp enn dsg.

De er jo terriere, med gemytt dertil, men oppdretteren jeg kjenner best (X-pected, som Marita nevner) mener at de er mildere enn andre terriere. De går som oftest fint sammen med andre, og er lekne og aktive hunder. Veldig varmekjære og kosete hunder. Det begynner faktisk å bli en god del MT i Norge, og ikke så altfor vanskelig å få tak i en, skulle jeg tro. Vi har vært på kurs sammen med flere mt-er, og jeg har god inntrykk av arbeids- og lærevilligheten deres.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Marte&Spike

Marte&Spike


Antall Innlegg : 31
Join date : 11.06.2009
Age : 45
Bosted : Ålesund

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 17:49

Jeg kommer akkurat fra trening med Spike, og der møtte vi en MT tispe på rundt året. Dette var ei trivelig liten frøken og absolut ikke tilbakeholden. Inviterte til lek med stor iver og Spike lot seg ikke be to ganger laughs Hun var også veldig åpen i forhold til de menneskene som var der. Svinset glad rundt og hilste på alle som kom biggrin
Dette er den første MT jeg har møtt så vet ikke annet om rasen enn det jeg så idag...Men dette var ihvertfall en kjempetrivelig hund happy6
Til Toppen Go down
Antamina

Antamina


Antall Innlegg : 412
Join date : 10.06.2009
Age : 36

Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier EmptyMan Jul 27 2009, 18:00

Hva med faraohund eller etnahund, de liker jeg. happy4
Til Toppen Go down
Sponsored content





Manchester Terrier Empty
PosteTema: Re: Manchester Terrier   Manchester Terrier Empty

Til Toppen Go down
 
Manchester Terrier
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Amerikansk naken Terrier?
» Bullshit terrier og Rottepinscher:)
» Irsk Ulvehundklubb Norge 31. juli og Norsk Terrier Klubb 1. aug (Nesbyen)
» Staffordshire bull terrier-valpen Rex (eller spike som han nå heter) har fått et hjem :)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: