Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Sovetemperatur

Go down 
+5
Garp
Chilli
Linn
Fanny
Anne&Denniz
9 posters
AvInnlegg
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyLør Jan 28 2012, 11:53

Kanskje et litt vanskelig spørsmål men.... Hva mener dere er laveste komforttemperatur for Pinschere der de skal sove? Forutsatt at de ligger på noe mykt og isolerende mot gulvet men ingenting over seg.
Til Toppen Go down
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyLør Jan 28 2012, 12:14

Jeg prøver meg biggrin selv om jeg har dp og ikke pinscher.

Jeg vil tro at rundt 20-22 grader er komfortabelt.
Mine graver seg ned under dyna vår på vinteren, mens på sommeren når det gjerne blir litt varmere på soverommet, så ligger de enten oppå dyna eller i egen seng happy3
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Linn
Admin
Linn


Antall Innlegg : 3571
Join date : 10.06.2009
Bosted : Akershus

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyLør Jan 28 2012, 15:52

Knøttet vil ha teppe hvis det går under 21-22 grader (iblant ellers også). Zorro vil egentlig alltid ha teppe. Det må være minst 25 om sommeren (altså... 25 om vinteren holder ikke) for at han skal foretrekke å ligge uten. Han kan finne på å ligge uten ellers også, men går det under 21 grader så VIL han ha teppe. Da står han og ser på teppet helt til han får oppmerksomhet eller piper i fortvilelse. Hvis han da ikke får det for seg og tuller seg selv inn, hehe happy4 Knøttet klarer seg som regel selv, så han er grei der. Zorro er bittelitt bortskjemt... cool3
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com
Chilli

Chilli


Antall Innlegg : 19
Join date : 25.11.2011
Age : 46
Bosted : Aust-Agder

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyLør Jan 28 2012, 22:37

Litt merkelig, men min pischer har aldri gravd seg ned, eller likt seg under et teppe! Virker som det er ganske "mot normalt" til pinscher og være...? Men og steke seg under varmepumpa, vedovnen -samt og grille seg på flisene på badet, det er digg happy7

Det har vært nede i 16 grader i stua her nå på morgenene, uten at vår pinscher har rikket seg fra soveplassen sin for og beklage seg. (og han sover uten noe over seg). Trekk er nok værre enn litt kjølig temperatur kan jeg tenke meg.

Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptySøn Jan 29 2012, 12:38

Ja, rundt 20 grader var vel det jeg også kunne tenke meg som laveste temperatur, men gjerne enda litt høyere.

Før når jeg og Denniz bodde alene så lå han under dyna mi hele natten i stort sett, med hodet og alt. Skjønner ikke at han fikk puste. Nå ligger han og en annen hund i bur på eget rom og vi er litt uenige om hvor varmt det må være der... (den andre hunden har jo massevis av pels)

Men når sant skal sies så sover jeg mye bedre nå som jeg ikke har hunden i sengen (slipper at han står og dytter i meg søttielve ganger i løpet av natten for at jeg skal løfte dyna for han når han har havnet utenfor og vil under igjen blink00 ) Han ser ut å trives godt i buret sitt også, går inn selv på kvelden happy3 .
Til Toppen Go down
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyMan Jan 30 2012, 09:58

Har du prøvd å legge inn ett teppe eller pledd i buret? Garp begynte ikke å dytte seg under dyna selv før han passerte året. Nå er det ett must for å få sove sier han. Så har en enorm seng, barnedyne og han regulerer selv ved å flytte på dyna o.l. Pga størrelsen på senga går dette bra. Før med mindre seng ble jeg hentet for å ta over dyna hans. Slitsomt!
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyMan Jan 30 2012, 10:53

Scot har stor kurv og bur, samt at han ofte ligger på det varme badegulvet. Vi har også varme i kjøkkengulvet der kurven hans står.
Han har dyner, skinnfell og haugevis av pledd. Han styrer og danderer verre.
Han liker seg best når det er godt og varmt, blir det for kaldt så kryper han opp i sofaen til oss wub4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyTir Jan 31 2012, 00:50

Tequila ligger i bur om natten. Der har hun flere fleespledd og det er vel 20 -22 grader i rommet tenker jeg. Det virker ikke som hun graver seg ned i pleddene om natten og hun er helt rolig. Om morgenen får hun ligge i sengen med meg noen timer før vi står opp. DA vil hun under dynen happy4 Tjukk dundyne med hele hunden under, hun styrer og graver og prøver og løfte på dynen for å komme under hvis jeg ikke hjelper henne. Og der ligger hun urørlig lenge etter jeg er stått opp. happy3
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyTir Jan 31 2012, 01:34

En sit-rap fra i natt. En herremann Junior skal ha teppe over seg. Mens en tydelig tøffere kjerring, også kalt f*****t som gjorde kål på bossposen rett før midtnatt sikker er varm i hode. Og ikke trenger teppe/dyne.. Men jeg tror en forvert fortalte om "Ota olohuoneessa. Pian liikut turska Kløfta", det fikk bosskjerringa til å sove godt i natt?
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyTir Jan 31 2012, 09:05

Junior skrev:
En sit-rap fra i natt. En herremann Junior skal ha teppe over seg. Mens en tydelig tøffere kjerring, også kalt f*****t som gjorde kål på bossposen rett før midtnatt sikker er varm i hode. Og ikke trenger teppe/dyne.. Men jeg tror en forvert fortalte om "Ota olohuoneessa. Pian liikut turska Kløfta", det fikk bosskjerringa til å sove godt i natt?

Har du fått en rampehund Espen? Mitt Q-kull eksemplar oppfører seg eksemplarisk på "rampefronten". Ikke en sko, ikke en ledning eller noe har han ødelagt, noensinne. happy4
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Temperatur   Sovetemperatur EmptyOns Feb 08 2012, 11:28

Hei Anne og Denniz.

Håper det står bra til med dere.

Dyr generelt liker ikke høye temperaturer. Trivsel i fjøs går opp når dyrene har det kjølig (ikke fryser).

I utgangspunktet tror jeg hunder også er dyr, men at vi har vent dem til å leve innomhus og dermed liker høye temperaturer.

Du merker det nok på Denniz når han er ukomfortabel med varmen.

HIlsen Heidi
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Solveig

Solveig


Antall Innlegg : 53
Join date : 17.07.2011
Bosted : Sarpsborg

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptyOns Feb 08 2012, 14:37

Våre ligger i bur i gangen med en temperatur på ca 18 grader. De tuller seg ikke inn i pledda, men ligger rolig oppå, og det tar jeg som et tegn på at de ikke fryser. Det som nesten er viktigst er at hunden ikke ligger i trekk! Det kan være et triks å legge seg ned på gulvet der hunden sover for selv å kjenne på egen hud om det trekker langs gulvet :-)
Til Toppen Go down
Anne&Denniz

Anne&Denniz


Antall Innlegg : 197
Join date : 29.07.2010
Age : 44
Bosted : Trondheim

Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur EmptySøn Feb 12 2012, 20:57

Heisann Heidi! Vi har det veldig fint her på gården happy3 Håper alt går greit med lille From også! Av en eller annen grunn så får jeg ikke alltid mail når det kommer svar på et emne så jeg så ikke de to siste før nå dry

Det har nok vært ned mot kanskje 17 grader der hundene ligger innimellom men det virker som det går greit det også... Er vel kanskje bedre at det er litt kaldt enn at de ligger for varmt... De ligger i hver sitt bur med pledd over buret sånn at det ikke trekker og god isolering mot gulvet. Men 19-20 grader tror jeg begge hundene kan leve med happy3
Til Toppen Go down
Sponsored content





Sovetemperatur Empty
PosteTema: Re: Sovetemperatur   Sovetemperatur Empty

Til Toppen Go down
 
Sovetemperatur
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: