|
|
| Monkey-business | |
| | Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Monkey-business Man Jan 09 2012, 01:10 | |
| |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Monkey-business Man Jan 09 2012, 02:37 | |
| | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Monkey-business Man Jan 09 2012, 08:23 | |
| Monkey business it is! Jeg tror ikke videoen er ekte. Hvis noen hadde vært så teite at de ga sjimpansen et ladd våpen og hvis sjimpansen hadde klart å trykke ned avtrekkeren (og eventuelt ta av sikringen først) så hadde den garantert mistet våpenet på første skuddet |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Monkey-business Tir Jan 10 2012, 18:53 | |
| - Arne skrev:
- Monkey business it is! Jeg tror ikke videoen er ekte. Hvis noen hadde vært så teite at de ga sjimpansen et ladd våpen og hvis sjimpansen hadde klart å trykke ned avtrekkeren (og eventuelt ta av sikringen først) så hadde den garantert mistet våpenet på første skuddet
Husk at en AK47 er rekylfri! Så den kan ikke sammenlignes med en AG3 eller M16. Og et barn kan klare å trykke inn avtrekkeren. Krever ikke mye kraft. Og har du et usikret våpen. Ja da har du det gående. Vet om en 4 åring som skåt faren sin i foten i Bosnia med et slik våpen. Hadde lagt det usikret med ladegrep på stuebordet. La og sov når sønnen kom og ville ta på våpenet.......... |
| | | Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Monkey-business Tir Jan 10 2012, 19:15 | |
| - Junior skrev:
- Arne skrev:
- Monkey business it is! Jeg tror ikke videoen er ekte. Hvis noen hadde vært så teite at de ga sjimpansen et ladd våpen og hvis sjimpansen hadde klart å trykke ned avtrekkeren (og eventuelt ta av sikringen først) så hadde den garantert mistet våpenet på første skuddet
Husk at en AK47 er rekylfri! Så den kan ikke sammenlignes med en AG3 eller M16. Og et barn kan klare å trykke inn avtrekkeren. Krever ikke mye kraft. Og har du et usikret våpen. Ja da har du det gående. Vet om en 4 åring som skåt faren sin i foten i Bosnia med et slik våpen. Hadde lagt det usikret med ladegrep på stuebordet. La og sov når sønnen kom og ville ta på våpenet.......... Og jeg vet om en som ble skutt av elghunden sin... Riktig nok ikke med denne typen våpen da...antar det må ha vært en eller annen type jaktrifle i.o.m. at de hade vært på elgjakt, men han hadde hvert fall lagt bikja og det usikrede våpener sammen baki bilen og kjørt avgårde...sjakktrekk... Utrolig nok hadde han så flaks at kulen føyk rett mellom armen og kroppen hans, så den sniddet bare ribbena og lagde en stripe langs siden på vei forbi liksom... | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Monkey-business Ons Jan 11 2012, 19:26 | |
| |
| | | Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Monkey-business Ons Jan 11 2012, 23:06 | |
| | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Monkey-business Tor Jan 12 2012, 09:25 | |
| Å si at videoen er fake er kanskje feil... Jeg omformulerer meg og sier at jeg tror (er ganske sikker på at) den er iscenesatt... Men uansett, våpen er ikke noe leketøy nei... Som vi lærte i militæret: Vådeskudd er uakseptabelt. Det skal rett og slett ikke forekomme. Det hadde vært utrolig kjipt å skyte noen pga at man er uoppmerksom eller slurvete. Nå har jeg ikke mye våpenerfaring utenom militæret og jeg vet ikke hvordan man ter seg når man er på jakt, men jeg innbiller meg at man ikke bør går rundt med patroner i kammeret og at man ikke tar ladegrep før man har tenkt å skyte noe? Og de som skyter med hagle går jo med geværet åpent (i alle fall de jeg har sett på tv)... Nei man må være forsiktig. Jeg ser helst for meg at jeg ikke skal ta i et våpen igjen noen sinne. |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Monkey-business | |
| |
| | | | Monkey-business | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |
|