| Id-merking ved 8 ukers alder. | |
|
+10Caroline Tiny Amigo Gry Elena Simira Linn Blomst helle Kaja -linda- *Cathrina* 14 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
*Cathrina*
Antall Innlegg : 359 Join date : 11.06.2009 Age : 33 Bosted : Trondheim
| Tema: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 13:50 | |
| Hei. Jeg fikk ett spørsmål i dag fra ei dame som kjøper seg dp nå. Hun betalte 12,000 får en hund å fikk ikke med ID.chip da hun som selgte valpene sa at hun likte ikke at di skulle id.chipes så tilig ???? Men det skulle man gjøre 1 mnd etter på da den skulle ta vaksine alikavell?? syntes dere at det er svindel? eller jeg vet ikke men det er da Normalt å fa med Id-chip når man betaler full pris på en hund vell?? Var usikker så da spør jeg nå Hva mener dere?
Sist endret av *Cathrina* den Man Jul 27 2009, 01:06, endret 1 gang | |
|
| |
-linda-
Antall Innlegg : 1025 Join date : 10.06.2009 Age : 37 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 13:56 | |
| mange har jo gått opp til 13-14000 nå da, så om bikkja koster "bare" 12000 kroner så kan man betale chip'e selv. Dette er helt opp til hver enkelt oppdretter, og enda mer opp til valpekjøperen som VELGER å kjøpe valp fra denne oppdretteren! Kunne sikkert valgt å kjøpt hund hos en annen oppdretter om hun ikke var fornøyd med det som innebar i prisen | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 13:59 | |
| Min vet. vil helst ikke chippe mine valper så tidlig.. synes de er så små.
Men jeg insisterer, for uansett om jeg hadde betalt chipping i etterkant til mine valpekjøpere liker jeg at det er i orden før jeg sender de avgårde.. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:06 | |
| Nr 1 ) Dette er en hannhund Nr 2) dette er ikke en registret oppdretter, hun har hatt 2 kul før. | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:11 | |
| Det er jo ikke svindel når hun opplyser om det på forhånd. Hver og en velger jo om man syns den avtalen er grei, og om man ikke liker avtalen så kjøper man av en annen oppdretter. | |
|
| |
Blomst
Antall Innlegg : 242 Join date : 13.06.2009 Bosted : Trondheim
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:13 | |
| Jeg syns det er kjekt at oppdretter har chippa før de sender fra seg, men ser ikke på det som det største problemet å få gjort selv heller da. Circus var tattoert da jeg fikk henne, men skynda meg chippe henne med engang. Hos oss koster det 500 kr å få det gjort hvis en gjør det sammen med feks en vaksine, og det er jo ikke akkurat noen sum når man likevel har betalt 12 000 - 13 000 Ellers enig med Helle angående svindel. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:22 | |
| næi næi er jo ikke svindel!. Bare at jeg ble nyskjerring på det med id.chip. Særiøs person dette tror jeg. Men ville bare ''lufte'' tanken på hva dere andre gjør. dette er ei jente som ikke har så mye penger på å bruke til vett, hun fikk nettopp dp av typen sin. å har da ikke noe ''ekstra'' penger å bruke. Å JA jeg syntes det er litt domt å kjøpe seg (få) hund når man ikke har rå til sånt. Men det er det ikke opp til meg å bestemme. Derfår jeg ville spørre dere vettu | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:24 | |
| Håper hun har "råd" til forsikring da... For har hun ikke det så har hun vel ikke penger til at valpen brekker beinet... (ref en annen tråd på forumet). | |
|
| |
Simira
Antall Innlegg : 1072 Join date : 14.06.2009 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:30 | |
| Det er mange veterinærer som visstnok ikke vil chippe så tidlig, fordi det er større sjanse for at chippen vandrer da? Er det jeg har blitt fortalt ihvertfall. Neimen om jeg vet. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 14:34 | |
| Helt sandt.. Vet ikke jeg næi. Snakket så vit med henne bare. | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 15:37 | |
| Jeg pleier å chippe og vaksinere når jeg helsesjekker kullene, jeg liker også at alt er klart når valpen skal flytte. Men om dama opplyser på forhånd aå er jo det greit synes jeg | |
|
| |
Tiny Amigo
Antall Innlegg : 107 Join date : 10.06.2009 Age : 41 Bosted : Verdal
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 15:45 | |
| Det koster ikke en formue å ID-merke en valp, så hvis hun ikke har råd til det, så tror jeg hun må vurdere om hun har råd til å ha hund......Det er nå min mening.
Til dyrlegen jeg bruker så koster det ca. 300kr å ID-merke en hund med chip. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 15:59 | |
| Jepp;) 300 jeg betale 1,000 med vaksine da | |
|
| |
Caroline
Antall Innlegg : 3132 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 16:07 | |
| Jeg synes det er rart at noen ikke chipper valpene før de selges. De kan vel ikke registreres i NKK, hvis de ikke er chippet? Eller tar jeg feil? | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 16:25 | |
| - Caroline skrev:
- Jeg synes det er rart at noen ikke chipper valpene før de selges. De kan vel ikke registreres i NKK, hvis de ikke er chippet? Eller tar jeg feil?
Tror du har rett her, men jeg finner ikke noe på nkk sine sider der det står at valpene må id-merkes av oppdretter, eller om det kan gjøres av valpekjøper og bevisene på id-merkingen ettersendes til oppdretter eller til nkk på en eller annen måte. "ID-merking av valpene kan skje på grunnlag av den midlertidige registreringen, slik at valpene allerede ved levering kan få sin individbaserte ID-merking (mikrochip eller tatovering)." | |
|
| |
Marion G
Antall Innlegg : 995 Join date : 10.06.2009 Age : 48 Bosted : Haugesund
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 18:09 | |
| Mangen vetrinærer liker ikke å chippe så små valper fordi Chippen kan begynne å vandre.Vetrinærenen jeg brukte på å chippe mine sist gang lurte på om vi ikke kunne vente litt pga dette.Men jeg liker også å ha alt i orden før jeg selger dem. | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 23:22 | |
| Dette fikk jeg fortalt da jeg hentet fixa, hun ble chipet som valp, hun var 10 måneder da vi hentet henne og da sa oppdretter at chipen hadde vandret litt. den ble satt i nakken, men ligger nå på siden av halsen. Vet ikke om det gjør det til alle, men har hvertfall skjedd hos frøken fix å jeg slenger meg også på med at dette ikke er svindel. Synes det er helt greit å forståelig at denne damen/odrettern vil vente pga dette. og prisen er fortsatt riktig, syns ikke man skal "skå av" på prisen bare for at valpen ikke er chipet. Dog om jeg hadde vært oppdretter hadde jeg nok chipet valpene før jeg sendte dem fra meg! Så lenge valpen er/bli registrert i nkk og alt er greit hadde ikke jeg hadd noen problem med dette. | |
|
| |
Magdalena
Antall Innlegg : 332 Join date : 11.06.2009
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Søn Jul 26 2009, 23:48 | |
| I Sverige chippas alla valpar vid veterinärbesiktningen (8 veckor) och detta nr förs in på stamtavlan och likaså på ägarregistreringen till SKK. Fördelen är att hundens namn med chipnr kommer till SKK och det kan vara ett sätt för polisen att finna vägen hem för en bortsprungen (renrasig och reggad) hund, enkelt att gå in på SKK Hunddata. Jag skyndar mig alltid med att skicka in ägarbevisen om det värsta tänkbara kan inträffa.... Skickas inte chipnr till NKK? | |
|
| |
Fixa
Antall Innlegg : 1302 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Trondheim (Rognes)
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Man Jul 27 2009, 00:27 | |
| - Dogbytes skrev:
- I Sverige chippas alla valpar vid veterinärbesiktningen (8 veckor) och detta nr förs in på stamtavlan och likaså på ägarregistreringen till SKK. Fördelen är att hundens namn med chipnr kommer till SKK och det kan vara ett sätt för polisen att finna vägen hem för en bortsprungen (renrasig och reggad) hund, enkelt att gå in på SKK Hunddata. Jag skyndar mig alltid med att skicka in ägarbevisen om det värsta tänkbara kan inträffa....
Skickas inte chipnr till NKK? Dette lurte jeg litt på! For Fixa kommer jo fra chevrolinas i sverige. oppdretter hadde klistret chip nummer på eierkontrakten og i stamtavlen. og jeg finner henne i hunddata på skk når jeg bare skriver chip nummeret. men da jeg skulle til vet med henne etter vi kom hjem, så fant de INGEN info i chipen, bare nummeret dukket opp. Hva kan det være?? Hun hadde ikke rukket og bli omregistret enda da vi var til vet. | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Man Jul 27 2009, 00:53 | |
| - Fixa skrev:
- Dette fikk jeg fortalt da jeg hentet fixa, hun ble chipet som valp, hun var 10 måneder da vi hentet henne og da sa oppdretter at chipen hadde vandret litt. den ble satt i nakken, men ligger nå på siden av halsen. Vet ikke om det gjør det til alle, men har hvertfall skjedd hos frøken fix å jeg slenger meg også på med at dette ikke er svindel. [/size]Synes det er helt greit å forståelig at denne damen/odrettern vil vente pga dette. og prisen er fortsatt riktig, syns ikke man skal "skå av" på prisen bare for at valpen ikke er chipet. Dog om jeg hadde vært oppdretter hadde jeg nok chipet valpene før jeg sendte dem fra meg! Så lenge valpen er/bli registrert i nkk og alt er greit hadde ikke jeg hadd noen problem med dette.
Sier det igjen jeg da Har da aldri sakt at dette var noe som helst svindel eller noe Dette var ei vennine av meg som lurte på som jeg ikke klarte å svare på så da spurte jeg dere HVA dere er vant med/hva som er normalt. Rent høffelig Vanlig spørsmål som jeg lurte på bare! Ville bare høre/lese :P=) | |
|
| |
Fixa
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Man Jul 27 2009, 01:09 | |
| - *Cathrina* skrev:
- Fixa skrev:
- Dette fikk jeg fortalt da jeg hentet fixa, hun ble chipet som valp, hun var 10 måneder da vi hentet henne og da sa oppdretter at chipen hadde vandret litt. den ble satt i nakken, men ligger nå på siden av halsen. Vet ikke om det gjør det til alle, men har hvertfall skjedd hos frøken fix å jeg slenger meg også på med at dette ikke er svindel. [/size]Synes det er helt greit å forståelig at denne damen/odrettern vil vente pga dette. og prisen er fortsatt riktig, syns ikke man skal "skå av" på prisen bare for at valpen ikke er chipet. Dog om jeg hadde vært oppdretter hadde jeg nok chipet valpene før jeg sendte dem fra meg! Så lenge valpen er/bli registrert i nkk og alt er greit hadde ikke jeg hadd noen problem med dette.
Sier det igjen jeg da Har da aldri sakt at dette var noe som helst svindel eller noe Dette var ei vennine av meg som lurte på som jeg ikke klarte å svare på så da spurte jeg dere HVA dere er vant med/hva som er normalt. Rent høffelig Vanlig spørsmål som jeg lurte på bare! Ville bare høre/lese :P=) Jeg svarer bare på dette jeg! For du spurte jo et spørsmål. og da får du meningen min! - *Cathrina* skrev:
Jeg syntes dette er litt svindel? eller jeg vet ikke men det er da Normalt å fa med Id-chip når man betaler full pris på en hund vell?? Jeg sier jo ikke at du mener dette er svindel. Men jeg synes ikke det er svindel selv om hunden ikke blir chippet, og solgt for full pris. og ja det er nok normalt å selge valper med id-chip, da nesten alle oppdrettere gjør dette Kjære deg, du må ikke være så raskt til å ta til deg ting, eller tro at alt er rettet mot deg, på noen som helst (negativ) måte! Ingen her som påstår at du har sagt eller gjordt noen ting galt
Sist endret av Fixa den Man Jul 27 2009, 01:14, endret 1 gang | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Man Jul 27 2009, 01:11 | |
| Åj. sorry.Litt trøtt jeg. Glemte at jeg hadde skrevet det som et ''spørsmål'' i begynnelsen Unskyld . uff, Næi å Næi, da går jeg å legger meg jeg altså før det blir mere feil her God natt å Tusen takk får svar. Snakket med henne å det er ornet. Alle er fornøyde å glade;) Tihi | |
|
| |
*Cathrina*
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Man Jul 27 2009, 01:16 | |
| - Fixa skrev:
- *Cathrina* skrev:
- Fixa skrev:
Sier det igjen jeg da Har da aldri sakt at dette var noe som helst svindel eller noe Dette var ei vennine av meg som lurte på som jeg ikke klarte å svare på så da spurte jeg dere HVA dere er vant med/hva som er normalt. Rent høffelig Vanlig spørsmål som jeg lurte på bare! Ville bare høre/lese :P=) Jeg svarer bare på dette jeg! For du spurte jo et spørsmål. og da får du meningen min!
- *Cathrina* skrev:
Jeg syntes dette er litt svindel? eller jeg vet ikke men det er da Normalt å fa med Id-chip når man betaler full pris på en hund vell?? Jeg sier jo ikke at du mener dette er svindel. Men jeg synes ikke det er svindel selv om hunden ikke blir chippet, og solgt for full pris. og ja det er nok normalt å selge valper med id-chip, da nesten alle oppdrettere gjør dette
Kjære deg, du må ikke være så raskt til å ta til deg ting, eller tro at alt er rettet mot deg, på noen som helst (negativ) måte! Ingen her som påstår at du har sagt eller gjordt noen ting galt Aww Du er go du Å nå må du også gå å legge deg kl er 03.16 på natta!! Gale meneske som sitter på forum mitt på natta HAHAHAHA. | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| |
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. Man Jul 27 2009, 12:40 | |
| Jeg sender inn chip nummer sammen med registreringen til NKK sånn at alt kommer inn sammen. Da står også chip nr på stamtavlen samt i dogweb. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Id-merking ved 8 ukers alder. | |
| |
|
| |
| Id-merking ved 8 ukers alder. | |
|