Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 For

Go down 
+18
Monica P
Marianne
Eva
tulalula
Camilla J
Katharina
Hilde
Nina (Kennel Dijontoma)
Irene
Marte
Lex
Hilde-pin
Marion G
Cathrine&Jazzi
Garp
Fanny
Simira
Trym
22 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

For Empty
PosteTema: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 11:20

Hei alle sammen og Godt Nyttår.

From fiser!!!! Mye og det lukter aldeles forferdelig.

Vi bruker RC, junior. Har fått anbefalt Apetitt fra Felleskjøpet men er skeptisk til dette foret.
Vi har også hørt at Eukanuba gir mye avføring.

Noen som har gode erfaringer de vil dele med oss. happy5

Vennlig hilsen Heidi
Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 11:41

Vi bruker Vom og Hundemat, og er veldig fornøyd med det, i likhet med mange andre. De fleste hunder liker det bedre også. Smile Odin liker ikke V&H, så til han har vi startet med Robur, som vi er veldig fornøyde med, både i pris og kvalitet.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Fanny

Fanny


Antall Innlegg : 2788
Join date : 01.08.2010
Bosted : Akershus

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 11:42

Råfôring biggrin
Mange muligheter her. Enten fullfôre på V&H, lage til rått selv, eller kombinere.
Jeg har prøvd tre varianter av fôring:
1. kun tørrfôr (RC og Eukanuba)
2. både tørrfôr og rått (overgangsperiode, fra tørt til rått)
3. kun rått
Hundene fungerer bra på begge tørrfôrene, men får mere avføring, og promper wink3
Når jeg fôrer på rått (jeg bruker både V&H og diverse kjøtt og bein, alt ettersom hva jeg har/får tak i) får hundene mindre avføring, de promper omtrent aldri, og de er lettere å holde vekta på.
I tillegg får de bedre ånde, og tennene ser penere ut biggrin
Siden mine nekter å spise rå fisk blink00 så bruker jeg olje i maten, selv om de iblant får kokt eller stekt fisk (for det synes de er kjeeeempegodt!).
Hvis hunden spiser V&H 25 (med laks) er det neppe behov for å tilsette olje i maten.
Mine har kjempefin pels og gode klør happy3
Det er nok også mye sunnere å spise bein, som en del av kostholdet, kontra å spise andre tyggeting (griseører osv).
Gir dentastix hver dag også...
Til Toppen Go down
http://www.kizzkizz.net
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 11:48

Garp har tendenser til å få myk avføring i ny og ne. Nå som han går på Hills vet essentials fungerer magen veldig bra. Lukter lite, fiser lite og tennene (og ånden) er fine. Så det kan jeg ihvertfall anbefae å prøve. Det hjelper også for flere problemer så er veldig fornøyd med foret. happy6
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Gjest
Gjest




For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 12:37

Vi har prøvd noen typer for i løpet av årene. Felleskjøpet sitt anbefaler jeg ikke hvis de ikke har forbedret seg siden den gangen det het Labb. I alle fall passet det ikke for våre hunder. De måtte spise mer av det for å få det de trengte og avføringen var ikke så bra. Mye, myk og mye lukt. Nå bruker vi Eukanuba for små og mellomstore raser (for seniorer). Det er vi godt fornøyd med. Har også brukt Pro Plan tidligere, som også var bra. Men jeg tror det kommer an på hunden også.
Til Toppen Go down
Simira




Antall Innlegg : 1072
Join date : 14.06.2009
Bosted : Oslo

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 13:25

Det kommer definitivt an på hunden. Kovu var særdeles "luftig" på Eukanuba. Odin gikk dårlig på Hills.
Appetitt er et nytt fòr fra Felleskjøpfolkene, Labb selges også fremdeles. At Trude Mostue reklamerer for det er vel neppe noe bra tegn. :P Men det virker ganske ok, og all næringsinfo ligger på nettsidene deres.
Men om du vil prøve Appettitt så har jeg flere gratiskuponger, om du vil ha noen kilo for å prøve.

Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Gjest
Gjest




For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 13:45

Jeg trodde Labb opphørte å eksistere etter at de begynte med Apetitt, men sånn kan man ta feil. Har på følelsen de bare reklamerer for Apetitt (?).
Til Toppen Go down
Cathrine&Jazzi

Cathrine&Jazzi


Antall Innlegg : 457
Join date : 11.12.2009
Age : 37
Bosted : Sandefjord

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 15:39


Jeg mener at hva slags for som fungerer kommer an på hunden. Min første hund gikk på RC når hun kom til meg. Hun hadde masse avføring. Hun var konstant dårlig i magen og prompet også mye, pelsen var heller ikke fin. Men jeg veit om mange hunder som fungerer bra på RC.

Jeg byttet så til apetitt, da hadde hun flott avføring og prompet nesten ikke. Pelsen ble også bedre.

Når jeg begynte å trene agility merket jeg at hun ble tynnere og jeg gikk i butikken for å spørre etter et for med mer energi og bytte da til Pro plan. Dette har også fungert flott på henne.

Når hund nummer to kom gikk hun på eukanuba og da har den første stjelt endel av det foret, pelsen hennes ble da mye mykere og fikk bedre glans. Så nå er vi i overgangsfasen til å bytte til det. Jeg har ikke merket at hun har fått noe mer avføring med dette foret.

Derfor mener jeg at du må nesten bare prøve deg fram, fordi noe som fungerer bra på noen hunder fungerer ikke på andre. wink3
Til Toppen Go down
http://jazziogcathrine.weebly.com
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 17:25

Jeg anbefaler på det sterkeste å ikke bruke Labb,labb er bannlyst i dette huset,vet ikke hvordan det er med appetitt,men kommer ikke å bruke for til hundene fra felleskjøpet mer. Fikk syke hunder,og en hund som maåtte avlives som følge av labb foret. Bruker nå specifikk,det fungerer bra,gir også rå kylling ,og middagsrester innimellom
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Hilde-pin

Hilde-pin


Antall Innlegg : 152
Join date : 24.06.2009
Bosted : Lesund

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 17:47

Marion G skrev:
Jeg anbefaler på det sterkeste å ikke bruke Labb,labb er bannlyst i dette huset,vet ikke hvordan det er med appetitt,men kommer ikke å bruke for til hundene fra felleskjøpet mer. Fikk syke hunder,og en hund som maåtte avlives som følge av labb foret. Bruker nå specifikk,det fungerer bra,gir også rå kylling ,og middagsrester innimellom


Hva var det med foret som gjorde at hunden måtte avlives?
Til Toppen Go down
Marion G

Marion G


Antall Innlegg : 995
Join date : 10.06.2009
Age : 47
Bosted : Haugesund

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 18:51

Ja,mest sansynligt i følge vetrinæren,nyrene ble tette av nyregrus,på den som måtte avlives,før den tid,mistet alle hundene pelsen,og var ganske så stygge,mye avføring,jeg sluttet umidelbart med det foret,og det gikk bare noen uker før hundene ble fine igjen,og utsletta forsvant helt,men den siste ble aldri frisk. Da hadde hundene gått på dette foret i noen år. Husk at Labb er kansje best i test,men det er ikke forsket på hund,men tilsettningene er forsket for en minks behov,ikke en hunds
Til Toppen Go down
http://kennelbigrocymonty.webs.com/
Lex

Lex


Antall Innlegg : 2547
Join date : 11.06.2009
Age : 47
Bosted : Sandefjord

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 19:39

Her i huset har vi også prøvd mye forskjellig.. Lex var veldig småspist som unghund. Det han fungerte best på var Eukanuba Working & Endurance, men det er jo et høyenergifôr. V&H fungerte til en viss grad, han ble veldig hard i magen, men det største problemet var at det ble dårlig fordi han spiste så lite av gangen. Etter han ble kastrert forsøkte vi oss på Apetitt etter ovetalelse fra en selger. Det fungerte overhode ikke. Han har aldri røytet og luktet så mye hund som da. Det siste snaue året gikk han på RC light for mellomstore hunder, og det fungerte helt supert på alle områder!

Ani har alltid gått på en eller annen form for RC og fungerer så bra at jeg aldri har vurdert å bytte. Har gitt litt Eukanuba innimellom på besøk hos mamma og pappa, men det syntes han ikke er så godt. Han er også småspist, har prøvd flere ulike varianter og han fungerte best på den som het Beauty, så da sluttet de selvfølgelig å produsere den.. dry Nå bytter vi litt på mellom vanlig adult small og sper på litt med Malteserfôret vor variasjonens skyld. happy3

Det står så kekt på posen med malteserfôr at de får lange fine hvite hår.. Så jeg tenkte kanskje Ani kunne anlegge nisseskjegg til jul, men det var visst ikke helt sånn det fungerte.. happy6
Til Toppen Go down
http://www.far-away.org
Marte

Marte


Antall Innlegg : 3032
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Langhus

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 19:51

Lex skrev:


Det står så kekt på posen med malteserfôr at de får lange fine hvite hår.. Så jeg tenkte kanskje Ani kunne anlegge nisseskjegg til jul, men det var visst ikke helt sånn det fungerte.. happy6

lol! lol! lol!

Her fungerer alle mine supert på vanlig Royal Canin, og det skal nok mye til før vi bytter happy3
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Irene




Antall Innlegg : 990
Join date : 14.06.2009
Bosted : Kløfta

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 20:15

Her fores det med Eukanuba og alle har fin pels og normal avføring. Men det er noen vclpekjøpere (3 stk av 3 forskjellige kull) som har prøvd Labb og alle mistet glansen i pelsen og ble tynne.
Til Toppen Go down
http://www.rattenjager.com
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 20:16

Vil bare påpeke at Labb og Appetitt ikke er det samme, selv om det kommer fra samme fabrikken...denne fabrikken produserer også mye annet, som fôr til produksjonsdyr og mat til mennesker... Appetitt er utviklet som et premiumfor som skal kunne konkurrere med andre premiumfôr på markedet og er framstilt av kun norske kvalitetsråvarer... Vi har andre regler i Norge enn i utlandet som gjør at man analyserer råvarene som brukes i foret, før det brukes i fôret, og ikke bare analyserer det endelige resultatet sånn som man gjør i utlandet, og kort reisevei både på råvarer og fra fabrikk til butikk gjør at dette er et mye "ferskere" fôr enn de andre store utenlanske merkene, og på mange måter tryggere (pga vår måte å analysere råvarer som brukes i fôr på) og i mange tilfeller også mindre allergiframkallende i forhold til lagermiddallergikere, pga mye kortere lagringstid... Labb er IKKE et premiumfôr og kan ikke sammenliknes med kvaliteten på Appetitt, og dette sier til og med mannen som i sin tid også satt sammen Labb-opskriften... happy3 Appetitt er forresten heller ikke "Felleskjøpet sitt fôr", men er utviklet og produsert av Agripet for salg i faghandelen (dyrebutikkene), mens Labb er Felleskjøpet sitt fôr...

Om fôret fungerer varierer jo fra hund til hund akkurat som med alle andre fôr, men jeg er veldig skeptisk anlagt til alt inntil jeg selv har prøvd det og fått gjort meg opp min egen mening, og har snakket mye med mannen som har framstilt dette fôret, vært på forelesninger med han, spurt, grav og diskutert med han, vært på fabrikken og sett hele prosessen selv osv før jeg i det hele tatt gikk med på å prøve det selv for å gjøre meg opp min egen mening, og var veldig fornøyd med de svarene jeg fikk og fôret fungerte veldig fint her, så etter å ha gjort mine egne forsøk følte jeg meg også komfortabel med å selge dette i butikken... happy3 Nå fôrer jeg ikke bare på det, fôrer hundene mine hovedsakelig på V&H, men bruker både Royal, Eukanuba og Appetitt som tørrfôr i tillegg, men vi har veldig mange utrolig fornøyde kunder på dette, som fôrer kun på dette... Etter at Jonas hadde gått på RC light (jeg bestemte meg for å prøve dette da han ble kastrert, siden han er et matvrak uten like og jeg da tenkte at jeg ikke trengte å redusere fôrmengden uten å risikere at han ble tjukk etter kastrering) var han veldig stygg i pelsen med null musklatur igjen, så han så veldig smal og hengslete ut, pga at det er alt for lite fett og protein i lightfôret og det gjorde pelsen sprø og forårsaket fullstendig muskelsvinn...valgte derfor å prøve Energy-fôret da jeg skulle prøve Appetitt, da dette er høyt på fett og protein, og han endret seg da veldig raskt tilbake til sånn han så ut før, mye mer muskelsatt og mye bedre i pelsen... Jonas tåler heller ikke alle typer fôr like godt og fungerer egentlig best på V&H da det er mange tørrfôr som gir han kløe, så han er egentlig den perfekte hunden å teste kvaliteten på fôr på, haha, og Appetitt funket supert på han... happy3


Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
Hilde

Hilde


Antall Innlegg : 79
Join date : 30.06.2009
Bosted : Hærland, IØ

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 02 2012, 21:01

Vi har alle tre på Eukanuba og det fungerer fint, kjenner også til andre Pinschere som fungerer veldig bra på Eukanuba. De er fine i pelsen, og de er sunne og friske :-) Får faktisk spesielt mye skryt av ukjente på hvor blanke og fine de ser ut :-) Den ene har noe mere avføring enn de andre to så det er nok veldig individuelt biggrin
Til Toppen Go down
Katharina

Katharina


Antall Innlegg : 199
Join date : 30.04.2010
Bosted : Asker

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyTir Jan 03 2012, 08:39

Mine får 50/50 med ProPLan og Vom og Hundemat. Fungerer veldig fint. Har prøvd Eukanuba, men den ville de faktisk ikke ha (selv ikke matvraket mitt). Ellers har jeg også prøvd Breeder`s Choice (leddfòret), og det fungerte de egentlig veldig bra på, lite avføring og høy smakelighet, men det er det mye kalorier i, så "noen" så ut som tønner etter noen uker på fòret, så dermed ble det tilbake til ProPlan.

Jeg har også brukt Royal Canin, ett helt år mens Lissa var valp/unghund, men det fungerte hun ikke så godt på. Så tydelig bedring i pels og "hold" (tenker da muskler, for hun var veldig spinkel på dette fòret) da jeg byttet til Pro Plan. Jeg er generelt ikke så fan av RC, pga. egen erfaring og det faktum at det er tilsatt taurin, noe som normalt finnes i kjøtt, m.a.o. RC inneholder ikke nok kjøtt til å dekke en hunds tauringbehov (hverken ProPlan eller Eukanuba har trengt å tilsette taurin)...
Til Toppen Go down
http://www.lisienta.com
Trym

Trym


Antall Innlegg : 20
Join date : 27.07.2009
Age : 63

For Empty
PosteTema: Litt om alt   For EmptyTir Jan 03 2012, 18:22

Så innmari kjekt å ha forumet å lufte sine utfordringer på.

Trym fikk Proplan fra oppdretter. Dette var den gangen litt kronglete å få tak i her i Trondheim. Derfor gikk vi over til RC og det fungerte supert på ham. Han fikk også V&H våtfor innimellom. Det var jo rene desserten. Dette gjelder også for From.
I tillegg får han grønsaker , ris, pasta og fisk når vi har rester fra middag. Uten krydder selvsagt.

Så da vi fikk From fortsatte vi med RC som han fikk fra oppdretter, men som jeg nevnte i starten flytter vi snart hjemmefra og lar ham være alene. Det stinker både forann og bak. Ånden har blitt bedre etter tannfellingen, men den er på ingen måte god, som den skal være hos en ung hund (8 mnd).
En husvenn med svart elghund anbefalte Apetitt. Han hadde dårlig erfaring med Eukanuba. Jeg var i utgangspunktet skeptisk med tanke på Labb. Nå har jeg blitt litt mere opplyst og kan muligens prøve dette. Prisen spiller ikke så stor rolle når man har bare en hund. Forskjellen blir marginal.

Noen som vet hvor vi får Hills i Trondheim?

Tror nok det er veldig individuelt hva som er riktig for for den enkelte hund. Det handler også om at vi er litt redde for å prøve for mye. Hvor bra kan det være å teste ut for mange fortyper og hvor lenge skal man prøve den nye?

Dette ble litt fram og tilbake og ikke veldig godt sammensatt men det inneholder det som er viktig.

Takk for hjelpen så langt og kom gjerne med mere.

mvh Heidi

Til Toppen Go down
http://www.freewebs.com/pinschertrym
Garp

Garp


Antall Innlegg : 664
Join date : 11.06.2009
Bosted : Bartebyen

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyOns Jan 04 2012, 09:37

Trym skrev:
Så innmari kjekt å ha forumet å lufte sine utfordringer på.

Trym fikk Proplan fra oppdretter. Dette var den gangen litt kronglete å få tak i her i Trondheim. Derfor gikk vi over til RC og det fungerte supert på ham. Han fikk også V&H våtfor innimellom. Det var jo rene desserten. Dette gjelder også for From.
I tillegg får han grønsaker , ris, pasta og fisk når vi har rester fra middag. Uten krydder selvsagt.

Så da vi fikk From fortsatte vi med RC som han fikk fra oppdretter, men som jeg nevnte i starten flytter vi snart hjemmefra og lar ham være alene. Det stinker både forann og bak. Ånden har blitt bedre etter tannfellingen, men den er på ingen måte god, som den skal være hos en ung hund (8 mnd).
En husvenn med svart elghund anbefalte Apetitt. Han hadde dårlig erfaring med Eukanuba. Jeg var i utgangspunktet skeptisk med tanke på Labb. Nå har jeg blitt litt mere opplyst og kan muligens prøve dette. Prisen spiller ikke så stor rolle når man har bare en hund. Forskjellen blir marginal.

Noen som vet hvor vi får Hills i Trondheim?

Tror nok det er veldig individuelt hva som er riktig for for den enkelte hund. Det handler også om at vi er litt redde for å prøve for mye. Hvor bra kan det være å teste ut for mange fortyper og hvor lenge skal man prøve den nye?

Dette ble litt fram og tilbake og ikke veldig godt sammensatt men det inneholder det som er viktig.

Takk for hjelpen så langt og kom gjerne med mere.

mvh Heidi


Hill's selges hos veterinærer. Veter jeg vet selger hills er Stjørdal dyreklinikk og byåsen dyreklinikk. Men sving innom nærmeste veterinær så får du svar. Hvis ikke selger de andre gode for, og du kan spørre om de har noen gode råd mot hans "problemer" Jeg er veldig fornøyd med vet essentials ihvertfall. Hver 6. sekk er også gratis med sånn bonuskort.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/Garp
Camilla J

Camilla J


Antall Innlegg : 477
Join date : 15.06.2009
Age : 36
Bosted : Trondheim

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyOns Jan 04 2012, 15:27

Syns jeg husker at de selger det på Heimdal dyreklinikk også Smile Jeg har brukt Eukanuba til Odin hele tiden, er veldig fornøyd med det. Får også mye skryt for han er så fin og myk i pelsen. Prøvde Apetitt en liten stund men han begynte å røyte mye mer og mye avføring. Men er jo veldig individuelt så må jo prøves Smile
Til Toppen Go down
tulalula

tulalula


Antall Innlegg : 273
Join date : 16.08.2009
Age : 47
Bosted : Årnes

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 09 2012, 06:40

Mine spiser Eukanuba og det fungerer veldig bra, normal avføring, og det hører med til sjeldenhetene at de er dårlige i magen. Da har de supplert med hestehov osv..he,he...

Jeg bruker dog sensitive skin på begge fordi kineseren min har allergi og kan klø på tærne. Dette funker bra, og mange spør hva jeg forer med når de ser hvor blank Dida er. laughs
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 09 2012, 07:22

Pro Plan og RC er favorittene her i huset!
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Marianne




Antall Innlegg : 237
Join date : 24.09.2010
Age : 66
Bosted : Bergen

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyMan Jan 09 2012, 23:15

Jeg forer med Eukanuba og tillsetter litt VH i tørrforet. For variasjonens del får hun av og til Norwegian Polar, rå bein og av og til litt middagsrester. Hun er veldig blank og fin i pelsen, har normal avføring og promper lite. Det var faktisk mer promping da hun bare fikk tørrfor, og det luktet forferdelig. wub3
Til Toppen Go down
Monica P

Monica P


Antall Innlegg : 410
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Stavanger

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyTir Jan 10 2012, 01:12

Vi bruker orijen. superfornøyd. Det vil si at nå var hun som selger tom før jul så vi måtte kjøpe hills. Men nå har hun fått det inn igjen og jeg skal kjøpe det. Gibson har aldri vært så fornøyd med et for noensinne. Han ventet på maten sin og spiser opp alt med en gang. Dette gjorde han hver dag i de to månedene han fikk d. Nå kan maten stå urørt i timesvis. Han var fin i pelsen og magen. Vet det dessverre er litt vanskelig å få tak i og derfor ikke så mange som selger det. Vil du lese mer om d se på www.orijen.no
Til Toppen Go down
http://www.pinschergibson.blogspot.com
Vaggen

Vaggen


Antall Innlegg : 49
Join date : 04.05.2010
Age : 36
Bosted : Verdal

For Empty
PosteTema: Re: For   For EmptyOns Jan 11 2012, 23:17

Trym skrev:


Noen som vet hvor vi får Hills i Trondheim?

Du får Hills, RC, Eukanuba, ProPlan, Labb & Apetitt (ikke dyrlege-variantene) hos Hund som Hobby Drive In på Lade, i Trondheim wink3

Jeg forer selv på Working & Endurance fra Eukanuba, pga næringsverdiene (fett, protein, etc.) i foret.
Dante, er en spinkel og liten type som har litt vansker for og holde vekten.
Har prøvd en del forskjellige merker, som RC, Specific, ProPlan bla.
Men opplever selv av erfaring,at det er dette foret som funker best på min hund.
Tross for foret egentlig er utviklet som et høyenergi-for/''jakt-for'', får min dette som et vanlig vedikeholds-for.
Til Toppen Go down
Sponsored content





For Empty
PosteTema: Re: For   For Empty

Til Toppen Go down
 
For
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Pinscher-
Gå Til: