|
| Båndtvang.......... | |
| | Av | Innlegg |
---|
Gjest Gjest
| Tema: Båndtvang.......... Søn Des 18 2011, 21:30 | |
| |
| | | Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Båndtvang.......... Søn Des 18 2011, 23:59 | |
| Herlig | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Båndtvang.......... Man Des 19 2011, 08:23 | |
| Bra latter på kameramannen helt på slutten |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Båndtvang.......... Man Des 19 2011, 10:53 | |
| Jeg følte litt sympati med eieren til Fenton (Benton?) Idiotisk å slippe bikkja der selvsagt, men jeg vet hvordan det er å få tak i en hund som har oppdaget og jager et eller annet spennende. Slapp Scot i parken her oppe, og da kom det selvsagt en katt.... Scot kom da tilbake, etter en liten stund. Ønsker meg inngjerdet hundepark i nærheten, helst på størrelse med den i Rakkestad | |
| | | Katharina
Antall Innlegg : 199 Join date : 30.04.2010 Bosted : Asker
| Tema: Re: Båndtvang.......... Man Des 19 2011, 11:15 | |
| Uff, ha ha, stakkars fyr... | |
| | | Gjest Gjest
| | | | Christina
Antall Innlegg : 150 Join date : 28.06.2009 Age : 45 Bosted : Kosice
| Tema: Re: Båndtvang.......... Ons Des 21 2011, 08:38 | |
| Haha, fantastisk Må jo være lov å le litt, det gikk jo bra heldgivis Møtte på et rådyr i marka én dag etter båndtvangen var over i Norge på sensommeren. Tequila la på sprang, men stoppet etter fem meter på et meget bestemt "nei", stod der og dirret av spenning, men snudde og kom på andre innkalling Fikk omtrent hele posen med godis som belønning. Vi har litt trening (ufrivillig) på det her i utlandet, har møtt en del rådyr i skogen. En gang var vi ute med 4-5 hunder, hvorav den ene er en "konkurransejakthund" (aner ikke hva man kaller det, men de konkurrer med den, er en munsterlander). Hele hurven løp etter det stakkars dyret, men T var den som kom først på innkalling, resten kom en god stund etter De er ikke så strenge med båndtvang her, det står i loven at man skal holde hunden i bånd på offentlige områder, men det står ingen steder definert hva som er offentlige områder. Derimot så står det også at om hunden er i trening, har man lov å ha den løs. Så da er det bare å gå konstant med godbiter på seg så har man en unnskyldning Fant forresten ut at om man har hunden løs i jaktperioder, og hunden er 200 meter fra et bebyggelse, så har jegeren lov å skyte hunden din. I shit you not! Galskap Den loven skal opp til høring i 2012, det har visstnok vært en del tilfeller av det. God jul alle sammen | |
| | | Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Båndtvang.......... Ons Des 21 2011, 15:24 | |
| | |
| | | ElinK
Antall Innlegg : 2777 Join date : 25.07.2009 Age : 42 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Båndtvang.......... Ons Des 21 2011, 15:31 | |
| | |
| | | Christina
| Tema: Re: Båndtvang.......... Ons Des 21 2011, 23:20 | |
| Dessverre ja Bor i Kosice, Slovakias nest største by. Vi hadde forelesning på rettsmedisin på dyr, og da ble vi fortalt om denne loven. Festlig å tenke på når man har vært i jaktområder (har refleksvest på Tequila) uten å ane det. Det har vært en del oppstyr pga det, så derfor skal loven revurderes neste år. De som har skutt hunder har fått medhold dessverre. Andre festlige lover her; Her i Slovakia regnes dyr som eiendom. Om for eksempel hestene dine kommer seg løs, springer over på naboens åker, som tilfeldigvis består av veldig sjeldne og dyre planter, så har du lov å skyte hestene om verdien av plantene er dyrere enn verdien av hestene, altså verdien av eiendom mot eiendom... Og det har faktisk skjedd her. Velkommen til Øst-Europa (selv om de strengt talt hører til mellom-europa)... | |
| | | Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Båndtvang.......... Ons Des 21 2011, 23:42 | |
| Så trist | |
| | | Gjest Gjest
| Tema: Re: Båndtvang.......... Tor Des 22 2011, 03:21 | |
| - Christina skrev:
- Dessverre ja Bor i Kosice, Slovakias nest største by. Vi hadde forelesning på rettsmedisin på dyr, og da ble vi fortalt om denne loven. Festlig å tenke på når man har vært i jaktområder (har refleksvest på Tequila) uten å ane det. Det har vært en del oppstyr pga det, så derfor skal loven revurderes neste år. De som har skutt hunder har fått medhold dessverre.
Andre festlige lover her; Her i Slovakia regnes dyr som eiendom. Om for eksempel hestene dine kommer seg løs, springer over på naboens åker, som tilfeldigvis består av veldig sjeldne og dyre planter, så har du lov å skyte hestene om verdien av plantene er dyrere enn verdien av hestene, altså verdien av eiendom mot eiendom... Og det har faktisk skjedd her. Velkommen til Øst-Europa (selv om de strengt talt hører til mellom-europa)...
Kan du holde meg oppdatert på dette? Før Tsjekkia & Slovakia ble med i EU hadde jeg jobbet endel i EUPM i Strasbourg. Og det er nettopp dette som er endel av problemet men "særlover". I dag dan du reise med en Dogo Argentino til alle land i EU, unntatt UK. Men ikke med fly fra Danmark............ Eller til, hvis den var født etter lovfordudet mot farlige hunder. Jesus **** sa eier til Brenton. Han fikk nå seg en god trim. Pluss sikkert 200 i puls........... |
| | | Christina
| Tema: Re: Båndtvang.......... Tor Des 29 2011, 15:26 | |
| - Junior skrev:
- Christina skrev:
- Dessverre ja Bor i Kosice, Slovakias nest største by. Vi hadde forelesning på rettsmedisin på dyr, og da ble vi fortalt om denne loven. Festlig å tenke på når man har vært i jaktområder (har refleksvest på Tequila) uten å ane det. Det har vært en del oppstyr pga det, så derfor skal loven revurderes neste år. De som har skutt hunder har fått medhold dessverre.
Andre festlige lover her; Her i Slovakia regnes dyr som eiendom. Om for eksempel hestene dine kommer seg løs, springer over på naboens åker, som tilfeldigvis består av veldig sjeldne og dyre planter, så har du lov å skyte hestene om verdien av plantene er dyrere enn verdien av hestene, altså verdien av eiendom mot eiendom... Og det har faktisk skjedd her. Velkommen til Øst-Europa (selv om de strengt talt hører til mellom-europa)...
Kan du holde meg oppdatert på dette? Før Tsjekkia & Slovakia ble med i EU hadde jeg jobbet endel i EUPM i Strasbourg. Og det er nettopp dette som er endel av problemet men "særlover". I dag dan du reise med en Dogo Argentino til alle land i EU, unntatt UK. Men ikke med fly fra Danmark............
Eller til, hvis den var født etter lovfordudet mot farlige hunder.
Jesus **** sa eier til Brenton. Han fikk nå seg en god trim. Pluss sikkert 200 i puls........... Beklager sent svar, kan skylde delvis på orkanen Dagmar, hehe! Jeg skal si ifra om jeg finner ut at de gjør noe med den loven, så vidt jeg vet så skal de iallefall ta loven opp til vurdering i 2012, men ting tar veldig lang tid der borte. Vi har vært mye å gått i jaktområder, men har aldri møtt jegerene da. Best å være forsiktig | |
| | | Takk for meg
Antall Innlegg : 457 Join date : 10.06.2009
| Tema: Re: Båndtvang.......... Tor Des 29 2011, 16:22 | |
| - Cesilie skrev:
- Christina skrev:
- (...)Fant forresten ut at om man har hunden løs i jaktperioder, og hunden er 200 meter fra et bebyggelse, så har jegeren lov å skyte hunden din. I shit you not! Galskap Den loven skal opp til høring i 2012, det har visstnok vært en del tilfeller av det.
Har det faktisk vært en del tilfeller av at jegere har skutt hunder og kommet unna med det??! Jeg er tom for ord. Så ikke at du ikke bodde i Norge Noen ganger er det faktisk på sin plass at hunder blir skutt når deeksempelvis jager bufe og andre dyr når det er båndtvang. det står faktisk i viltloven at det er lov. Så er det opp til hundeeieeierne og overholde reglene. Her jeg bor ser man VELDIG ofte folk som slipper hundene sine i områder med sårbart vilt når det er båndtvang. Jeg mener hundeeierne slipper alt for billig nna da de sjelden får bøter, og de fleste vet jo at hunden kan bli skutt om man slipper den når det ikke er båndtvang. Det som iriterer meg mest er når lokale folk stadig vekk har hunder på rømmen, dette er ikke ansvarlig hundehold og jeg kan faktisk på en måte skjønne de som har bufe som avliver hunden. Selv om det er eierne som skulle fått seg en.... | |
| | | Sponsored content
| Tema: Re: Båndtvang.......... | |
| |
| | | | Båndtvang.......... | |
|
Similar topics | |
|
| Permissions in this forum: | Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
| |
| |
| |