Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Napper/glefser i fjes.

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Kira1

Antall Innlegg : 30

Napper/glefser i fjes. Empty
PosteTema: Napper/glefser i fjes.   Napper/glefser i fjes. EmptySøn Des 11 2011, 12:46

Hei.

Har et lite frustrende problem.

Hva gjør man når hunden "napper" i fjeset til besøkende i sofaen ?

Hun er en veldig snill hund. Aldri vist aggressivitet oven for verken hunder eller mennesker.
Men hun er som Pinschere flest. Ønsker selv å ta kontakt og noe på vakt.

Det som har forårsaket dette er nok at hun en gang sov i sofaen og en liten gutt var uheldig å hoppet oppå henne.
Hun svarte med å nappe. Hun har senere gjort dette to ganger til ved at noen har nærmet seg henne i sofaen. Senest i går uprovosert. Hun sov. En 12 år gammel gutt satte seg ned i sofaen og hun svarte med å nappe.
Det oppstår ikke sår. Og ville trodd at hun kunne valgt å skade hvis hun ville.
Når det er sagt så er det like uheldig uansett..

Har du noen råd?

Bjarne
Til Toppen Go down
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)

Antall Innlegg : 3668

Napper/glefser i fjes. Empty
PosteTema: Re: Napper/glefser i fjes.   Napper/glefser i fjes. EmptySøn Des 11 2011, 13:17

Om det "kun" er dette som er problemet og hun ikke er usikker eller aggressiv ellers så er det jo forholdsvis enkelt å løse dette problemet da... Ikka la henne ligge i sofan når dere har besøk, og be folk om ikke å forstyrre hunden når den sover! Forundrer meg stadig at selv hundefolk ofte ikke klarer å tenke på dette, jeg trodde det var sånt som alle hadde lært fra de var små og godt innebygd i underbevisstheten at man forstyrrer ikke hunder som ligger og sover, og stikker hvert fall ikke ansiktet oppi trynet på dem idet de åpner øynene etter å ha vært i dyp søvn... Skjer stadig vekke med mine hunder også at fremmede folk eller folk som ikke "tilhører flokken" gjør dette, og det har heldigvis ikke vært et proble her enda hvert fall, men allikevel, merker jeg blir litt forvirret av folk... huh3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no

Napper/glefser i fjes.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Han glefser *oppdatert!!!*