| NORSK VINNER 2011 | |
|
+30Irene Nina (Kennel Dijontoma) Marita mb Ane Hjerpviken Hilde Sofie Marte Linn Marian AVA Marion Marie Bente Kaja Liv Gry Elena Lene Marianne fjose Cathrine&Jazzi tintin Lex ElinK IdaC Anita.K CAMALIS Marion G Cesilie Fanny Caroline 34 posters |
|
Av | Innlegg |
---|
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 10:14 | |
| GRATULERER så mye til alle som er fornøyde med resultatene En ekstra grattis til:Henning, Sylvia og Else med junior tittel på Fido Liv med junior tittel og stor-cert på "lille musa di" ( ) Vivi og Marian med tittel og flotte resultater på Ani Liv og Marian med tittel på Myggis Torhild med stor-cert på gutten din Jeg har noen bilder som jeg skal få lagt inn i kveld | |
|
| |
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 10:19 | |
| GRATULERER så mye, alle sammen! | |
|
| |
Marian
Antall Innlegg : 504 Join date : 26.03.2011
| |
| |
Hjerpviken
Antall Innlegg : 35 Join date : 05.11.2009 Bosted : Karlstad
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 15:55 | |
| PINSCHER: Juniorklasse - hannhund Hjerpviken's Granit G Hjerpviken's Gerrard G Hjerpviken's Grizzly Exc CK Norsk Juniorvinnare BIR Norsk Vinnare 2011Lisientas Arques G Super-Trouper G Unghundklasse - hannhund Bugadi´s Eymen G el. VG? Åpen klasse - hannhund Schwemas Solan VG Rivendells Jambalaya Jim G el. VG? Championklasse - hannhund Hjerpviken's Frode Exc CK 2chkl 3bhkl Cacib Gangland Wolfrider's Bearclaw VG Pinbas Quick Exc CK BeeBronx Azarel VG Mahero Exc Xitamiz Trayan Exc CK 1Chkl 2Bhkl Juniorklasse - tispe Sweet Expensive Empress G Lisientas Antikka G Unghundklasse - tispe Dark Angels Nisha Nordic Spirit VG Åpen klasse - tispe Xitamiz Venus Vanda VG Frozzies Clarizza VG Championklasse - tispe Be Meja's Costa Rica VG Hjerpviken's Fiorentina Exc CK 1btkl BIM Norsk Vinnare 2011Kommer inte riktigt ihåg alla resultat..! Man kan ju säga att det va en färgglad domare iaf | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 16:49 | |
| PINSCHER: Juniorklasse - hannhund Hjerpviken's Granit G Hjerpviken's Gerrard G Hjerpviken's Grizzly Exc CK Norsk Juniorvinnare BIR Norsk Vinnare 2011Lisientas Arques G Super-Trouper G Unghundklasse - hannhund Bugadi´s Eymen VG Åpen klasse - hannhund Schwemas Solan VG Rivendells Jambalaya Jim G el. VG? Championklasse - hannhund Hjerpviken's Frode Exc CK 2chkl 3bhkl Cacib Gangland Wolfrider's Bearclaw VG Pinbas Quick Exc CK BeeBronx Azarel VG Magleddies Mostawesome Exc CK 3Chkl 4bhkl Mahero Exc Xitamiz Trayan Exc CK 1Chkl 2Bhkl Juniorklasse - tispe Sweet Expensive Empress G Lisientas Antikka G Unghundklasse - tispe Dark Angels Nisha Nordic Spirit VG Åpen klasse - tispe Xitamiz Venus Vanda VG Frozzies Clarizza VG Championklasse - tispe Be Meja's Costa Rica VG Hjerpviken's Fiorentina Exc CK 1btkl BIM Norsk Vinnare 2011Kommer inte riktigt ihåg alla resultat..! Man kan ju säga att det va en färgglad domare iaf Elin: Toppen at du la ut liste ( La til Stretto jeg )
Sist endret av Stretto den Tir Nov 29 2011, 17:03, endret 1 gang | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| |
| |
Hjerpviken
Antall Innlegg : 35 Join date : 05.11.2009 Bosted : Karlstad
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 17:19 | |
| OJ förlåt jag glömde! Tack så jätte mycket och stort Garattis själv till de fina resultatet! | |
|
| |
mb
Antall Innlegg : 300 Join date : 10.04.2010 Bosted : Lofoten
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 19:42 | |
| Gratulerer så mye til alle fornøyde (selv om ikke nødvendigvis fargen ble den rødeste). Og selvfølgelig ekstra stor grattis til Norsk Vinner- vinnerne (hørtes litt rart ut, men...) | |
|
| |
Gjest Gjest
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 20:04 | |
| Og hvem i himmelens navn var det som dømte?
Kenneth Edh? |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| |
| |
mb
Antall Innlegg : 300 Join date : 10.04.2010 Bosted : Lofoten
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 20:12 | |
| Ikke bare jeg som regaerer på at det var så mange G og VG da? Noen som har noen formening om hvorfor det ble slik? Er bare dommerne veldig forskjellig med hvilke kriterier de har for de forskjellige "graderingene"/ fargene? | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| |
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 20:25 | |
| - mb skrev:
- Ikke bare jeg som regaerer på at det var så mange G og VG da? Noen som har noen formening om hvorfor det ble slik? Er bare dommerne veldig forskjellig med hvilke kriterier de har for de forskjellige "graderingene"/ fargene?
Ja, dommere er forskjellige og legger vekt på ulike ting. Jeg synes det er for få dommere som bruker premieskalaen slik den er ment - og vi må huske på at en blåsløyfe (VG) nå egentlig har blitt lettere å få enn før siden en VG også gaper over en del av det som før var 1.premieskalaen. Og det samme gjelder jo for G. Men om jeg er enig i alt dommeren gjorde er jo en annen sak | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 20:25 | |
| - mb skrev:
- Ikke bare jeg som regaerer på at det var så mange G og VG da? Noen som har noen formening om hvorfor det ble slik? Er bare dommerne veldig forskjellig med hvilke kriterier de har for de forskjellige "graderingene"/ fargene?
Det var ingen av oss som var der som forstod noe av det, haha, det var klin umulig å forstå hva han slo ned på, og flere av de gule kritikkene var superfine og uten noe spesielt negativt å sette fingeren på, og med flere av både blåsløyfe og gulsløyfehundene startet han med å si at "se denne var slettes ikke værst", "se her ja, her har vi en som var bra sånn og sånn" osv... Men, samme kan det være, er tross alt bare en utstilling og dommeren var veldig hyggelig både mot utstillerne og hundene, og det syns jeg kansje er det viktigste! Dessuten så var det flotte hunder som sto igjen til slutt, selv om mange flotte hunder også gikk ut, så det er jo ikke sånn at han var helt på jordet og kastet ut alle de bra og plasserte hunder som ikke hørte til på toppen øverst til slutt... Jeg ble langt mer provosert over dommeren på vår egen utstilling i oktber for å si det sånn, for hundene drite jo i hvilken sløyfe de får, viktigst for dem er at de har det gøy, uansett om mamsen blir litt irritert over de litt bortkastede pengene brukt på en gul eller blå sløyfe... | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 20:45 | |
| Jeg kunne ikke skjønne noenting av denne dommeren,men at han likte de røde var det vel ingen tvil om Det merkelige var jo da han skulle dømme pinscherne for da virket det som mange av de svarte som gjorde det best eller tar jeg feil?? Alle mine hadde lavt halefeste og alle var det noe feil på bevegelsene.Anthon var for timid på bordet som jeg ikke skjønner helt hva han mente med for han sto da fint på bordet.Og han likte vel ikke hoder med for lange snuter da,så synd ikke Smilla og Lotta ble stilt for de kunne kansje gjort det bedre denne dagen men man vet jo ihvertfall at man ikke stille for denne dommeren igjen | |
|
| |
Irene
Antall Innlegg : 990 Join date : 14.06.2009 Bosted : Kløfta
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 21:02 | |
| Gratulerer alle som gjorde det bra !
Jeg reagerer på det at han kritiserte størrelsen, kanskje han har skippet over felles nordiske dommerkonferanse i fjor da det ble konstatert at et av problemene hos pinscher er for store hunder ? Om en ikke ser det med egne øyne så er det lov å bruke målestav, det står jo helt klar tekst på rasestandarden at str er 45-50 cm og over eller under 1 cm er feil, mens størrelsen over 1 cm men mindre enn 3 cm av oppgitte mål er grove feil. Og størrelsen over eller under 3 cm er diskv. feil. Så å betrakte hanner på 49 - 50 cm som små er jo rart da de har ikke feil str. | |
|
| |
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 21:13 | |
| | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 21:35 | |
| | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 21:36 | |
| | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 21:45 | |
| | |
|
| |
Monica
Antall Innlegg : 146 Join date : 11.06.2009 Age : 38 Bosted : Bergen
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 23:27 | |
| Gratulerer så masse til alle som gjorde det bra på søndag!! Og ekstra grattis til Elin ved Hjerpvikes som virkelig hadde dagen Er vel første gang vi er førnøyd med "bare" rødt på Mahero.. Han røk ut uten ck fordi (som dommeren sa) han var litt for tjukk i dag.. Tror vi må passe på litt bedre så han ikkje får forsynt seg så masse av valpeforet til Tiril.. hehe | |
|
| |
Ingrid Wesenberg
Antall Innlegg : 313 Join date : 20.07.2009 Age : 41 Bosted : Larvik
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 23:35 | |
| Gratulerer så mye til alle tittelvinnere,cert og cacib vinnere,og ellers alle som var fornøyde med dagen! En ekstra grattis til Vivi med BIG4 på Ani!
Sist endret av Ingrid Wesenberg den Tir Nov 29 2011, 23:39, endret 1 gang | |
|
| |
Ingrid Wesenberg
Antall Innlegg : 313 Join date : 20.07.2009 Age : 41 Bosted : Larvik
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Tir Nov 29 2011, 23:38 | |
| Og selvfølgelig gratulerer så mye til Gry med flott resultat i oppdretterklassen! | |
|
| |
Maiken
Antall Innlegg : 1150 Join date : 12.06.2009 Age : 37 Bosted : Hokksund
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 Fre Des 02 2011, 18:44 | |
| Gratulerer såååå mye til Elin med Norsk- vinner tittel til vakre, vakre Sixten - velfortjent!! Alltid litt surt å bli 2.BHK, men er i ettertid selvfølgelig veldig fornøyd og stolt av gutten min <3 Og ikke minst med tanke hvor mye gult og blått som ble gitt ut. Har aldri noen gang sett så mange gulslufser utgitt i pinscherringen - og i tillegg til hunder som definitivt fortjener bedre. Men sånn er det når det er dommeren som bestemmer Gratulerer sååå mye til Vivi med ny tittel og gruppeplassering til sjarmtrollet Ani!! Gratulerer sååå mye til andre CERT og Cacib vinnere, og selvfølgelig alle andre som er fornøyde med denne dagen Hadde en super dag rundt ringen med pinschergjengen og gleder meg til neste gang vi treffes!! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: NORSK VINNER 2011 | |
| |
|
| |
| NORSK VINNER 2011 | |
|