| Møkka-huggormer! | |
|
+4Bente Marita Cesilie Nina (Kennel Dijontoma) 8 posters |
Av | Innlegg |
---|
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 17:16 | |
| Har jo vært så mye huggormsnakk i det siste, og jaggu, tor dere ikke yngste hesten vår, Keilir, er blitt bitt av huggorm?! Stakkars gutten, har vært dårlig og hatt supervondt, men vi fikk ikke bekreftet det før nå, 5 dager etter, at det er huggorm... Nå er behandling satt igang, siden benet hans er megahovent, men jeg håper bare at ikke det er gått så lang tid at det er for sent for medisinen å gi full effekt, så han ikke blir ordentlig bra i benet... Han er sånn som alltid kommer joggende mot oss når vi kommer for å hente ham ute, men på søndag hadde han ligget og sett superdårlig ut, og reiste seg ikke for å komme og møte søstrene mine og ville ikke reise seg da de skulle ta han med inn...skummelt å tenke på at det kan påvirke en hest på flere hundre kilo så mye...ikke rart det slår disse små hundene sånn ut da... | |
|
| |
Cesilie
Antall Innlegg : 1217 Join date : 12.06.2009 Age : 40 Bosted : Larvik
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 17:52 | |
| Huff, så skummelt Skal krysse fingrene for at stakkars store blir bra igjen! Syns det er så utrolig skummelt, jeg. Holder meg borte fra skogen nå som de er så hissige. Så får parkene duge som turplass en liten stund til... Tar ingen sjanser! | |
|
| |
Marita
Antall Innlegg : 1853 Join date : 14.06.2009
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 18:00 | |
| uff, så ekkelt, Nina Nå har vi trampet rundt i skogen sånn ca 1 gang i uken siden slutten av mai, og jeg har kun møtt på huggorm en eneste gang (denne lå til gjengjeld godt uti gresset ved der jeg parkerte bilen). Og når vi går i skogen, så holder vi oss ikke akkurat på stiene for å si det sånn... Men har vel sikkert med min framferd i skogen å gjøre, her går man ikke stille i dørene, hehe. *tramp, tramp, tramp* | |
|
| |
Bente
Antall Innlegg : 1067 Join date : 14.06.2009 Age : 48 Bosted : Hadeland
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 18:07 | |
| Stakkars hest da Håper den blir fort frisk og rask igjen De er ekle disse huggormene Men jeg tror det er en mening med alt, så er det meningen man skal bli bitt så blir man det uansett | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 20:08 | |
| Stakkars Keilir da, huff håper medisinene virker fort nå og at han blir fort frisk og rask igjen, vakre gutten Er livredd for å gå i skogen jeg | |
|
| |
helle
Antall Innlegg : 1466 Join date : 11.06.2009 Age : 37 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 20:14 | |
| Huff, god bedring til hesten. Når selv hester reagerer på huggorm, så skjønner man at det ofte blir fatale følger når hunder blir bitt.. Eller mennesker også for den sakens skyld, min onkel holdt på å dø av huggormbitt da han var 40 år.. | |
|
| |
Kaja
Antall Innlegg : 2008 Join date : 15.06.2009 Age : 42
| |
| |
Siri
Antall Innlegg : 184 Join date : 14.06.2009 Age : 38 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 21:57 | |
| Uff, for noe dritt!! Stakkars Keilir, håper han kommer seg med medisiner!! Skikkelig skummelt dette med huggorm, så utrolig dumt at man skal være redd for å gå tur i skog og mark pga disse dumme dyrene... For noen år siden ble hunden min bitt, hun gikk løs på ridetur, og da vi kom hjem så vi til vår forskrekkelse at hele snuten hennes var 5 ganger så stor som vanlig, stakkars jenta!! Hun ble heldigvis helt bra igjen etter å ha fått medisiner, så jeg håper virkelig at det samme gjelder for hesten deres!! | |
|
| |
Nina (Kennel Dijontoma)
Antall Innlegg : 3668 Join date : 11.06.2009 Age : 43 Bosted : Oslo
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Fre Jul 24 2009, 23:01 | |
| Han skal ha medisiner morgen og kveld, så vi var oppe igjen i kveld for å gi ham en ny dose med medisiner, og da virket det som om medisinen allerede hadde begynt å virke og han var mye mer kvikk og fornøyd! Leide han er liten runde sammen med den andre hesten vår, og da måtte vi holde ham igjen for harde livet, for han hadde tenkt seg å sette av gårde ut på jordene for en liten æresrunde... Får håpe det betyr at det går den rette veien... Han går nå på både kortison og antibiotika og skal gå på det den neste uken hvert fall, om han ikke var bedre da måtte vi ringe vetten igjen... | |
|
| |
Gry Elena
Antall Innlegg : 2849 Join date : 12.06.2009 Age : 65 Bosted : Fjellhamar, Lørenskog
| Tema: Re: Møkka-huggormer! Lør Jul 25 2009, 09:51 | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Møkka-huggormer! | |
| |
|
| |
| Møkka-huggormer! | |
|