Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Noen som har peiling på frimerker?

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Takk for meg

Antall Innlegg : 457

Noen som har peiling på frimerker? Empty
PosteTema: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? EmptyTir Nov 01 2011, 08:24

Prøver lykken her, jeg og mine søsken har arvet endel gamle frimerker,aner ikke om de har noen verdi.
Men det er frimerker fra hele Europa mm. Merkene er fra 1841 og frem til 1950.
Noen som vet eller noen som kjenner noen med bra kunnskap om frimerker?

Ikke finner jeg stort på nett heller om frimerker fra utlandet mad2
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? EmptyTir Nov 01 2011, 09:59

Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Simira

Antall Innlegg : 1072

PosteTema: Re: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? EmptyTir Nov 01 2011, 11:10

Det varierer veldig, både fra frimerke til frimerke (alder, utgivelsesår, motiv er viktige faktorer), stand på frimerket (brukt, med stempel, uten stempel, som nytt: brukte er noen ganger mer verdt!).
I samlerbutikker som den nevnt over får du kjøpt en katalog over norske og eller utenlandske frimerker der det står en oversikt over verdien på dem. Du kan også levere dem inn til en samlebutikk og få dem til å evaluere samlingen. De færreste sjekker da hvert enkelt frimerke, og det KAN jo være at de finnes et hundretusenkroners-frimerke der, selv om de er sjelden.
Til Toppen Go down
http://odin.err.no
Takk for meg

PosteTema: Re: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? EmptyTir Nov 01 2011, 12:26

Takk for svar, det er jo veldig mange frimerker jeg har og alle er jo veldig gamle.
Jeg må nok bare prøve å se igjennom dem selv for å utelukke at noen kan ha høy verdi.
De fleste merkene har iallefall veldig bra stand og de fleste er stemplet.
Det som jeg synes er spesielt med samlingen er at den er så gammel og inneholder merker fra så mange forskjellige land.
Vet ikke helt om jeg tør å levere fra meg en sås tor samling...
Jeg kommer jo ikke til å merke om det blir "borte" et frimerke eller to..
Sikkert ikke verdt noe men må vel prøve å undersøke dem alikevel.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK

Antall Innlegg : 2777

PosteTema: Re: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? EmptyTir Nov 01 2011, 12:37

Anne-Mari skrev:
Takk for svar, det er jo veldig mange frimerker jeg har og alle er jo veldig gamle.
Jeg må nok bare prøve å se igjennom dem selv for å utelukke at noen kan ha høy verdi.
Det som jeg synes er spesielt med samlingen er at den er så gammel og inneholder merker fra så mange forskjellige land.

Det du burde gjøre er å ta bilder av samlingen og sende de til noen som har peilig.
Da har du også bilder om noen skal vurdere samlingen.
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Takk for meg

PosteTema: Re: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? EmptyTir Nov 01 2011, 12:41

ElinK skrev:
Anne-Mari skrev:

Det du burde gjøre er å ta bilder av samlingen og sende de til noen som har peilig.
Da har du også bilder om noen skal vurdere samlingen.
happy6
Ja har vurdert det wink3 .
Til Toppen Go down
Sponsored content

PosteTema: Re: Noen som har peiling på frimerker?   Noen som har peiling på frimerker? Empty

Til Toppen Go down

Noen som har peiling på frimerker?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» F*******n..... Noen som har peiling på ledninger/høytalere?
» ER DET NOEN FRA TRONDHEIM ?
» Noen som vet?
» Noen som...
» Noen som kan latin?