Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Størrelse Hurtta

Go down 
5 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie

Antall Innlegg : 1217

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 08:22

Jeg har sett litt på noen Hurtta-dresser på nettet. Jeg regner med at de overallene og dressene osv. har samme størrelsesorden? Mia er ca 30 cm høy og pittelitt lang, så jeg lurer på om noen har forslag til hvilken størrelse hun trenger? Jeg vet jeg egentlig burde prøvd på, men jeg fant noen veldig billige som selges raskt, så det er sikkert noen av dere som har litt store DP'er som kanskje har en sånn dress?
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Antall Innlegg : 692

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 09:38

Tinkie er vel omtrent som Mia, og hun har størrelse 303 i den løse myke fleecedressen.
Prøvde akkurat at Hurtta pro dekken på Phoebe og det var i strls. 30. Det var litt stort for henne, men mest sannsynlig bra for Tinkie. Tinkie har lenger rygg. Ellers vet jeg ikke noe mer angående størrelsene.
Til Toppen Go down
Marte

Marte

Antall Innlegg : 3032

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 09:50

Jack er ca 32 cm og har 30 i vanlig hurtta vinterdekken, det passer han perfekt happy6
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
Cesilie

Cesilie

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 10:02

Marte skrev:
Jack er ca 32 cm og har 30 i vanlig hurtta vinterdekken, det passer han perfekt happy6

Men er det dette du tenker på? I så fall har Mia dette. Husker ikke hvilken størrelse. Men det er vel andre størrelser på dressene med bein?

Jeg tror nok kanskje Mia er ørlite grann større enn Tinkie, Kristin, så da lurer jeg på om det sitter som støpt på henne? I så fall må vi nok gå en størrelse opp Smile
Til Toppen Go down
Marte

Marte

Antall Innlegg : 3032

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 10:08

Cesilie skrev:
Marte skrev:

Men er det dette du tenker på? I så fall har Mia dette. Husker ikke hvilken størrelse. Men det er vel andre størrelser på dressene med bein?

Jepp happy3

Husker ikke hvilken str jentene har i fleesedressene.. men kan evt sjekke når jeg kommer hjem.
Fia sin er i allefall litt for stor Wink
Til Toppen Go down
http://www.acrobatix.org
KristinC

KristinC

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 11:23

Cesilie skrev:
Marte skrev:

Jeg tror nok kanskje Mia er ørlite grann større enn Tinkie, Kristin, så da lurer jeg på om det sitter som støpt på henne? I så fall må vi nok gå en størrelse opp Smile

Den sitter ikke som støpt på Tinkie, og jeg må også brette den opp litt på beina fordi de er litt slakke. Har planer om å bare slå en borrelås rundt hvert bein så hun kan løpe i høy snø uten å snuble inni dressen sin. Skal se om jeg finner bilde, jeg. Da vi passet Mia var hundene like høye, i allefall. Phoebe er en bredere hund enn Tinkie, og den sitter veldig bra på henne.
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 11:37

Størrelse Hurtta Tinkie007-1

Tok et bilde av henne nå. Som du ser er dressen løs. Synes halsen er litt vel åpen, men den pleier jeg å brette til så den blir bra. Det samme med beina som sagt. Kunne nok ha kjøpt den kortere på beina, men valgte den lengste for å få slutt på kuldekrampene de var plaget av i vinter.
På det nederste bildet har jeg brettet opp bak, men der ser du lettere hvor løs den er over ryggen.

Størrelse Hurtta Tinkie004
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 14:00

Takk, det var fine illustrasjoner, Kristin! Smile Den ser jo litt løs ut, ja. Mia er nok ørlite grann større nå, også er hun kraftigere enn Tinkie. I tillegg er hun bolle nå etter operasjonene, men det håper jeg å få ned igjen i løpet av litt tid.

Jeg får vel kanskje bare dra og prøve etterpå for å være sikker! Smile
Til Toppen Go down
-linda-

-linda-

Antall Innlegg : 1025

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 14:53

Blaze har lik slik som den det ble lagt ut bilde av over her.. i størrelse 302. Sitter som støpt.
Til Toppen Go down
http://lindatretvik.wordpress.com/
kinelu

kinelu

Antall Innlegg : 72

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyTir Okt 04 2011, 20:09

Jeg kjøpte de regndressene fra hurtta. Til den ene har jeg str 281, men han er veldig liten. Til han andre har jeg 321. Han er ca 30 cm høy. Den kunne godt vært bittelitt kortere i ryggen og i beina, men ellers grei str.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyOns Okt 05 2011, 06:54

Takk for innspill. Tror jeg kan safe på 302 om Blaze har det! Smile
Til Toppen Go down
KristinC

KristinC

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyOns Okt 05 2011, 07:28

Det siste tallet er lengden på beina. Har ikke noe med størrelsen ellers å gjøre. Tar du Blaze sin størrelse så slipper du kanskje at hun tråkker inni dressen sånn som Tinkie gjør hvis den er ubrettet.
Til Toppen Go down
Cesilie

Cesilie

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta EmptyOns Okt 05 2011, 08:18

KristinC skrev:
Det siste tallet er lengden på beina. Har ikke noe med størrelsen ellers å gjøre. Tar du Blaze sin størrelse så slipper du kanskje at hun tråkker inni dressen sånn som Tinkie gjør hvis den er ubrettet.

Da er det jo logisk at 302 ville være bedre. Mia er ikke noe glad i å ha på seg klær, så er nok best å ha noe som sitter bra på ellers blir det rabalder wink3 Men disse dressene kan man kjøpe vind-/vannfast trekk til, ikke sant?
Til Toppen Go down
Sponsored content

Størrelse Hurtta Empty
PosteTema: Re: Størrelse Hurtta   Størrelse Hurtta Empty

Til Toppen Go down

Størrelse Hurtta
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Størrelse på bilbur.
» Hurtta regndekken og Hurtta vinterdekken selges