Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

1 dags seminar m Turid Rugaas: 14. januar 2012, Kristiansund

Go down 
AvInnlegg
Linn
Admin
Linn

Antall Innlegg : 3571

1 dags seminar m Turid Rugaas: 14. januar 2012, Kristiansund Empty
PosteTema: 1 dags seminar m Turid Rugaas: 14. januar 2012, Kristiansund   1 dags seminar m Turid Rugaas: 14. januar 2012, Kristiansund EmptyTor Sep 29 2011, 10:02

Tema: "Valpen og unghunden; veien til et harmonisk hundeliv"

Foredragsholder: Turid Rugaas
Sted: Rica hotel Kristiansund
Pris: kr 1050,- inkl kaffe og lunsjbuffèt
Tid: kl 10:00 - 16:00, 14. januar 2012

Påmelding til: turidrug@frisurf.no
Betaling til kto: 2270.11.08594

Påmeldingsfrist 1. desember 2011

Presentasjon av Turid fra hjemmesiden hennes:
Driver Hagan Hundeskole og arbeider med hunder på heltid.

Jeg startet med trening av egen hund og konkurrerte i lydighet og bruks, drev med redningshundarbeid og mye annet. Tok instruktørkurs og var instruktør for flere klubber i en periode for 20-30 år tilbake. Ble lei av det firkantede opplegget for kurs og gikk på 80-tallet over til å holde egne kurs.

Gikk på slutten av 80-tallet den ettårige instruktørskolen ved Groruddalen Dyreklinikk og startet på den tiden et prosjektarbeid for å finne enklere og bedre metoder for en del øvelser.
Startet også et større, mer langvarig og omfattende prosjekt for å kartlegge hunders dempende signaler sammen med en kollega, Ståle Ødegård, og resultatet ble en lysbildeserie med foredrag og en video.

Reiste i 1992 til Canada på den store Animals and US konferansen, ble kjent med en rekke hundetrenere, og flere av dem fattet en enorm interesse for prosjektet om dempende signaler. Jeg begynte å få invitasjoner til utlandet, og de siste 2-3 årene har denne interessen vært så overveldende at jeg har sluttet med kurs her hjemme. Med 50-60 utenlandsreiser blir det ikke plass til mye annet i løpet av året.

I tillegg konsentrerer jeg meg nå om utdannelse av hundetrenere.
Til Toppen Go down
http://www.amor-siempre.com

1 dags seminar m Turid Rugaas: 14. januar 2012, Kristiansund
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Kveldsforedrag m/Turid Rugaas 5.okt: Thyroxinproblemer hos hund
» 25.aug 2011: "Hundens språk og signaler" m/Turid Rugaas
» Kveldsforedrag m/Turid Rugaas 2. nov: Hvorfor biter hunden?
» Endring i utstillingsreglene fra 1.januar 2012
» Seminar med Roger Abrantes