Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Koking av vann

Go down 
AvInnlegg
Gjest
Gjest




Koking av vann Empty
PosteTema: Koking av vann   Koking av vann EmptySøn Sep 25 2011, 19:03

Er det noe som kan si hvor lenge man skal koke vann. Når dette kan være forurenset av dårlige rør.

Finner ikke det informasjonsskrivet jeg fikk av kommunen........ lalala2
Til Toppen Go down
Takk for meg




Antall Innlegg : 457
Join date : 10.06.2009

Koking av vann Empty
PosteTema: Re: Koking av vann   Koking av vann EmptySøn Sep 25 2011, 19:11

Junior skrev:
Er det noe som kan si hvor lenge man skal koke vann. Når dette kan være forurenset av dårlige rør.

Finner ikke det informasjonsskrivet jeg fikk av kommunen........ lalala2

Bakterier dør vel ved kokepunket.
Men om en ting skal kokes og være sterilt, må det koke i 20 minutter.
Jeg fikk beskjed fra legen min da jeg kokte smokkene på flasken til min første sønn at dette kunne jeg bare slutte med.
Og begrunnelsen var at om de skulle bli sterile måtte de kokes i 20 minutter.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Koking av vann Empty
PosteTema: Re: Koking av vann   Koking av vann EmptySøn Okt 02 2011, 13:58

Bakterier dør vel ved rund et par og søtti grader. Jeg tror det holder med et oppkok.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Koking av vann Empty
PosteTema: Re: Koking av vann   Koking av vann EmptySøn Okt 02 2011, 17:47

Arne skrev:
Bakterier dør vel ved rund et par og søtti grader. Jeg tror det holder med et oppkok.

Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo google litt. Jeg fant ut at alle bakterier dør mellom 70 og 80 grader. Et sted leste jeg at de dør ved 75 grader. Folkehelseinstituttet anbefaler at vannet fosskoker i ett minutt. Da bør man altså være trygg.
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Koking av vann Empty
PosteTema: Re: Koking av vann   Koking av vann EmptySøn Okt 02 2011, 19:29

Arne skrev:
Arne skrev:
Bakterier dør vel ved rund et par og søtti grader. Jeg tror det holder med et oppkok.

Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo google litt. Jeg fant ut at alle bakterier dør mellom 70 og 80 grader. Et sted leste jeg at de dør ved 75 grader. Folkehelseinstituttet anbefaler at vannet fosskoker i ett minutt. Da bør man altså være trygg.

Ja jeg måtte også Google siden man brukte ord som ikke gjorde en en særlig klokere. Som f.eks "tarmbakterier".

Ellers så koker jeg alt. Også til hundene siden Rottå sto med to poter i graven for noen uker siden. Men dette skal visstnok ikke skylles noe bakterieinfeksjon.

Til Toppen Go down
Sponsored content





Koking av vann Empty
PosteTema: Re: Koking av vann   Koking av vann Empty

Til Toppen Go down
 
Koking av vann
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Pinscher + vann = sant!

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: