Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Lagermidd

Go down 
3 posters
AvInnlegg
chester




Antall Innlegg : 190
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Lagermidd Empty
PosteTema: Lagermidd   Lagermidd EmptyOns Jul 22 2009, 22:38

Er det noen som har vært borti allergi mot lagermidd før?

Leste i Vi med hund om en hund med allergi:

"Han er overfølsom overfor lopper, støvmidd og lagermidd. Det siste vil si at han bl.a. ikke tåler mel, gryn, ris, pasta og brød. Det er forbudt, forbudt. Ellers får han kløe og det hele starter forfra."

Chester er allergisk mot lagermidd. Vil det si at han også bør styre unna disse tingene? Kan det være at han reagerer på skiven med leverpostei han får til frokost??
Til Toppen Go down
Gry Elena

Gry Elena


Antall Innlegg : 2849
Join date : 12.06.2009
Age : 64
Bosted : Fjellhamar, Lørenskog

Lagermidd Empty
PosteTema: Re: Lagermidd   Lagermidd EmptyTor Jul 23 2009, 07:35

chester skrev:
Er det noen som har vært borti allergi mot lagermidd før?

Leste i Vi med hund om en hund med allergi:

"Han er overfølsom overfor lopper, støvmidd og lagermidd. Det siste vil si at han bl.a. ikke tåler mel, gryn, ris, pasta og brød. Det er forbudt, forbudt. Ellers får han kløe og det hele starter forfra."

Chester er allergisk mot lagermidd. Vil det si at han også bør styre unna disse tingene? Kan det være at han reagerer på skiven med leverpostei han får til frokost??

Er jo mel i brødskiven da wink3
Til Toppen Go down
http://www.estrellapinsch.com
Camilla

Camilla


Antall Innlegg : 801
Join date : 10.06.2009
Bosted : Bergen

Lagermidd Empty
PosteTema: Re: Lagermidd   Lagermidd EmptyTor Jul 23 2009, 08:19

Vet ikke hva vetten din råder deg til, men dere har jo fått dietfor, så kansje er det lurt å holde seg til kun diet foret for å se om han forsatt reagerer. For om han gjør det så er jo det ikke brødskiven.. Det går jo også ann og fryse oppskjert brød, og ta opp en og en skive, tine den, å gi han. For lagermidd liker seg ikke kjølig eller med lav luftfuktighet. Så det er viktig å lagre maten han tørt og kjølig.

Lagermidd liker seg best med tempratur på rundt 25*C og en luftfuktighet på over 66%. Så dette er noe du bør prøve å unngå..

Men det er jo både mel og gjær i bakverk, så om han er allergisk mot mel ville jeg ikke foret han med det ...

Tror jeg hadde ringt til vetrinæren min og forhørt meg om hvordan du skal gå frem, for og være helt sikker wink3
Til Toppen Go down
http://www.dp-dennis.com
Sponsored content





Lagermidd Empty
PosteTema: Re: Lagermidd   Lagermidd Empty

Til Toppen Go down
 
Lagermidd
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Helse og stell av hunden-
Gå Til: