| Melba "pusser opp" | |
|
+8Fanny Julie Garp Ane Hilde Sofie Linn mb Maria 12 posters |
Av | Innlegg |
---|
Maria
Antall Innlegg : 2693 Join date : 10.06.2009 Bosted : Tromsø
| Tema: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 17:22 | |
| Vi har kjøpt hus og pusset opp i ett par måneder før vi flyttet inn. Melbas hverdag har vært totalt forandret i denne perioden og i stedet for en sommer fylt med lange turer på fjellet og i skog og mark, har hun vært nødt til å holde ut med bråk, byggestøv og rot. Må bare dele en bildeserie med dere som viser hvor tålmodig lille frøkna er tross lite tur og oppmerksomhet. Er dette den nye stua vår, liksom??? Ikke særlig hjemmekoselig, synes jeg! For ett kaos! Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg!! Hvor er sofaen, dobbelsenga, varme tepper???Tralala, litt av en måte å tilbringe sommerdagene på dette!! Tråkke seg frem mellom verktøy og skrot og lete etter ett sted hvor man kan ligge noenlunde anstendig...Vær glad det ikke er deg! For ett hundeliv, sier jeg bare!!Joda, fant da noen tepper de hadde slengt fra seg midt blant ledninger og diverse skrot. Så her ligger jeg, da. Ikke særlig prinsesseaktig, dette! Ser jeg misfornøyd ut, sa du? Gjemmer meg nedi teppet og later som jeg er ett helt annet sted! Snakkes om noen timer!Tror du ikke de tobeinte endelig innså at jeg trengte tak over hode i dette huset! Med alt byggestøvet har jeg jo vært grå i pelsen i dagesvis. Uverdig, spør du meg! Jeg er jo tross alt en SORT prinsesse! Men nå kan jeg hvertfall søke dekning. Det er bare såååå kjedelig å pusse opp. Tror jeg sover litt til, jeg. Matmor og matfar skal være glad for at jeg er en tålmodig liten sjel. Hadde de bare ikke lagd så mye bråk på denne byggeplassen.... Sukk.
Skjønner ikke! Når de endelig har lagt nytt gulv og det begynner å ligne ett hjem her, så legger de jammen meg papir utover hele gulvet! Tobeinte er rare, altså!Skjønner DU hva man skal med papir på gulvet, kanskje?Åååh, endelig har de tatt frem noe annet enn bråkete verktøy her! Den lampa her kan jeg like!! Den varmer!Hmmm, koser meg... (Det hører med til historien at Melba storkoser seg i huset nå. De daglige langturene er på rett kjøl igjen og ikke minst har Melba fått en stor hage å boltre seg i! ) | |
|
| |
mb
Antall Innlegg : 300 Join date : 10.04.2010 Bosted : Lofoten
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 18:51 | |
| Så nydelig Melba er Artig bildeserie, ser ut til at dere har fått et virkelig stas-hjem | |
|
| |
Linn Admin
Antall Innlegg : 3571 Join date : 10.06.2009 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 19:30 | |
| Fine og morsomme bilder og kommentarer | |
|
| |
Hilde Sofie
Antall Innlegg : 761 Join date : 01.12.2009 Age : 42 Bosted : Kirkenes
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 19:35 | |
| Haha, herlig bildeserie av søte Melba! Og gratulerer så mye med hus (og hage), ser riktig så fint ut! | |
|
| |
Ane
Antall Innlegg : 1877 Join date : 30.07.2009
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 20:02 | |
| Gratulerer så mye med hus og hage Godt dere tok hintet og skaffet Melba tak over hodet etterhvert | |
|
| |
Garp
Antall Innlegg : 664 Join date : 11.06.2009 Bosted : Bartebyen
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 20:03 | |
| Garp sender sin sympati til Melba. Han kjenner så inderlig godt til det. Ikke setter vi pris på at han prøver å hjelpe til å male, sette fast strips på varmekablene eller når han prøver å vise at vi kutter litt skjevt med kniven. Må bare passe seg hele tiden. Men den der varmelampen, DEN er populær også her. Skikkeilg deilig å sole seg i. Garp erså søt når han stikker nesen sin i alt og ser ut som om han lærer seg det vi gjør. SÅ nå er han ferdig utlært elektriker, maler, flislegger og er ganske god på stereoanlegg. Kjempesøte bilder og supermorsomme kommentarer Maria! | |
|
| |
Julie
Antall Innlegg : 2315 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Bodø
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tir Aug 30 2011, 21:03 | |
| | |
|
| |
Fanny
Antall Innlegg : 2788 Join date : 01.08.2010 Bosted : Akershus
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Ons Aug 31 2011, 05:44 | |
| Flink og tålmodig jente Nå vet jeg ikke hvor stort/lite hus dere hadde før, men det der ser jo hvertfall ut som et meget flott "hundehus" Så... Gratulerer med nyhuset | |
|
| |
Marte
Antall Innlegg : 3032 Join date : 10.06.2009 Age : 42 Bosted : Langhus
| |
| |
AVA
Antall Innlegg : 457 Join date : 17.08.2011 Age : 45 Bosted : Tvedestrand
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Ons Aug 31 2011, 07:59 | |
| Fineste Melba!! Artige bilder og kommentarer! Grattis med nyoppusset hus!! | |
|
| |
Maria
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Ons Aug 31 2011, 20:11 | |
| Takk dere!! Vi er strålende fornøyd med både hus og hage og med bare to voksne og èn Melba så er det rikelig med boltreplass! Her er huset; nymalt og fint! Melba sin boltreplass er foreløpig gjerdet inn med kompostbinger. Og Melba takker forresten for sympatien! Hun er faktisk så tålmodig og rolig (selv på en byggeplass hvor de tobeinte gikk med hørselvern pga støy fra diverse verktøy) at jeg til tider hadde dårlig samvittighet for at hun ikke tok til motmæle og maste oss huden full i mangel på oppmerksomhet, tur og varme! Eneste lyden hun ga fra seg var når hun hadde det kaldt (vi har ikke hatt varme på i huset mens vi har renovert). Da bjeffet hun en gang eller to for å få oss til å komme og legge ett teppe eller en jakke over henne. Bambie derimot, som vi passet ett par uker etter at vi var ferdig med det meste av oppussingen, var nok litt mer som Garp, Anita! Vi malte en trappeoppgang/gang mens hun var her, og hun var like godt OPPI malingsbøtta, noe som endte med potemerker fra gangen, via stue OG sofa og deretter til kjøkkenet før vi oppdaget katastrofen og fikk hanket henne inn. Skal ærlig innrømme at det kom noen salige ord fra munnen min da, og Bambie skal være glad for at jeg er en behersket positivtrener. | |
|
| |
SiriJ
Antall Innlegg : 117 Join date : 23.06.2011 Age : 37 Bosted : Karmøy
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tor Sep 01 2011, 13:36 | |
| Gratulerer med nyoppusset hus Noen morsomme bilder, med veldig passende kommentarere Bra jobbet Melba! Fin fin hund | |
|
| |
Hilde Sofie
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tor Sep 01 2011, 16:00 | |
| Wow, flott hus! Ser så deilig ut med stor, grønn hage *misunnelig* Og det virker som om Melba er tolmodigheten selv, flink jente | |
|
| |
Maria
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tor Sep 01 2011, 16:16 | |
| | |
|
| |
Hilde Sofie
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tor Sep 01 2011, 18:31 | |
| - Maria skrev:
- Hilde & Chivas skrev:
- Wow, flott hus! Ser så deilig ut med stor, grønn hage *misunnelig*
Og det virker som om Melba er tolmodigheten selv, flink jente Blir vel stor, grønn hage på dere også etterhvert! (Og ikke minst med ett splitter nytt hus på! ) Ja, huset vårt er ferdig om ikke så alt for lenge, weeeee Dog vil det nok ta litt tid før "hagen" er klar. Huset står på fjell (noe ulent terreng på tomta vår og drømmen om en stor, grønn, slett plen ser ikke ut til å gå i oppfyllelse), men det er i allefall god plass der, blir bra når vi får satt opp gjerdet rundt tomta slik at han kan boltre seg løs! | |
|
| |
Eva Admin
Antall Innlegg : 1839 Join date : 10.06.2009 Bosted : Drammen
| Tema: Re: Melba "pusser opp" Tor Sep 01 2011, 20:45 | |
| Herlig bildeserie av søte frøkna! | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Melba "pusser opp" | |
| |
|