Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Gneldrebikkje:-(

Go down 
+4
Eva
Kenneth|
ElinK
Line & Super
8 posters
AvInnlegg
Line & Super

Line & Super


Antall Innlegg : 118
Join date : 25.01.2011
Bosted : Skedsmo

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyOns Aug 03 2011, 12:29

Hjelp meg, Super har funnet lyden sin og gir seg ikke.
Han bjeffer og bjeffer hele tiden om han ikke får oppmerksomhet. mad2

Når han er alene hjemme er det et svare leven uansett om han er løs eller i buret sitt (stort bur som han også sover i og er godt vant til). Han var fint alene hjemme noen timer før men nå har han altså begynt å bråke med en gang jeg går.
Han er med meg på jobb og har et eget rom hvor han ikke ser hverken meg eller andre. Det er vindu ut mot parkeringsplassen og rommet er på 20m2 så det burde ikke være noe problem. Men plutselig kan han få det for seg at nå skal vi både bjeffe og ule.
Han har også ved noen tilfeller holdt på bortimot hele natten å pipe og bjeffe.

Kort sagt så bjeffer han i tide og utide, utenom på tur og i bilen. Han varsler heller ikke på folk som går forbi hjemme.
Han er også sånn at han bjeffer om jeg sier nei eller om han ikke får lov til noe eller om vi står stille i bånd og han blir utålmodig.

Begynner å bli desperat, dette er virkelig plagsomt og ikke minst stressende da jeg ikke vet hvorfor han gjør det.
Pleier stort sett å høre forskjell på lydene hans og dette høres stort sett ut som bare mas om oppmerksomhet.

Hva gjør jeg? Helt svett i ørene blink00
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyOns Aug 03 2011, 12:44

Velkommen til tenårene!! happy4

Beste rådet er egentlig å overse han så best du bare klarer, vi fikk en pipe-gutt når Scot var rundt 6 måneder. Bjeffet ikke, men fy fader for et spetakkel!!
Et annet råd er å prøve å sette han i buret og slippe han ut når han slutter å lage lyd. Det funket for oss.
Med en god porsjon tålmodighet overvinner man det meste happy6

Vi frøs også leverpostei en en Kong slik at han hadde litt å konsentrere seg om. Hjernetrim slår ut gutta vet du happy4

Masse lykke til, jeg føler med deg!!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Line & Super

Line & Super


Antall Innlegg : 118
Join date : 25.01.2011
Bosted : Skedsmo

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyOns Aug 03 2011, 12:47

På jobben har jeg ikke bur så det hjelper ikke der og når han er alene hjemme er han like ille i buret.
Når det gjelder godbiter og kong og sånt så sparer han det til jeg kommer tilbake.
Til Toppen Go down
Kenneth|




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.08.2011

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyTor Aug 11 2011, 07:45

Hei,

Vi vurderer å skaffe oss hund, og har sett mye på mellom pincher.

Er overnevnte problem en gjenganger for denne rasen?
Til Toppen Go down
Eva
Admin
Eva


Antall Innlegg : 1839
Join date : 10.06.2009
Bosted : Drammen

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyTor Aug 11 2011, 16:26

Kenneth| skrev:
Hei,

Vi vurderer å skaffe oss hund, og har sett mye på mellom pincher.

Er overnevnte problem en gjenganger for denne rasen?

Ingen av mine gnedrer, de varsler. Noe som er vesetnlig stor forskjell, det ligger i dems natur. (les; vakthund) happy6
Til Toppen Go down
http://www.whiquila.com
Lene

Lene


Antall Innlegg : 2752
Join date : 15.06.2009
Age : 41
Bosted : Trondheim

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyTor Aug 11 2011, 16:57

Eva skrev:
Kenneth| skrev:
Hei,

Vi vurderer å skaffe oss hund, og har sett mye på mellom pincher.

Er overnevnte problem en gjenganger for denne rasen?

Ingen av mine gnedrer, de varsler. Noe som er vesetnlig stor forskjell, det ligger i dems natur. (les; vakthund) happy6

Sånn er min også. Han varsler, men står ikke og bjeffer i hytt og gevær uten grunn. Og siden det faktisk er en vakthund så er det greit for meg at han sier i fra hvis det skjer noe "unormalt." happy6
Til Toppen Go down
http://www.azarel.dk
Maria

Maria


Antall Innlegg : 2693
Join date : 10.06.2009
Bosted : Tromsø

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyTor Aug 11 2011, 18:39

Nå har ikke jeg pinscher, men jeg har fulgt med på forumet noen år samt snakket med pinschereiere og det virker som det finnes individer innen rasen som har denne pipingen i kortere eller lengre perioder. Møtte en pinscher og eieren hans på tur for en ukes tid siden, hvorpå eieren fortalte at hunden hans hadde denne pipingen og selv om det var blitt mye bedre med årene (hunden var vel 6 år vil jeg huske), så var det der ennå om enn ikke så ille som før.

Dobermann er forøvrig også en rase hvor noen individer har samme greia.

Varsling er selvsagt noe helt annet enn piping og gneldring. Hunder med vaktinstinkt varsler når det kommer noen, men gir seg når det ikke trengs å varsles mer. Noen varsler kanskje mer enn nødvendig (noen hunder er jo mer irrasjonell enn andre), men det er nå en annen sak. Gneldrebikkje:-( 723324
Til Toppen Go down
http://hundpaalvor.blogspot.no/
Nina (Kennel Dijontoma)

Nina (Kennel Dijontoma)


Antall Innlegg : 3668
Join date : 11.06.2009
Age : 43
Bosted : Oslo

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyTor Aug 11 2011, 19:00

Kenneth| skrev:
Hei,

Vi vurderer å skaffe oss hund, og har sett mye på mellom pincher.

Er overnevnte problem en gjenganger for denne rasen?


Jeg har 4 pinschere i en leilighet på 50 kvm, som ligger i 6. etasje...med andre ord, vi har maaaasse leiligheter og mennesker rundt oss både over, under, på sidene og i de andre byggene, så det hadde ikke fungert med 4 gneldrebikjer når man bor sånn! De varsler når det skjer ting som er relatert til akkurat vår dør (noe jeg er glad for, da de adarte meg da en var på vei inn hos oss en natt), ikke når det går i andre dører og i gangene osv, utover det bjeffer de så godt som aldri... Vi bor på et sted der det er veldig poppulært å bo med hund, og jeg har nesten ikke tall på hvor mange hunder som bor rundt i blokkene her, sikkert en 30-40, og mine er blandt de som gir minst lyd fra seg...vi har blandt annet en pomeranian her som flere av naboene har ringt politiet etter gjentatte ganger, for han sitter og bjeffer døgner rundt og går av skaftet hver gang noen går forbi...litt upraktisk når de bor i 1. etasje ut mot gangveien som går gjennom tunet her... happy4

Jeg har to hannhunder og to tisper i alderen 6, 3, 1, og 1/2 år... Smile

Det er veldig utypisk for pinschere å være gneldrete, i den forstand typiske gneldreraser er, men som med alle andre raser finnes det jo unntak fra det meste... I tillegg må vi jo ikke glemme at hunden denne tråden gjelder er en gutt på bare rundt 7 mnd (husker ikke hor gammel han er nå jeg Line?), med fult av hormoner som bobler i kroppen og ting som skjer i hodet, og i den alderen og fram til de er rundt 2 år kan man få mye morsomheter fra hunder av alle raser, akkurat som man gjør med menneskegutter i puberteten... wink3
Til Toppen Go down
http://www.rattenjagerjollyjunior.no
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyTor Aug 11 2011, 21:02

Scot har pepet i perioder frem til han var 1 1/2 år. Henger gjerne sammen med løpetid i nabolaget...
Han bjeffer om det er noen som kommer, han hører fort om det er i grusen utenfor hos eller om det er hos naboen. Han har også reagert på gjester hos naboen om det har vært sent og vi har sovnet (naboen har sjelden gjester etter 22). Og naboen er glad for at Scot varsler og at vi tar en titt for han har vært plaget med innbrudd i utebodene - frem til vi flyttet inn i nabohuset og fikk Scot.

Han kan også varsle om fremmede åpner døra på bilene eller banker på rutene når han sitter i bilen, noe som også er helt greit.


Line - kom til å tenke på at dere har flyttet. Kanskje Super rett og slett trenger å trene på det å være alene igjen? Er ofte nye lyder i et nytt hus.
Håper virkelig at det ordner seg, jeg regner med at det er alder kombinert med flytting happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Kenneth|




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.08.2011

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyFre Aug 12 2011, 08:23

Hei igjen, og takk for mange utfyllende svar.
Vet at denne rasen har vakthund i blodet, så varsling har jeg tatt med i vurderingen happy6

Vi har sett på forskjellige hunder i noen måneder nå, og vi har kommet frem til mellom pincher som vi begge er fornøyd med. Regner med å bruke 4-6 måneder til før vi betsemmer oss 100%.

Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyFre Aug 12 2011, 10:04

Kenneth| skrev:
Hei igjen, og takk for mange utfyllende svar.
Vet at denne rasen har vakthund i blodet, så varsling har jeg tatt med i vurderingen happy6

Vi har sett på forskjellige hunder i noen måneder nå, og vi har kommet frem til mellom pincher som vi begge er fornøyd med. Regner med å bruke 4-6 måneder til før vi betsemmer oss 100%.


Anbefaler deg å møte eksemplarer av rasen og snakke med oppdrettere happy6
Lykke til med valg av hund!
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Kenneth|




Antall Innlegg : 3
Join date : 11.08.2011

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyMan Aug 15 2011, 11:54

Ja, det er det vi skal tilbringe høsten til happy6
Til Toppen Go down
Gjest
Gjest




Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyOns Aug 17 2011, 09:28

Vi har en pinscher som ikke bjeffer eller varsler i det hele tatt, så vi måtte kjøpe alarm som ekstrautsyr til bikkja :-) Vi har også hatt en "varsler". Med andre ord er det individuelle forskjeller. Men man kan generellt si at pinscherne har vokterinstinkt. Jeg tror det er mindre vanlig at bjeffingen blir et problem som det er beskrevet i første innlegg. Men hvis man vil dempe dette med bjeffing og varsling er det greit å være klar over at pinschere har vokterinstinkt, og begynne å trene på å dempe det tidlig.
Til Toppen Go down
Asbjørg

Asbjørg


Antall Innlegg : 17
Join date : 12.05.2012

Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( EmptyLør Mai 12 2012, 16:27

Arne skrev:
Vi har en pinscher som ikke bjeffer eller varsler i det hele tatt, så vi måtte kjøpe alarm som ekstrautsyr til bikkja :-) Vi har også hatt en "varsler". Med andre ord er det individuelle forskjeller. Men man kan generellt si at pinscherne har vokterinstinkt. Jeg tror det er mindre vanlig at bjeffingen blir et problem som det er beskrevet i første innlegg. Men hvis man vil dempe dette med bjeffing og varsling er det greit å være klar over at pinschere har vokterinstinkt, og begynne å trene på å dempe det tidlig.

Hvordan er den beste måten å trene demping på?
Til Toppen Go down
Sponsored content





Gneldrebikkje:-( Empty
PosteTema: Re: Gneldrebikkje:-(   Gneldrebikkje:-( Empty

Til Toppen Go down
 
Gneldrebikkje:-(
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Om hund :: Valper og unghunder-
Gå Til: