Norsk Pinscherklubbs forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  Norsk PinscherklubbNorsk Pinscherklubb  Latest imagesLatest images  SøkSøk  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

 

 Utleiemegleren

Go down 
3 posters
AvInnlegg
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Utleiemegleren Empty
PosteTema: Utleiemegleren   Utleiemegleren EmptyOns Jul 20 2011, 10:00

Er det noen her inne som har leid eller leid ut gjennom Utleiemegleren?

Vi er i utgangen av et slikt leieforhold nå, som ikke har gått bra. Vi flyttet inn der 1. desember i fjor, og det har ikke vært annet enn trøbbel fra start. Det har vært alt fra ting i leiligheten som ikke er i orden og fortsatt ikke er det, til at vi må flytte fordi leiligheten ikke har vært leid ut lovlig. Vi bor i borettslag, og der er det ikke lov til å leie ut mer enn inntil 3 år av gangen. Denne leiligheten har blitt leid ut i minst 4.

Vi får først klager fra han som bor under oss om bråk, som senere viser seg å være en unnskyldning til at han ønsker vi flytter fordi han ikke unner utleier leieinntekter utover hva som er lov i borettslagsloven. Så får vi klager fra styre om at møbler er feillagret, selv om det står "felles lagringsrom" på døren inn til rommet. I etterkant har vi fått vite at dette egentlig er en kamp mellom borettslaget og andelseier.

Vi har gått med på å flytte før kontraktstiden er ute, men har bedt om kompensasjon, noe som ble avslått blankt. Utleiemegleren skyver ballen over på andelseier, men vi har jo kontrakt med Utleiemegleren, så for vår del er det jo dem vi krever kompensasjon av. Spiller ingen rolle for oss hvordan de løser dette med andelseier(!). Da vi fikk et godt tilbud på en ny leilighet slo vi til, og sa da opp denne leiligheten(som vi ble oppfordret til av Utleiemegleren) i frykt for å sitte bundet til to kontrakter. Nå får vi tydeligvis ingen kompensasjon, og ingen hjelp.

Vi har kontaktet daglig leder ved den avdelingen vi leier via, som også avslo oss blankt. Vi har snakket med JURK, JussBuss og Forbrukerrådet uten at vi egentlig har kommet noen vei. Så nå har jeg sendt mail til administrerende direktør i UM, som beklager situasjonen og sier hun skal få tak i de involverte i saken og komme tilbake til oss. Så vi er jo mildt sagt spente nå.

Kommer vi ingen vei med dette så kommer vi til å gå til media, samt snakke med en advokat angående kontraktsrett for å få ugyldiggjort en kontrakt jeg mener ikke kan være gyldig jamfør husleielovens kapittel 2.

Dette var en meget lang historie gjort ganske mye kortere. Så det jeg lurer på er om noen andre har erfaringer med disse? Jeg har googlet og kommet frem til ganske mange negative innlegg på diverse forum og blogger, samt at på min arbeidsplass der vi er ca 30-40 personer har vi i alle fall 5 stk som er veldig misfornøyde. Sier jo sitt om Utleiemegleren...

EDIT: For å legge til at om det er noen her som jobber hos Utleiemegleren eller kjenner noen som jobber der så er ikke min intensjon å støte noen. Dette er kun vår fortvilende erfaring med denne avdelingen.
Til Toppen Go down
ElinK

ElinK


Antall Innlegg : 2777
Join date : 25.07.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Utleiemegleren Empty
PosteTema: Re: Utleiemegleren   Utleiemegleren EmptyTor Jul 21 2011, 06:47

Har ingen erfaring med de, men har hørt mye negativt om dem. Har tidligere leid via USBL, og det er heller ikke å anbefale.
Masse lykke til, jeg håper virkelig at det ordner seg. Har kontakter i bla. NRK, så bare si ifra om dere trenger hjelp med media happy6
Til Toppen Go down
http://www.scotogsara.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Utleiemegleren Empty
PosteTema: Re: Utleiemegleren   Utleiemegleren EmptyTor Jul 21 2011, 10:27

ElinK skrev:
Har ingen erfaring med de, men har hørt mye negativt om dem. Har tidligere leid via USBL, og det er heller ikke å anbefale.
Masse lykke til, jeg håper virkelig at det ordner seg. Har kontakter i bla. NRK, så bare si ifra om dere trenger hjelp med media happy6

Tusen takk, Elin! Det setter jeg pris på! happy6 biggrin
Til Toppen Go down
Caroline




Antall Innlegg : 3132
Join date : 10.06.2009
Age : 42
Bosted : Oslo

Utleiemegleren Empty
PosteTema: Re: Utleiemegleren   Utleiemegleren EmptyTor Jul 21 2011, 11:08

Uff, håper det ordner seg for dere trøst*
Til Toppen Go down
http://www.tarattus.com
Cesilie

Cesilie


Antall Innlegg : 1217
Join date : 12.06.2009
Age : 40
Bosted : Larvik

Utleiemegleren Empty
PosteTema: Re: Utleiemegleren   Utleiemegleren EmptySøn Jul 24 2011, 13:09

Caroline skrev:
Uff, håper det ordner seg for dere trøst*

Tusen takk! Smile
Til Toppen Go down
Sponsored content





Utleiemegleren Empty
PosteTema: Re: Utleiemegleren   Utleiemegleren Empty

Til Toppen Go down
 
Utleiemegleren
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Norsk Pinscherklubbs forum :: Generelt :: Ordet er fritt-
Gå Til: